Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

240 kroner per lading?! Ehh..hva for noe?

Startet av VFW, torsdag 18. september 2014, klokken 14:37

« forrige - neste »

VFW

Hva er det som skjer med Ishavsveien? Noen burde jo ta en alvorsprat med dem om hvordan verden fungerer?! Tror de at de kommer til å tjene penger på denne måten?

De følger tankegangen om at vi hvis vi 10 dobler prisen så tjener vi 10 ganger så mye penger? Er vel kanskje ikke alltid så enkelt....Kan noen på BI eller Handelshøyskolen eller noen være så snill å ta et grunnkurs for disse folka?

Er det noe ikke jeg skjønner her eller mener de for alvor at man skal betale 240 pr lading? Alle andre ligger mellom 50 og hundre kroner? Ishavsveien var jo absurd dyr fra før....men nå har de doblet prisen?!

Alternativet er at du betaler 3750 for minimum 12 mnd bindingstid....for 3-4 ladesteder...hvorav 2-3 alltid er ute av drift..

Disse må ALDRI få statlige midler tildelt igjen! Aldri!

Fra ishavsveien.no sine sider (som for øvrig er EKSTREMT trege):
--------------------------------------
3.8.2014

Medlemsmodell og prisendring på SMS og App
For å etablere en økonomisk bærekraftig modell, vil Ishavsveien AS basere sin videre drift på en medlemskapsbasis. Ikke-medlemmer som har behov for lading, får tilgang via SMS og App.

Medlem:

Pris kr 3 750 pr år
Bindingstid 12 måneder
Fri lading i medlemsperioden
Ladetilgang med ladekort
Medlemskap bestilles på Ishavsveien.no/bli-medlem/

Ikke-medlem (priser fra 8.9.2014)
SMS-lading kr 240 pr lading
App-lading kr 220 pr lading

Electrix

De skriver jo selv at de har høye faste utgifter og lave direkte utgifter pr lading. Alle med et minimum av økonomisk innsikt forstår jo da at man må holde en relativt lav pris for å få opp volume. Men ikke Ishavsveien, nei de velger motsatt konsept. Det de derimot er flinke til er å formulere søknader slik at de har fått en rekke Nye tildelinger av Transnova. Jeg regner med at dette er et forsøk på å blokkere andre hurtigladeoperatører og bli oppkjøpt, de har jo ikke klart å bygge de andre de har fått tildelt støøte for de siste åra...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

terjebc

Er vel bare håpe på at de ikke holder tidsfristene sine for hurtigladere i 2014 så de ikke får det noensinne igjen og må kanskje betale tilbake alle pengene de har fått tildelt.
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

kjbu

Er batteriet tomt og eneste hurtiglader i nærheten er Ishavsveien, må man bite i det sure eplet. Disse tjener Ishavsveien penger på.
Hurtigladeren på Svinesund tror jeg drar inn litt penger på dette. "Alle" andre ladere i østfold er jo ute av drift for tiden.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

emil

Sitat fra: kjbu på fredag 19. september 2014, klokken 07:52
Er batteriet tomt og eneste hurtiglader i nærheten er Ishavsveien, må man bite i det sure eplet. Disse tjener Ishavsveien penger på.
Hurtigladeren på Svinesund tror jeg drar inn litt penger på dette. "Alle" andre ladere i østfold er jo ute av drift for tiden.

Blir nok heller planlegging for 16A lading hvis jeg skal i områder der det kun er Ishavsveien som har hurtigladere.

Panduck

Kunne vært artig å vite hvor mange abo-kort de selger. 90/100kr lading som eneste mulighet annet enn abo var litt i overkant, syntes jeg, klippekort hos GK gir jo 50kr pr lading, og ofte klarer jeg meg med 44kr hos statoil, men la gå, i en nødssituasjon kan 100kr forsvares.

240? Aldri i livet. Ishavsveien ber om å gå konkurs. Når de i tillegg aldri klarer å få ferdig ladestasjoner, kommer de aldri til å klare seg. Trist at transnova ga støtte til disse. Burde heller gi andre aktører litt lengre tid til å forbedre søknadene, og fordele ishavsveien sine penger til Statoil, Grønn Kontakt osv.

bestorp

Ja det er rimelig friskt å ta 240 kr pr lading fra ikke abonnenter.
Ishavsveien kjørte også på med 500kr pr lading for et par år sida. Tydelig at de ikke lærer.
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

emil

Sitat fra: bestorp på fredag 19. september 2014, klokken 11:57
Ja det er rimelig friskt å ta 240 kr pr lading fra ikke abonnenter.
Ishavsveien kjørte også på med 500kr pr lading for et par år sida. Tydelig at de ikke lærer.

Er ikke så lenge siden engang, var vel i fjor høst de startet med betalingen.

elektrolux

Slike historier begrenser effektivt "rekkevidden" min med elbil til 100-150 km rundt Stavanger.

Godt å ha Dieseldyret til lengre turer sånn ca 3-4 ganger i året.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svein el-freak

Kundefindelig politikk har aldri fungert! Store deler av finansverdenen som har privatkunder som marked vil gjerne presse sine kunder inn i et abonementsmønster, dette er en trend vi ser bare blir større og større. Det er snart ikke et produkt du ikke kan abbonere på.
Her er jo målet å få kunden til å tenke: javel da, da er det vel slik da....det er jo bare 300 kr mnd...
Enkeltlading 240........Abonement 300.....

Godt å se at Statoil er på banen, ikke akkurat billig de heller, men greit nok.
Den beste løsningen er Eidsivas lader på Gjøvik 44kr belastes bankkort verdens enkleste løsning! alle har bankkort, til og med de som kommer fra utlandet å leier seg en elbil fra Avis har det med seg.
Grønn kontakt har en fair pris på klippekortet sitt, men igjen da så må man registrer seg.

Det enkleste er ofte det beste. Hvorfor fikk iTunes en formidabel suksess?

Helt ufattelig at alle skal lage apper og andre tullete løsninger som koster det hvite ut av øya både for kunde og forretning.
Argumentet her er da: Nayax koster jo så mye å bruke(prosenter og mnd.avg.)
Hva er problemet med det?

Jeg jobbet tidligere med automater plassert på skoler, varen kostet 20kr og kunden betalte med kort. Tror vi havnet på 3-4kr per boks vi solgte som gikk til betalingsløsningen.
Å legge den lille kostnaden over på kunden ser jeg ikke på som noe stort problem.

Jeg tror at om det er noen som er pengebeviste her i landet så er det elbilkjøpere. vi lar oss ikke presse, vi blir bare forbanna om vi føler oss urettferdig behandlet. De eneste som er fornøyd med Ishavsveien og EV pover er de som bor i de områdene hvor de er store og som bruker bilen ekstremt mye. vi andre gir heller f og tar fossilbilen, kjører omveier eller bruker lenger tid.

Nå vet jeg lite om ishavsveien, men det må jo stå en rik sta onkel bak det hele som ikke vil gi seg.
De har invistert en hel bunke penger på flotte ladestasjoner, men det hjelper lite når ingen vil bruke dem.

Vet ikke helt om jeg kan sammenligne dette med musikkbransjen for noen år siden, men jeg vil prøve.
Plateselskapene begynte virkelig å tape salg av CD-Plater på grunn av spredningen av ulovlig nedlastninger av mp3 på nett. Deres reaksjon på dette var å saksøke de som lastet ned musikk og delte med andre som et allmentprevantivt tiltak, men uten hell!
De ville heller ikke lage noen fornuftig nettløsning for salg over nett.
Den som virkelig satte fart på sakene var faktisk Steve Jobs, han gikk til plateselskapene å forlangte av hver sang skulle koste 99 dollar-cent. Funka bra det kan man si.....Her betaler man med visakort som alle har, man er faktisk avhengig av iTunes, men om man tenker at Hurtigladeren er en iTunes-maskin hvor man får strøm i steden for musikk så er jo ikke det noe problem.

Jeg tror at forbrukere idag har blitt jamt over tøffere, makten er faktisk ganske stor.
Om vi ser på hva som skjer i matvarebransjen nå, her brukte matvarebransjen mengder med palmeolje for å tjene mere på produktene, kundene boikottet produktene! Rema 1000 er nå i full gang med å utfase disse produktene. Rema 1000 får igjen tillitt fra sine kunder som igjen fører til mersalg.

De fleste av oss vet at infrastruktur koster mye. Vi lader bilen hjemme for ca 80 øre pr KWt
Når prisene på hurtiglading overstiger prisene på fossilt så sier det nok stopp for de fleste av oss.
Det som kan redde hurtigladerbransjen er nok elbiler, gode plasseringer i forhold til å ta seg er pause på et attraktivt sted og fornuftige priser slik at vi faktisk velger å ta elbilen på langtur.

Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Marius Engel

SYKE PRISER!!!

Nissan laderene i Bergen har 2kr/kW. Mer enn dobbelt så dyrt som å lade hjemme, og en fornuftig prismodell. Bruker dermed laderen kun så lenge som nødvendig. Desverre må man ha klippekort, ikke bankkort.

KjellG

Med ny dynamisk strømprising, så blir det vel mest aktuelt å kjøre (lade) langtur om natta når strømmen er mindre dyr?

elvedalen

ja det er fa... til pris, min neste bil blir nok en diselbil, hvis ikke kvaliteten på lade st blir bedre, er dritt lei ladere som ikke virker nå jeg skal lenger enn 10  mil.
Nissan Leaf Tekna 2013.

Leon

#13
Glem Ishavsveien. De har tre ladestasjoner i Østfold, pluss en på Lillehammer, det er alt. Alle steder kan man enkelt bruke hurtigladere fra konkurrerende leverandører i stedet.

I tillegg har de planer, og dessverre  tilsagn om støtte fra Transnova på mange nye ladestasjoner, på viktige lokasjoner. Her skjer det ingenting, og det er dessverre mye som tyder for at det heller ikke vil skje noe i framtida. Jeg sier dessverre også fordi dette er med på å blokkere for andre leverandører.

Så kort sammenfattet: Glem Ishavsveien, og håper Transnova gjør det samme!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

sigurdi

Kan kjøpe meg en brus til 15kr på automat med kort, bytte in gassbrholdet til 200kr med kort, betale buss bilett, hamburger til 20kr med rfid delen av kortet osv osv.
Dette fungerer helt strålende, hvorfor gjøre ting så komplisert og vannskelig?
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA