Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ombygging av motorsykkel til el-drift

Startet av Termit, fredag 19. september 2014, klokken 18:22

« forrige - neste »

Termit

Er litt spent på hvordan oppsettet på Curtisen vil fungere ja... Har skaffet meg softwaren og manualen, og tenkte jeg skulle kjøpe meg kabel også :-)

Lurer veldig på innstillingene, hvertfall etter jeg har studert manualen og sett alle parameterne. De er det MANGE av...

Tenker jeg får prøve først, og ut i fra det eventuellt begynne på innstillingene på Curtisen.

Termit

En liten oppdatering...

Fått koblet opp alle batteriene mot EMUS, og det fungerte... litt... Har nok ødelagt den ene isolatoren, så bestiller meg en CAN Modul etter anbefaling av en kollega :-) Fikk CAN laderen til å fungere også.

Koblet sammen motor, Curtis og batterier også, jaggu fungerer dette også. Da er det bare litt fabrikkering igjen før alt tas fra hverandre og gjøres pent :-)

Legger ved link til en liten film, og bilde av frankenstein-koblingen ;-)

https://youtu.be/0aDVgZl4wxg

PerBear

Hva kreves av EMC testing på et slikt selvbyggeprosjekt? Må du kjøre den inn i radiostøykammer for immunitetstesting og emisjonsmåling?
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Termit

Det kreves ingen EMC testing, men jeg må dokumentere komponentene. Motor og motorstyreenhet slipper jeg på siden de allerede er godkjent i et kjøretøy, og på EMUSen har jeg hele lab-rapporten :-)

Slipper også litt enklere unna med en del ting siden det bare er 48V. Over 60 blir det krav om CE-godkjente komponenter også.

bosonic

Sitat fra: Termit på lørdag 28. mars 2015, klokken 16:04
Slipper også litt enklere unna med en del ting siden det bare er 48V. Over 60 blir det krav om CE-godkjente komponenter også.

Dette viste jeg ikke, det gjør jo enhver konvertering på 48V en del enklere.
Har du en referanse på hvor dette er nevnt?

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Termit

Dette var noe SVV fant i et annet vedtak da jeg leverte min søknad. Tror det var i vedtaket på den el motorsykkelen som ble bygget i 2009/10.

carboncarstenDK

Hej Termit

Noget nyt?

Påtænker at bygge en El MC her i DK en CBR 1000 SC21.

Kan du med EMC styring lade med 3,7 type 2 stik? Måske hurtigladning ude i byen?

Hvor mange KW. batt. har du lagt i den?

VH
CC

Termit

Lenge siden forrige oppdatering...

Har hatt litt utfordringer med å få hastighet på motoren, men etter kjøp av kabel til Curtis motorkontrolleren begynner det å løsne. Skal en del justering av parametre til gitt... Hadde første kjøretur idag, og merket det der. Men fikk jaggu god fart ;-)

Link til noen videoer fra idag:

https://tuxcustoms.wordpress.com/2015/07/19/kawasaki-el-cafe-first-testride

Gjenstår å koble et 12V system, og også legge opp høyspenningen pent.

Håper fortsatt på godkjent sykkel i løpet av sommer/høst!

elektrolux

Mye lyd. Hvor kommer den fra?

Hørtes jo nesten ut som en liten ICE motor nedi der :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Termit

Lyden kommer fra kjedet som så vidt treffer ramma ;-) Motoren skal justeres noen millimeter til høyre, så blir det borte :-)

Black Lightning


Ben

Sitat fra: Termit på mandag 16. mars 2015, klokken 18:21
Er litt spent på hvordan oppsettet på Curtisen vil fungere ja... Har skaffet meg softwaren og manualen, og tenkte jeg skulle kjøpe meg kabel også :-)

Lurer veldig på innstillingene, hvertfall etter jeg har studert manualen og sett alle parameterne. De er det MANGE av...

Tenker jeg får prøve først, og ut i fra det eventuellt begynne på innstillingene på Curtisen.

Jeg har grublet litt på å bruke Revas drivlinje i en el-båt. Men da må jeg endre parametre i motorkontrolleren først. Fikk du dette til?
Ble sykkelen ferdig forresten??

petersv

Det lurer jeg også på. Kanskje du må sende han en PM sånn at han får beskjed på mail?

Ben


skjeggen

Hei ser at det er noe år siden det har skjedd noe. Dette kan jeg kjenne meg godt igjen i da det har gått noen år uten at jeg har gjort så mye selv men. Til våren håper jeg å ha min egen tunge elektriske motorsykkel på veien så hadde vært moro å hørt hvor du står Termit.
Tror kanskje det var jeg som hjalp deg med en lader til denne sykkelen for noen år siden du får si fra om vi skal ta en el prat.
All you need is torque

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA