Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

8 tommers skjerm

Startet av Hau, søndag 21. september 2014, klokken 21:56

« forrige - neste »

Hau

Jeg fikk testet min første el bil i helgen, Kia Soul EV <3
Lurer bare på en ting, på den 8 tommers skjermen, så kunne man velge bilder, musikk og video på displayet. Vil det si at med en USB minne kan skjermen lese de filene vi har der inne?

Øyvindjo

Ja. Jeg har lagt inn bilder, musikk og videofilmer på en minnepenn.
Alt kommer opp på skjermen.
La inn tre spillefilmer, men fikk feilmelding på to av dem.
Det stod at oppløsningen ikke var støttet. (1080p)
Gikk inn på pc'n og konverterte filene til 720p
Og da fungerte alle filmene.
Film fungerer selvfølgelig bare når bilen står i P.
Så fort bilen settes i gir kutter skjermen ut.

SoulEv

Hadde vært interessant å sjekke om Android Auto funker på Norsk Soul eller om det er en del av det Amerikanske UVO systemet. Noen kan vel kanskje koble til sin Android telefon med USB og se om de får opp telefonen på skjermen?

Leo

Ja, det hadde vært interessant å vite! :) Vil tro det er uavhengig av UVO systemet? Håper det.

moby666

Noen som kan teste?  Håper virkelig dette går

Hau

Sitat fra: Øyvindjo på søndag 21. september 2014, klokken 23:16
Ja. Jeg har lagt inn bilder, musikk og videofilmer på en minnepenn.
Alt kommer opp på skjermen.
La inn tre spillefilmer, men fikk feilmelding på to av dem.
Det stod at oppløsningen ikke var støttet. (1080p)
Gikk inn på pc'n og konverterte filene til 720p
Og da fungerte alle filmene.
Film fungerer selvfølgelig bare når bilen står i P.
Så fort bilen settes i gir kutter skjermen ut.

Tusen takk for at du delte erfaringen med oss  :)

Leo

Dette stod i en artikkel jeg leste:

"Soul EV won't support either Apple CarPlay or Android Auto initially, the car's infotainment system would support an update to one or both down the line. Kia hasn't decided on whether it'll actually go through with retrofitting existing cars that way, but simply the fact that it's a possibility is a differentiator from most other car companies that have committed to the smartphone hook-ups but are yet to actually deliver them."

http://www.slashgear.com/2015-kia-soul-ev-first-drive-a-new-city-car-star-24347741/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA