Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er dette noe som kan brukes?

Startet av goev, lørdag 27. september 2014, klokken 13:14

« forrige - neste »

goev

Jeg fant denne nettsiden med billig TYPE-1 kabel med innebygget EVSE-elektronikk: http://www.ev-power.eu/Connectors-Cabling-1-1/Assembly-kit-Charging-plug-J1772-with-cable-16-Amp-5m-incl-electronics.html

Dere som er litt inne på det elektriske, hva tror dere? Det er jo veldig billig.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

GolfDK

Fandt denne her model.
Styring/relæ er ikke større end det kan indbygges i selve stikket til bilen.
Er det ikke et spørgsmål om tid, før vi ser det blive standard.
(De fleste biler kan styre max strøm via indstillinger.)

goev

Interresant! Har du en URL til noen som selger den?

Jeg ser at den kabelen jeg fant ikke er beregnet for utendørsbruk. "Pistolen" er ikke vanntett slik at elektronikken inni ikke er beskyttet mot vann. Dermed er den kabelen ubrukelig for min del.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

emil

Sitat fra: goev på lørdag 27. september 2014, klokken 13:14
Jeg fant denne nettsiden med billig TYPE-1 kabel med innebygget EVSE-elektronikk: http://www.ev-power.eu/Connectors-Cabling-1-1/Assembly-kit-Charging-plug-J1772-with-cable-16-Amp-5m-incl-electronics.html

Dere som er litt inne på det elektriske, hva tror dere? Det er jo veldig billig.

$270 = 1745 NOK

Legg på prisen av schuko eller cee så ser det jo ut til å være en veldig god pris sammenlignet med de andre kladdløse alternativene:

Charge-Amps: 4700 SEK = 4176 NOK
EVSelect : 460 EUR = 3767 NOK


For alle tre alternativene kommer MVA og frakt i tillegg.

Uansett, for den aktuelle kabelen så viser de jo to forskjellige bilder av håndtaket, i tillegg ser det ikke ut til å være noen mulighet for å justere ladestrømmen uten å skru opp hele saken, det er det jeg synes er viktigst med Charge-Amps kabelen min. Like viktig å kunne bruke den som en 6A kabel hvis jeg må dele schuko med en som lader på 10A eller er andre steder med begrenset strøm.

E_S

Her er også en rimelig, fastmontert løsning for de som bruker type 1-kontakt:

http://www.emotorwerks.com/products/online-store/product/show/44-customizable-juicebox-a-high-power-level-2-ev-charging-station-60a-15kw

1-fas og kan altså stilles inn på alle mulige strømstyrker inntil 60A. 100-240 volt. Blir $360 med type 1-kabel om man skrur sammen boksen selv - da kommer bare frakt, evt. norsk moms og en kabel med CEE-kontakt etter behov i tillegg..
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA