Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemmelader til e-Golf - pakken til VW eller kjøpe en annen?

Startet av BadaBing, lørdag 20. september 2014, klokken 20:37

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sorry, jeg har 230v, 50A hovedsikring.
Om jeg får trekt ut en 25A 3-fas må jeg vel opp med en underfordeler i garasjen?

Har fra før en 1-fas 16A-kurs til garasjen, men den henger det jo litt lys, ladestrøm til campingvogna og sånn småtjavs på så det beste ville vel være legge nytt til begge ladestasjonene..

ruben


lightningii

Ang bilen, bilen skal stå i garasje i 14 dager pga utenlandsreise,
Noen som har noe formening om den bør stå plugget i eller anbefalt strømnivå?

Nuvolari

Sitat fra: lightningii på lørdag 10. januar 2015, klokken 11:31
Ang bilen, bilen skal stå i garasje i 14 dager pga utenlandsreise,
Noen som har noe formening om den bør stå plugget i eller anbefalt strømnivå?

Jeg ville plugget i og satt ladenivå til 60-70%
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

elektrolux

Parker bilen med 60% ladetilstand uten tilkoblet nett.

Lad gjerne opp 12V batteriet før eller mens du er på tur.

Faren med å stå tilkoblet er tordenvær og overspenning som når fram til bilen via tilkoblinger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

e-Kvaase

Hvilken uorginal ladekladd med 16A anbefales i forhold til pris/kvalitet?

Hva er anbefalt lading av batteriet med tanke på holdbarhet?
Starte lading når det er 20% igjen og stoppe lading når det er 80% fullt?

e-Kvaase

Noen som vet om den medfølgende 10A Schuko ladekladden kan programmeres om til 16A?

Råde

e-Golf | X75D

Eple3

Hei. Har fått regning på 2600 for montering av vegglader. Trodde det var inkludert i prisen. Hvilke erfaringer har dere med dette ?

Flehan

Om jeg husker rett, skal det være sikring og 5 meter kabel inkludert. Var alt for kort for meg, så jeg droppet hele lalderen. Elektriker tar seg sikkert rikelig betalt for alle tillegg på disse jobbene, da de sikkert ikke tjener all verden på montasje uten tillegg
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Råde

Sitat fra: Eple3 på tirsdag 20. januar 2015, klokken 22:17
Hei. Har fått regning på 2600 for montering av vegglader. Trodde det var inkludert i prisen. Hvilke erfaringer har dere med dette ?
Hva var prisen, da? Og hva sto med liten skrift?
e-Golf | X75D

Eple3

Har ikke kontrakten her, men var ca 9000 for lader med montering. På regningen stod det at det var for ekstra arbeid ifb med montering av lader. Har nå tenkt meg en tur på møller for å høre mer. Så nå har jeg hatt lader en måneds tid, men ingen bil ......

ruben


Sitat fra: Eple3 på onsdag 21. januar 2015, klokken 06:13
Har ikke kontrakten her, men var ca 9000 for lader med montering. På regningen stod det at det var for ekstra arbeid ifb med montering av lader. Har nå tenkt meg en tur på møller for å høre mer. Så nå har jeg hatt lader en måneds tid, men ingen bil ......
I min kontrakt var det 11 000kr med montering. Eg valgte å ta montering sjølv. Da fikk eg lader for 6200kr.

Ove

Sitat fra: Eple3 på onsdag 21. januar 2015, klokken 06:13
Har ikke kontrakten her, men var ca 9000 for lader med montering. På regningen stod det at det var for ekstra arbeid ifb med montering av lader. Har nå tenkt meg en tur på møller for å høre mer. Så nå har jeg hatt lader en måneds tid, men ingen bil ......
Jeg har også en lader som venter på bil  :D Min kostet 5500,- med 10m ledning og er fra elbilhjelpen. Hvor god den er, vet jeg ikke før i mars  :-\
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

e-Kvaase

Hva er fordelen med løsningen til VW kontra en 16A "kladd" som lader like fort, og som man i tillegg kan ta med seg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA