Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer KIA Forhandlere i Norge å installere CHAdeMO hos seg?

Startet av terjebc, søndag 14. september 2014, klokken 20:20

« forrige - neste »

terjebc

Kommer KIA Forhandlere i Norge å installere CHAdeMO hos seg? 

Mener å ha lest at KIA kommer til å ha et "ladenettverk" i Europa likt som planlagt i USA ved å få forhandlerne til å installere CHAdeMO ladere på 50kW og 100kW hos seg.

Klarer ikke finne artikkelen igjen..... Har jeg drømt dette?
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

terjebc

Etter litt endring i søkeord fant jeg denne artikkelen fra KIA selv. Men spørsmålet om disse blir plassert ut etter hvor det er solgt flest eller tilfeldig? Håper bare ikke de nedprioriterer Norge som har endel CHAdeMO installert allerede.

http://press.kia.com/eu/press/corporate/14_09_10_kia%20unveils%20fastest%20chargers%20in%20europe/
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

Ona IX

Jeg har ihvertfall lest at de skal opprette 240(?) nye punkter i Europa. Tviler litt på at vi får se dem i Norge, siden vi trenger det vel minst.. Tyskland og Frankrike som har veldig få hurtigladere får vel de fleste hvis ikke alle.

emil

GrønnKontakt har en CHAdeMO lader, og skal bygge ut med enda en + combo/ac og 22kW punkter ca 500m unna BOS Arendal så jeg tror ikke de kommer til å sette opp sin egen her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA