Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny eiger av Think Classic

Startet av Mateusz, tirsdag 17. mars 2015, klokken 06:48

« forrige - neste »

Mateusz

Hei. Eg kjøpte akkurat en Think fra 2002 som rullet over 80t km. Forrige eier tok godt være på den. Ifølge han batteriene er originale. Han montert overladning stopper som lada bare til 95%.
Litt om meg sjølv. Eg bur på Sunmøre og har en Citroën saxo elbil fra før.
Håper at dokke kan hjelpe meg med noe newbie spørsmål.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

elektrolux

Gratulerer med Think.

Husk å ALDRI kjøre bilen under 20%, og ikke gi full pedal. Den vil reversere celler om du kjører den tom for strøm.

Revne Boksen overkjører bilens intelligente ladestyring og stopper opplading på en faktor alene, nemlig spenning. Gjør at du bruker mindre vann, men risikerer at batteriet ikke får ballansert seg skikkelig, og kan miste litt kapasitet. Alt i alt bortkasta penger, men er den montert kan du beholde den på. Bare husk at den må deaktiveres ved vannservice.

Vi satser på en runde nordover i sommer og vil ta for oss Thinker langs veien med omprogramering av motorstyringen for mer batterivennlig forbruk.

Meld deg gjerne på så stikker vi innom.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mateusz

Så flott! Hvor kan eg melde meg på? Fins det et eget tråd på dette? Eg bur i Sykkylven. Det er 2 think her i bygda.
Då skal eg bare bruke revneboksen og kjøre til 20% kvar gong også lade? Tidligare eigar antar at han kjørt noen gonger til 0% uten at bilen stoppet. Og at han kjørte nesten alltid til 20%.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

cra

Kan muligens være interessant for meg også. Hvor mye for en slik omprogrammering? Regner med jeg må ha ting på stell før programmeringa kan gjøres?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

thinkfink

#4
I all verden :o
Jeg vil også ha mer batterivennelig think!

Bor på kampen i oslo.

Ps, forrige eier sa til meg:
"ALLTID kjør under 20% før du lader."
På grunn av at batteriene mister levetid ved å lade før 20%.

Jeg må altså se litt på ladesyklusen min med andre ord. Ville vært fint å slippe å kjøre den under 20% hver gang det skal lades.

elektrolux

Kan du sende oss en SMS med kontakt info så tar vi kontakt når vi kjører forbi
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA