Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 16. september 2014, klokken 16:41

« forrige - neste »

Torpedo Ted

TS her. Har nullstilt avstemningen, så stem på nytt så får vi et litt mer oppdatert bilde på situasjonen.

For min del er problemet løst, uavhengig av firmware.

Har hatt 3 utfall siden jeg startet denne tråden, og den siste måneden+ har det ikke falt ut en eneste gang. Har ikke noe med firmware å gjøre for min del. Har mer troen på at en eventuell firmware fix er automatisk restart av 3G-modul ved utfall, noe de burde gjort med en gang problemet ble kjent...

Olatho

Hm.
Da mista jeg kontakt med bilen igjen.

Så det bare var Edge, med én strek, da jeg var innom garasjen i morges (det har pleid å være 3G med 1-2 streker), men den har holdt seg online helt til for en time siden.
Nå får jeg bare meldingen "Car is unavailable" via APIet, og APPen får ikke kontakt (står og henger på "Waking car...").

Kan teste trikset med å skru av always connected, og se om det har noen betydning.
Litt merkelig i tilfelle, da jeg kjører en tjeneste som uansett holder kontakt med bilen oppe hele tida.

JTB

For meg har jeg hatt 3g nå siden torsdag forrige uke. Det har aldri skjedd før, så de har helt klart gjort noe. Prøvde å få kontakt med bilen istad, men virket ikke. Ventet en halvtime så var den der igjen. Kan like gjerne ha vært telefon, appen som er problemet...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Olatho

Det er flere issues her, som jeg ikke helt skjønner.
Har nettopp kjørt en tur, og både rdio og streaming av P13 (har ikke dab, så jeg vet det var streaming) funka flott. Full 3G i følge display i bilen. Men verken APPen på mobilen, eller min egen logger får kontakt med bilen. Får bare beskjed om at bilen ikke er tilgjengelig.
Så det er ikke nødvendigvis selve 3G-forbindelsen som er problemet.

Bjoris

Etter siste oppdatering har jeg ikke minstet 3G en gang, men det er skuffende at det er minst like vanskelig å få tak i bilen fra appen...:(

Merkelige greier...

Var det ikke en kommentator som sa "rettelse, ny feil følger" en gang?

Muffinman


eDooku

Jeg har ikke mistet kontakt med bilen eller mistet data i bilen siden siste oppdatering, så for meg lover det veldig bra. Min (konspirasjons)teori er at Tesla har lagt inn noen omstartrutiner, og at Telenor sitt bortfall her om dagen skyldtes at de prøvde å fikse basestasjonene sine  ;)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Olatho

Hadde ikke kontakt med bilen i morges heller. Restartet telefon og egen logger, fortsatt ingen kontakt. Gikk ut i garasjen, og P13 streamer fint når jeg åpner døra. Så det er definitivt mobildata i bilen.

Nå forsøkte jeg å skru av energy save, og rebootet senterkonsoll, og da fikk jeg umiddelbart kontakt igjen.
Vi prøver oss noen dager uten energy save, og ser hvordan det går.

Muffinman

Ok, så da har jeg fått problemer med dette også etter at det har fungert tilnærmet feilfritt helt til nå. Mistet forbindelsen flere ganger de siste dagene. I dag kjørte jeg lenge uten at det tilsynelatende var dekning i det hele tatt, og to restarter hjalp ikke. Imidlertid får jeg nå igjen kontakt med bilen når den står på lading.

PCS

Var en tur i Amsterdam i helgen og tok da jeg naturligvis en av Schipol sine Tesla taxier,
utrolig mange TMS i Amsterdam forresten.
Spurte om han hadde opplevd 3G problemer på sine 2 TMS`r, dette hadde ikke hvert noe issue for han eller noe han hadde hørt fra sine kolleger med sine biler heller. En indikasjon på at problemet kan være knyttet til operatør/land.

harasi

Har ikke hatt utkobling av 3G etter oppdatering .73 natt til fredag.
Dette er første gang etter oppdatering til 6.0 at 3G har holdt i mer enn 2 døgn.
Så nå begynner jeg å tro på at det er fikset  :)
VIN P32041
Blå P85 levert 14.04.14

sisc1337

Har enda ikke mistet 3g siden den siste oppdateringen. Ser bra ut dette:) Hadde litt problemer med å koble meg til bilen med chrome appen jeg bruker på jobb, men etter 3-4 min, så fikk jeg endelig kontakt!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

cairnz

Husk at det ikke alltid er nettverket sin feil om du ikke får kontakt med bilen. Serverne til Tesla for API-et er av og til litt ute og sykler ..
Elbilist

Olatho

Ja, min siste blipp tror jeg altså var forbindelsen mellom bilen og serverne til Tesla.

Burde jobbe litt mer med å få opp WLAN i garasjen, så er det enklere å debugge...

sn0le

Fikk ikke kontakt med bilen i går etter at jeg kom hjem.
Gikk ut i bilen, den viste E og full styrke.
Resatte storskjermen, og vips så fikk jeg kontakt.

Sitter nå på jobb og vil forvarme bilen i 5 minutter. Ikke kontakt. Siste versjon av software.  >:(
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA