Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Standar hvit eller perle hvit

Startet av steinidar, mandag 29. september 2014, klokken 11:49

« forrige - neste »

steinidar

Vi har lagt inn bestilling og den blir finalised 3okt. Vi har satt rød farge, men lurer nå om vi skal gå for hvit. Er redd for at den røde fargen er mye jobb med samt at vi kan bli lei fargen. Hvit virker litt mere elegant og lett. Vi lurer også om vi skal forrandre interriør fargen. Vi har valgt sort preformance med utvidet skinn og alcantra tak & dash. Tenker litt nå på grått preformance med utvidet skinn pakke og lyst alcantra tak og trukket dash.

Hvordan vil en hvit model s med panorama passe med grå skinn:)

Håper noen kan gjøre meg klokere
Gardermoen

OddB

Det er alt for lite farger på bilene nå om dagen, gå for rødt !  :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Har ikke pano men grått skinn+lys alcantara. Angrer ikke på det siden jeg ikke trives i mørke biler. Gråfargen oppfattes heller ikke som veldig "grå" når man sitter i bilen, men heller lys og lett. Har bestilt hvitt stofftak, grått skinn+ karbon i neste bil.

Eksteriørfargen betyr vel egentlig noe kun når man står på utsiden :)

HåkonE

Jeg syntes hvit med sorte detaljer er skikkelig stilig. Har bestilte hvit/sort kombo selv.

Ift. standard vs. perlehvit leste jeg utallige diskusjoner om dette og studert biler. Konklusjonen min er at det ikke er stor forskjell, men perlehvit virker mer eksklusiv og ikke 100% hvit. Standard hvit er *helt* hvit og mer sportslig. Gir hakket mer kontraster mot det sorte på bilen. Vil gå ut i fra at det også er lettere å utbedre standard hvit om en skade skulle oppstå.

For min del var ikke pris avgjørende, og jeg endte opp med standard hvit. Kommer fra BMW`s velkjente alpinhvit, og liker at bilen ser sportslig ut. Fortrinnsvis uten chrome og med mørke felger. Men registrerer at mange som har valgt perlehvit ikke angrer. Det er en flott lakk.

Beste er om du ser de i virkeligheten. Farge er veldig subjektivt. Rødt var mitt 2.valg, men samboeren ville også ha hvit så da ble valget enkelt.  :)

Jeg ville uansett valgt sort tak. Krem-fargen matches ikke med noe annet på bilen etter min mening.

Tesla65

Jeg skulle også ha rød, men endret til standere hvit og sort performance. Veldig fornøyd.
Alle farge har i dag klarlakk, så ikke noe problem med stander lakk. Perlemor kan bli utfordring å få bra resultat ved skade.
Hvit P85 Solgt

Chlangum

Har selv perlehvit med panotak.
Jeg liker veldig godt de kontrastene man får mot det svarte. Jeg har også sotet bakvinduene. Og ruten i bakluken er nå like mørk som panotaket. Det lager en langt bedre helhet i bilen og panotaket ser ut til å strekke seg helt ned til enden av bakluken.

Jeg har også den litt uvanlige kombinasjonen med grått interiør med karbon dekor på perlehvit bil.
Synes selv dette ser bra ut og liker også de kontrastene man får i interiøret da mye er sort der også.


Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

kvp

Jeg har standard hvit, med opticoat pro over, det ble fenomenalt lekkert og "clean". Byttet farge tre ganger etter confirm, så jeg forstår deg veldig godt (brun eller sølv var alternativene). Jeg synes perlemor ser "uren" ut, bortsett fra på de aller beste sommerdagene med masse sol.


turbolurbo

Jeg valgte vanlig hvit først, men fikk endret til pearl white i siste liten. Har ikke angret.

Perlemor hvit med Swissvaxbehandlig ser etter min mening nydelig ut i alle lysforhold, men skinner spesielt under gatebelysning på kvelden!
2019 TM3P

ctr46

Sitat fra: turbolurbo på mandag 29. september 2014, klokken 16:04
Jeg valgte vanlig hvit først, men fikk endret til pearl white i siste liten. Har ikke angret.

Perlemor hvit med Swissvaxbehandlig ser etter min mening nydelig ut i alle lysforhold, men skinner spesielt under gatebelysning på kvelden!

Har selv bestilt perlehvit. Hvor fikk du utført Swisswax og hva fikk du gjort? Pris?
.

MartinP

Byt til vit så blir min Multicoat Red enda mindre vanlig ;) Var som deg inne på vit men familien syntes det ble for kjedlig. Nå kommer det i slutten av november (??) en MC Red med sort performance, sort alcantara innertak og dashboard. Tror det sorte innertaket ikke blir for mörkt med panotak. Gikk for carbon istedet for pianosvart interiör. Min skal inn på detailing direkte etter jeg får den og da blir det nok Modesta for å få maks shine.

Li-Ion

Tror veldig mange av Perlehvit eierne hadde samme "valgets kval" som deg... men gå for Perle....det vil du ikke angre... Valgte selv Perle m/grått interiør + karbon...  8)
Teslaeier siden 2013 :)

Li-Ion

Ett bilde til... at noen synes bilen ser "uren" ut med Pearl...kan du bare ta helt med ro.... det stemmer ikke.

Dette bildet er tatt en overskyet ettermiddag i april i år...

Teslaeier siden 2013 :)

Tesla65

Før jeg fikk bilen, angret jeg på at jeg hadde valgt stander hvit
Hvit P85 Solgt

gbzdoc

Prarlwhite fremhever bilens lekre linjer på en bedre måte enn vanlig hvit.

Bildet er tatt i morgensol, og lakken ser derfor litt gulere ut enn normalt.

HåkonE

Sitat fra: Li-Ion på mandag 29. september 2014, klokken 17:09
Ett bilde til... at noen synes bilen ser "uren" ut med Pearl...kan du bare ta helt med ro.... det stemmer ikke.

Standard ser definitivt skarpere og hvitere ut. Virker som pearl har antydning til grått/gult slør med metallic effekt. Kanskje silkehvit er en bedre beskrivelse? Ikke alle bilder klarer å fange effekten (avstand, eksponering etc) - og dette er ikke akkurat gode reklamebilder, men demonstrerer litt av det jeg snakker om:

http://2.bp.blogspot.com/-AELys_rDaxc/UJmWHczlY-I/AAAAAAAACF8/vHd8yzHA1M4/s1600/white+tesla+model+s.JPG

http://distinctivdetailing.com/wp-content/uploads/2014/03/DeDe-after-polish-1.jpg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA