Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

25.000'- i vrakpant rabatt

Startet av Gogs, mandag 29. september 2014, klokken 19:58

« forrige - neste »

Trond.m

Det er selvølgelig riktig, men hvis de skal gi rabatt til alle så ville det bli et mindre beløp. Jeg tviler på at de kan redusere prisen med 25000 og samtidig beholde gratis wall-box, 30 dagers angrefrist, gratis abonnement på hurtigladere i 1 år etc. Wall-boxen blir nok fjernet fra tilbudet når / hvis de får en "normal" ladeledning som støtter IT nett. I mellomtiden får vi som er pionerer både i pose og sekk :-)

emil

Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. november 2014, klokken 06:58
Sitat fra: emil på lørdag 01. november 2014, klokken 23:50
Sitat fra: edakcots på tirsdag 30. september 2014, klokken 03:11
Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D

Jepp der hadde du rett, antall registreringer i oktober har faktisk økt med 25% sammenlignet med september

Opp fra 43 til 54 altså? ;)

Nå må du ikke ødelegge gleden med sånne tall, prosentvis økning høres mye bedre ut.

Listene mine var ikke helt oppdatert da jeg postet, hadde ikke regnet med at EL50000 skulle bli passert enda. Totalen ser ut til bli 58 og da faktisk over 33% økning.

ZOE

Ingen kampanjer varer evig og hvis noen tror Renault har kampanjen av noen annen grunn enn å selge flere biler så er de i beste fall naive.

Jeg er sikker på at de koser seg med tanken på at noen står i porten hos huggern for å få 5% ekstra rabatt (som var differansen min mellom vanlig pruting og med vrakbil)


KjetilK

Sitat fra: nime01 på søndag 02. november 2014, klokken 11:53
At man samtidig får vekk noen gamle, slitte biler gjør ingenting.

Jeg skulle gjerne ha regna litt på dette. Vi er ute etter å bytte ut en Hyundai Getz 2006-model, og jeg regner ikke med at får all verden for den. Men det man må sammenlikne er footprint for produksjonen av Zoe-en med footprint for å ha Getz-en på veien enda 5-6 år. Getz-en er ikke genial for en bli av dens størrelse, men likevel må jeg si jeg tviler. Så jeg spurte Renault Norge om de hadde noen tall, i det minste carbon footprint, men det hadde de ikke. Men mindre man kan gjøre noen størrelsesordenbetraktninger som er ganske klare må jeg si at jeg har veldig vanskelig for å se miljøalibiet i denne kampanjen. Og miljøargumentet er faktisk det viktigste for oss.

Noen som har noen tall?
Renault Zoe Intens 2015.
Bil nr 2 er en Mitsubishi Outlander 2013 dieselpurke med 7 seter. Vil bytte den i en AWD 7-seter elbil så fort det kommer noe jeg har råd til.

Hyperstress

Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.

Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

tinker

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.

Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)

Ganske lett å finne biler under 25k på Finn da. Er jo bare å plukke et vilkårlig vrak. Du får jo i alle fall differansen i rabatt.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Hyperstress

Sitat fra: tinker på tirsdag 04. november 2014, klokken 22:01
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.

Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)

Ganske lett å finne biler under 25k på Finn da. Er jo bare å plukke et vilkårlig vrak. Du får jo i alle fall differansen i rabatt.

Si det til fruen min!
- eller majoriteten av de potensielle kjøperne. En blir jo bare irritert av å tenke på alt styret en må igjennom dersom en skal få nyte godt av denne rabatten. Det virker bare totalt mot sin hensikt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

elektrolux

#22
Har nå hatt gleden av å kjøre Zoe 2 dager på rad, og må si dette er gøy. En utrolig lettkjørt og god bil. Starter umiddelbart uten noen langtekkelige oppstartsprosedyrer. Digger den nøkkelfrie løsningen, den gode styrefølelsen og ikke minst innebygget hurtiglader.

Svippet innom nærmeste parkeringshus og fylte batteriet opp gratis på 1 time. Helt konge å være uavhengig av hurtigladepampene.

Til og med fartspedalen får godkjent av meg, og det sier ikke så rent lite. Rangerer følelsen på fartspedalen fra dårligst ( Think City 2008- ) til best Think Classic. Inn imellom der finnes alle de andre bilene, og jeg er glad for å si at Zoe ligger nærmed Think Classic, bare slått av e-Up, e-golf og Citroen C1 ( etter omprogramering )
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Barskog

Hva slags boks lader du med der, elektrolux?
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

ZOE

Vrak meldingen kan stå i noen andre sitt navn. Så det er bare å stå i porten hos huggern og be noen om å kjøpe kvitteringen deres..

elektrolux

Sitat fra: Barskog på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:33
Hva slags boks lader du med der, elektrolux?

Det er vår egen B3200S som i praksis er en mobil mode 3 ladestasjon for inntill 22 kW 3 fase lading.

Se: http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_Veggboks
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

torlie

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.

Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)

Er rimelig sikker på at dersom du møter opp hos forhandler uten vrakbil og sier du kjøper ZOE dersom du får en omtrent tilsvarende rabatt, f.eks kr 20000,- avslag så vil de gå med på dette.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Hyperstress


Sitat fra: torlie på onsdag 05. november 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.

Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)

Er rimelig sikker på at dersom du møter opp hos forhandler uten vrakbil og sier du kjøper ZOE dersom du får en omtrent tilsvarende rabatt, f.eks kr 20000,- avslag så vil de gå med på dette.

I såfall ville de solgt mange flere biler om de bare hadde opplyst om det med en gang.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

torlie

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 05. november 2014, klokken 08:20

Sitat fra: torlie på onsdag 05. november 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.

Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)

Er rimelig sikker på at dersom du møter opp hos forhandler uten vrakbil og sier du kjøper ZOE dersom du får en omtrent tilsvarende rabatt, f.eks kr 20000,- avslag så vil de gå med på dette.

I såfall ville de solgt mange flere biler om de bare hadde opplyst om det med en gang.

Enig i det, men blir bare spekulasjoner for min del da jeg ikke har hentet inn noe konkret tilbud. Baserer det på denne + forrige kampanje hvor omtrent "alle" fikk rabatt på utstyrspakker på skrapelodd i størrelsen kr 10-20000,-

Vil derfor anta at alle vil få en rabatt.

Ingen kjøper bil til veiledende pris i dag likevel, forventes minimum 4-5% rabatt på prislisten.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

LineIMiev

Jeg vurderer å benytte meg av dette tilbudet/kampanjen. Kjører idag en liten P106 elektric som er fra 96!
Jeg har ikke peiling på batterier osv men den synger nok på ssiste verset. Jeg kjører daglig Mosseveien (Holmlia -Lysaker) og den holder knapt tur-retur. Og veeeeldig treg opp slake bakker.
Men den er høyst fungerende og gjort god nytte. Vi kjøpte den for 33 000 av forrige eier. Hva tror dere at man kunen fått for denne solgt til en annen?
Eller er dette en som egner seg for denne kamapanjen? Det er jo en elektrisk bil så å fjerne en fossilbil gjør man jo ikke.
Vil det heller lønne seg å selge den som delebil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA