Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Det begynner å bli kaldt - hva synes dere om varmeapparatet i deres Zoe?

Startet av Baard, tirsdag 23. september 2014, klokken 11:53

« forrige - neste »

Stormfull

Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Stormfull

Sitat fra: Flips på torsdag 30. oktober 2014, klokken 19:00
Det kan hende at man kan kjøpe Z.E interactive-pakken via R-Linken hvis man har Life. ;)

Ringte forhandler ang det og han kunne ikke gi meg svar med en gang. Han mente det skulle gå men skulle dobbelsjekke før han lovet noe. Det skal vist også være noe software problemer med denne fjernstyringen av varmen som leverandør holder på å løse.
Forvarme fungerer greit via nøkkel men har kun en rekkevidde på ca 20-25 meter
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Gogs

I går var første morgen med is på frontruta, så da måtte jeg fram med is-skrape. Jeg hadde mindre enn 40% batterikapasitet, så da kunne jeg ikke bruke forvarmingen. Derfor skrudde jeg på bilen istedet slik at varmeapparatet kunne gå mens jeg skrapte. Opplevde minimalt med dugg på innsiden da jeg begynte å kjøre, og bilen ble varm innen vi kom fram til barnehagen (ca. 3-4 minutter kjøretur).

Men i tillegg til å være effektivt, er jeg enormt imponert over hvor lite strøm varmeanlegget bruker. Selv med varmeanlegget på komfortable 22 grader har jeg lett kunnet kjøre over 15 mil ved 12 varmegrader ute. Da var det kraftig vind og høljeregn i tillegg. Wow! :D
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Baard

Hei,

Opplever dere at det kommer greit med varmluft ut av anlegget om bilen står på 22 grader med ECO av? Jeg synes min blåser litt kjølig luft innimellom. Bruker dere mye manuelle innstillinger eller kjører dere på auto?
Renault Zoe, 2014

Zoe64

Har vært ute for det, ja, og synes ikke temperaturreguleringa (varme) er helt på høyden i Auto-modus. Derfor kjører jeg for det meste med manuell innstilling på kalde dager. Da er det ikke noe problem å få nok varme i kupeen.
Polestar 2 2021
Renault Zoe Intens 2014, Brun

edakcots

Manuell er lurt:) auto fungerer litt for fleksibelt.
Varmepumpen til ZOE er jo rimelig effektiv da. Skal være veldig glad i VW for å kjøpe golf/E-UP...
De fleste er opptatt av varme på vinteren, så selv her er ZOE i en egen klasse. Min Tesla er heldigvis utstyrt med forvarme muligheter den også, men når begge starter med kald kupe så er ZOE varm før tesla'n...
Den er faktisk raskere varm enn Leaf også, men Leaf har jo rattvarme og setevarme for å hjelpe til på den dyreste modellen.
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Trond.m

Sitat fra: edakcots på fredag 31. oktober 2014, klokken 18:10
Manuell er lurt:) auto fungerer litt for fleksibelt.
Det er vel bare en bilselger som beskriver et problem med Auto instillingen som "litt for flexibelt" :-)

edakcots

Joda, "bare" en bilselger er jeg, men hva jeg mener er at den er liksom ikke konstant på 20 grader men flexer mellom 18-22 kanskje? Mulig bare min som er sånn, men det kan kanskje andre her inne bekrefte/avkrefte...
Har jeg den på manuell så er den konstant på det jeg stiller inn på.
PS! Jeg opplever eksakt det samme på min Tesla, mulig jeg er for fintfølende?
Men ZOE har i hvertfall mer enn nok futt til en kald vinterdag, slik tråden handler om....
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

torjen6

Kom over denne artikelen, vonar at det ikkje er hold i den !

Poster frå Bil nr 4 2014:

"Også dagen derpå kjempet solen med kuldegradene. Begge Kia-ene og en Renault Zoe EV hadde frosset seg gjennom natten og bar preg av det. Men om bilene ville eller ei, så skulle varmeapparatkapasiteten testes. Den ene Kia-en hadde i likhet med Zoe varmepumpeteknologi, den andre ikke. Nå hadde vi reist til Arjeplog for å kjøre Kia, men endte i stedet bak rattet på Zoe som ennå ikke finnes med nordisk klimapakke.
Tiårets kaldeste. Det skulle vise seg å bli tiårets kaldeste formiddag bak et bilratt. Preget av lett angst grep min kollega blyanten med vottene på og var på kommando over intern- radioen klar til å avlese temperaturen hvert annet minutt fra de 16 følerne inne i og utenfor bilen.
Alle bilene starter greit. I Kia-en med varmepumpe, varme i rattet og varme i alle setene steg temperaturen raskt. I den andre Kia-en skjedde det samme, men langt saktere.
Hvordan det gikk med oss i den franske sommerbilen skal vi ikke snakke høyt om, men det var godt å komme inn på et varmt verksted etterpå...
Når Kia lanserer Soul EV i Norge mot slutten av året, vil den ikke bare være utstyrt med varmepumpeteknologi og alt man finner i de mest moderne elbilene i dag. Som en konsekvens av at de fleste kjører alene i bilen, kan den innstilles slik at bare førerplassen varmes opp. Det gir mindre strømforbruk og bedre rekkevidde om vinteren.
Under optimale forhold vil rekkevidden være opp mot 200 km på vanlig opplading. Soul EV kan i oppstarten hurtiglades med CHAdeMO-teknologi akkurat som Nissan Leaf og tril- lingene fra Mitsubishi."

Eg tru ikkje det skal by på serlige problemer til vinteren å halda varmen oppe i bilen, sia vi har så mange forskjelige muligheiter til å starta forvarming på !

Eller så får vi berre bruke denne ;

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Elmar

2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

tomrh

Sitat fra: torjen6 på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:30
Som en konsekvens av at de fleste kjører alene i bilen, kan den innstilles slik at bare førerplassen varmes opp. Det gir mindre strømforbruk og bedre rekkevidde om vinteren.
Dette må være bare en salgsgimmick uten praktisk betydning. Varme i sete trekker kanskje ca. 50W pr. sete (Biltema sitt trekker 45W). I løpet av 2 timers kjøring utgjør det 0,1 kWh eller noen få hundre meter rekkevidde.

Sitat fra: Elmar på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:40
Ellers har man alltids dette varmesete fra Jula, 199,- 34W :)

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/innvendig-bilstyling/setetrekk/varmepute-604093/
Man skal forresten være litt forsiktig med disse i elbiler siden det trekkes strøm fra 12V batteriet. Endel elbilmodeller lader dette batteriet kun når hovedbatteriet lades, og hvis 12V batteriet er tomt får man ikke start. Vet ikke hvordan dette er i Zoe da.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

nagela

Sitat fra: tomrh på onsdag 05. november 2014, klokken 09:06
Sitat fra: torjen6 på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:30
Som en konsekvens av at de fleste kjører alene i bilen, kan den innstilles slik at bare førerplassen varmes opp. Det gir mindre strømforbruk og bedre rekkevidde om vinteren.
Dette må være bare en salgsgimmick uten praktisk betydning. Varme i sete trekker kanskje ca. 50W pr. sete (Biltema sitt trekker 45W). I løpet av 2 timers kjøring utgjør det 0,1 kWh eller noen få hundre meter rekkevidde.
Det er ikke snakk om varme i setet.
Det er selve klimaanlegget som endrer innstilling så kun området rundt førersetet holdes varmt/kaldt. ( Stenge ventiler på passasjersiden, og hvis den har kanaler til baksetet stenges disse også )
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

tomrh

Sitat fra: nagela på onsdag 05. november 2014, klokken 09:13
Sitat fra: tomrh på onsdag 05. november 2014, klokken 09:06
Sitat fra: torjen6 på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:30
Som en konsekvens av at de fleste kjører alene i bilen, kan den innstilles slik at bare førerplassen varmes opp. Det gir mindre strømforbruk og bedre rekkevidde om vinteren.
Dette må være bare en salgsgimmick uten praktisk betydning. Varme i sete trekker kanskje ca. 50W pr. sete (Biltema sitt trekker 45W). I løpet av 2 timers kjøring utgjør det 0,1 kWh eller noen få hundre meter rekkevidde.
Det er ikke snakk om varme i setet.
Det er selve klimaanlegget som endrer innstilling så kun området rundt førersetet holdes varmt/kaldt. ( Stenge ventiler på passasjersiden, og hvis den har kanaler til baksetet stenges disse også )
Aha! Sånn får jeg til manuelt i i-MiEV. :) Sender ut lufta i midtspjeldene og vrir begge direkte mot meg. Uten sammenligning forøvrig, men det er effektivt ja.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

hdh

Måtte skrape is for første gang i går morges så da fikk defrosteren noe å bryne seg på. Må si jeg ble imponert, allerede før jeg var halvveis med å skrape frontruten var det to store felt nede der isen var smeltet bort, så at varmen kommer kjapt er det ingen tvil om.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

torjen6

Har sendt mail til:
R-link.helplineUK@renault.com


Hi

Do you plan on following?

Also have trouble getting services.renault-ze and ZE app to work, get the message status on the battery, but it ends there.
Can not start the climate balance with services.renault-ze and ZE app, get the error;

"-The Car your are out of range, or vehicle are not vigilant not but it is not charging.
-There May be an error in the data center. «

Dette er svaret frå Renault Norge.

Hello,

As informed to you Tor...., we are aware of this problem. The technicians at Renault are working with a solution for this.
Info is coming as soon as we have some news about this.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA