Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen med 2013-2014 Euro-Leaf i Oslo?

Startet av E_S, mandag 15. september 2014, klokken 12:57

« forrige - neste »

E_S

Jeg prøver å finne en løsning for å få navigasjon på US-Leaf til å virke i Europa. Det ser ut som det kan bli en løsning på dette - men for å få inn "originalt" Leaf-kart skulle jeg hatt et image av SD-kortet fra en 2013/2014 Euro-Leaf. Er det noen i Oslo-området som har mulighet til å hjelpe med dette? Jeg kommer med laptop og lager et image av kortet on-spot, så det er ikke snakk om å låne bort noe, det er bare snakk om å ha tilgang til kortet noen minutter.
:)

Daeedor

Tror SD kortet er kodet mot bilens VIN nummer , så det er ikke sikkert det her er så enkelt !  Men lykke til -

Jan-Børre Olsen

Kortet er kryptert og kan ikke kopieres. Om det er skrivebeskyttet er det uskyldignok å prøve men i verste fall gjør du det ubrukelig underveis. Nytt kort må bestilles spesifikt til en bestemt bil av forhandler som jeg har skjønt det.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

E_S

Det skal ikke skrives noe uansett, det skal kun leses og det er det ingen sperre på. Har et image av en 2012-modell, men tenkte å ta utgangspunkt i et nyere kart når man først skal prøve seg.
:)

leaf-newbe

kan du fortelle hvordan du får lest ut innholdet på kortet så skal jeg fikse et img til deg.

jeg har lenge prøvd å finne ut hvordan jeg kan i det hele tatt se hva sd kortet inneholder.
greier ikke å mounte kartet i en win7 pc.


har en del erfaring med peugeot sitt navteq nav på  3008.

til de finnes det hacka kart og en kan selv gratis oppdatere fotobox databasen.

Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

bjorn_2390

Denne tråden ser ut til å ha gått litt i dvale?
Har selv erfaring fra Skodas navisystem (Amundsen). Der fikk vi beskjed av Skodaforhandleren at det måtte kjøpes nytt SD-kort for å få oppgradert. Så det gjorde vi. Forgjeves. Fikk skikkelige problemer. Når jeg (til slutt, selvfølgelig motvillig  ;)  ) leste dokumentasjonen, sto det at det kun kunne benyttes originalkort. Det bekreftet i grunnen det jeg hadde trodd (det får liksom være grenser for hvor lettvint det skal være?).
Brukte orginalkortet, og vips så fungerte oppgraderingen prikkfritt, på en-to-tre.

Men for oss som har vært vant til å bruke TomTom, er det jo ganske nedtur å ikke kunne modifisere NOE på navigasjonen i Leaf. Et minimum, liksom å kunne oppdatere fotobokser og fartsgrenser. På mer morosida: Bytte stemmer osv. Men ikke minst: Jeg hater å ikke kunne plukke ut (les: vise) bare hurtigladerne i Navien. Ja, det finnes apper, men det er altså bare ikke noe fullgodt alternativ for meg: Jeg synes ikke de fungerer godt nok. I tillegg: Det handler om dårlig mobildekning både der jeg kjører, inne i bilen, - sikkert i kombinasjon med svak antenne på iPhone.

Er du kommet noe videre, E_S eller leaf-newbe? Evt. dere andre?
Blå Euro-Leaf (2012)

Gliderman

En liten detalj er at du kan vise kun hurtigladere når du søker etter ladestasjon.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA