Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zapcharger

Startet av Bjørn Tore Vibeto, mandag 29. september 2014, klokken 13:45

« forrige - neste »

btsvennes

Blåser litt liv i denne igjen: Ser at Zaptec har inngått en avtale med Renault: http://zaptec.com/news/press-release-renault-signs-agreement-with-zaptec/ Det må vel bety at det ikke kan ta alt for lenge før ZapCharger er tilgjengelig. Er ihvertfall lov til å håpe.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

mr.rs4

Jeg og blåser igjen i denne tråden. Innen 2mnd så skal jeg sette opp en garasje, og lurer på om jeg skal gå for denne eller annen ladestasjon(egen trafo og fast opplegg).

Vil denne ZapCharger være mye dyrere enn egen trafo og fast opplegg?

Jeg har 3fase 230V & 32A jeg kan bruke til egen trafo og fast opplegg / Zapcharger.


Har sent mail til Zapcharger, men ikke mye svar og få. Så litt synsing / deres meninger tar jeg imot med åpne armer :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Tor med Leifen

Jeg hadde lagt ut 3-fase 230V 32A til garasje og brukt 1-fase 32A som utgangspunkt for lading, uten trafo, med Salto "ladestasjon" med fastmontert kabel og integrert type B jordfeilvern. Men, jeg vet jo ikke hvor kjapt du trenger å lade og hvor mye penger du vil bruke på de ekstra amperene...Synsing ;)

mr.rs4

Hadde det vært litt mer info, priser og når Zaptec kommer ut, så hadde jeg nok bestilt / kjøpt den.
Men når det ikke er så mye info, så blir det nok trafo og vegglader, men er usikker på hvilken.

Jeg har andre i familien som ikke har elbil tålmodighet, og kan ikke bilen kjøre / være klar når den trengs så får ein kanskje høre det på en eller annen måte.
Og det gidder jeg ikke, så derfor kommer jeg til å spandere  på meg litt mer lading enn jeg egentlig trenger.
Så da kommer det Zaptec (om de er raske nok, og kommer før/til garasje er oppe), eller noe annet 400v / 16A.
Garasjen vil være ferdig iløpet av / til sommeren.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

aronesen

Hvis du har mulighet, så hvorfor ikke legge opp en kurs på 3-fas 400V 32A.
Da har du muligheten til å bruke denne løsningen fra EVSelect. http://elbilhjelpen.no/htm/type2-3fase.html
Med 22KW lader du bilen til 80% på 1 time.
Eller 400V 16A. Da får du 11KW og bør ha fulladet bil på 2,5 time.
Med forbehold av at produktet er klart til du trenger det..  ;)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Griffel

#20
Sitat fra: aronesen på mandag 06. april 2015, klokken 15:04
Hvis du har mulighet, så hvorfor ikke legge opp en kurs på 3-fas 400V 32A.
De som har 400V kaster bort penger om de kjøper Zapcharger,
men:
Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 04. april 2015, klokken 00:18
Jeg har 3fase 230V & 32A jeg kan bruke til egen trafo og fast opplegg / Zapcharger.
og han har da valget mellom transf.+Ladestasjon eller Zapcharger som har ladekontroller integrert med sin elektroniske transformator om han vil ha 3faslading.
En rimlig transformator+ladestasjon uten installasjon ligger vell i størrelsesorden drøyt 25k Zapcharger blir vel da meget konkuransedyktig siden de har noen fordeler om de ender på en pris nær 30k (om de klarer det er en annen sak). Fordeler er små dimmensjoner og lave tap. Lave tap sparer en jo for noen kr/år. Små dimensjoner og et apparat gjør installasjonen litt rimligere.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

kvolle6


Sitat fra: mr.rs4 på mandag 06. april 2015, klokken 14:30
Hadde det vært litt mer info, priser og når Zaptec kommer ut, så hadde jeg nok bestilt / kjøpt den.
Men når det ikke er så mye info, så blir det nok trafo og vegglader, men er usikker på hvilken.

Jeg har andre i familien som ikke har elbil tålmodighet, og kan ikke bilen kjøre / være klar når den trengs så får ein kanskje høre det på en eller annen måte.
Og det gidder jeg ikke, så derfor kommer jeg til å spandere  på meg litt mer lading enn jeg egentlig trenger.
Så da kommer det Zaptec (om de er raske nok, og kommer før/til garasje er oppe), eller noe annet 400v / 16A.
Garasjen vil være ferdig iløpet av / til sommeren.

Det blir jo spekulasjoner for alle å "gjette på" når Zapchargeren er kommersiellt tilgjengelig, MEN - vi vet jo at det er denne kjerneteknologien som ligger til grunn for Zaptech - Renault (Zoe) samarbeidet/laderen som vel kommer i August/September?

Jeg kan vanskelig tro at Zapchargeren kommer på markedet på denne siden av sommeren, så om du må ha løsningen klar med ny garasje som er ferdig sammen med sommeren så bør du nok satse på en konvensjonell løsning.

Jeg kommer til å vente "tålmodig" på at Zapchargeren kommer, så i mellomtiden blir jeg å lade på en 230v 1-fase 16A kurs, med industriplugg. Så blir det Zapcharger løsning når denne er klar, og jeg har en forventning om at denne blir liggende mellom 15K og 20K for å være konkurransedyktig i markedet........

pudderjagar

Har fått info frå Zaptec at dei kjem med ei ny webside om 3 uker. Der vil dei tilby Zapcharger veggmodell via webshop. Me får sjå om dei klarar den fristen og om den er så universell som da høyrest ut til.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

kvolle6

Whao! Imponert over inside-informasjonen pudderjagar! Universell bør den vel være, det ligger i produktets natur.

Ellers synes det som om Zaptec er bortimot verdensmestere i å IKKE holde sine potensielle kunder informert. Den såkalte email-listen man kan melde seg på for info har ikke gitt meg et pøkk av informasjon på ca 6mnd.

Men flott at noe skjer i hvert fall! :-)

pudderjagar

Vel, då har Zaptec utsett lanseringa ein måned til. Dei skulle senda ut info til dei som hadde registrert seg på www.zaptec.com si mailliste.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

mr.rs4

Jeg og står på mail lista, og har ikke fått info.

Men for Zaptec sin del, så har jeg satt frist til levering til sommer / sen sommer, da jeg får opp garasjen til den tid.

Det er dårlig info ifra Zaptec synes jeg, så er ikke sen med å sette opp noe annet.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Rapid

Sansynligvis bare et luftslott. Vel 4mill i inntekt og en organisasjon som preges av administratorer, selgere og direktører??? http://zaptec.com/home/about-us/.

Virker som om de produserer mer reklamemateriell og gode historier enn produkter ;)

Time will show som det heter på nynorsk.  8)

Elmo

Sitat fra: Rapid på torsdag 07. mai 2015, klokken 18:09
Vel 4mill i inntekt og en organisasjon som preges av administratorer, selgere og direktører???
Sounds like Norske Think!  Og alle vet jo hvordan det gikk med dem.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ludo

Jeg forstår/tror ikke det er så veldig vanskelig å lage en slik "lader".
Er nok litt jobb, vil tro litt over et årsverk, hvis det er mye software er det nok litt mer.

Poenget mitt er at det er ikke hokus pokus å lage noe slikt. Jeg sitter bare igjen med et inntrykk at det er "rakettforskning" de driver med, men det er det nok ikke :-)

Veldig bra at noen tar tak, og lager produktet ;-)

pudderjagar

Sitat fra: ludo på lørdag 09. mai 2015, klokken 23:53
Jeg forstår/tror ikke det er så veldig vanskelig å lage en slik "lader".
Er nok litt jobb, vil tro litt over et årsverk, hvis det er mye software er det nok litt mer.

Poenget mitt er at det er ikke hokus pokus å lage noe slikt. Jeg sitter bare igjen med et inntrykk at det er "rakettforskning" de driver med, men det er det nok ikke :-)

Veldig bra at noen tar tak, og lager produktet ;-)

Hvis da hadde vært så enkelt å laga som du trur så hadde mange flere produsenter lagd laderen for lenge siden!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA