Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rød hurtigladekabel borte på Minnesund

Startet av Kone:Mor, mandag 15. september 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

elektrolux

Tror vi skal ta dette helt basic:

Er kabelen like tykk som en finger er det en 16A kabel som gir deg ca 30 km lading pr. time.

Er kabelen like tykk som en tommelfinger kan den lade med 32A forutsatt at bilen har 32A lader innebygget. Da får du ladet inn ca 50 km/t

Er kabelen like tykk som håndleddet ditt er det DC hurtiglading med inntil 300 km/t ladehastighet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Panduck

Sitat fra: Kone:Mor på mandag 15. september 2014, klokken 17:37
Er visst to steder å lade på Statoil Minnesund. Jeg sto på baksiden der bla en Tesla ladet med egen kabel ut i fra samme uttak. På bildet ser du en oversikt på veggen over ulike biler og og om de skal bruke rød eller sort kabel fra disken inne ( dessverre ble det uklart ).
Regner med at den røde kabelen er en Combo som ville hurtigladet golfen slik vi kunne på Møller, Hvam.

Ja, ja- mye man skal sette seg inn i. Mener jeg så en oversikt et sted over ulike ladetyper. :-)

På forsiden er det kun chademo, så den kunne du ikke bruke, det er riktig.

Nei, det er en AC lader på 22kW, og den røde kabelen ville ikke gi deg noe mer enn det AC laderen på Golfen din kan ta (3.3kW er vel max) . Skal du ha 22kW ut av denne må du eller bensinstasjonen ha en boks som konverterer 22kW AC til 22kW DC med combo uttak, og det skal det langt mer enn en kabel til for å gjøre.

Jeg håper (og tror) at slike bokser etterhvert vil komme ned i en overkommelig pris (ikke over 100.00 som de er nå), og da kan du ved å kjøpe en slik få nytte av disse 22kW AC (vekselsstrøm) kontaktene. Frem til det er det Tesla og Zoe som nyter godt av disse pluggene.

Statoil på Minnesund har fått transnovastøtte til mer hurtiglader, så snart skal det være combolader der også.

Ebe


Sitat fra: mariowing på mandag 15. september 2014, klokken 13:24
Nei den var ikke det. Så ut som et helt nytt opplegg, grøfta var ikke dekket til enda etc. Var to "bokser" der, en med påskriften 7 kw og en ned 22 kw. Begge krevde type 2 kabel.

Huff, jeg gir den stasjonen der maks et par mnd før begge ladestasjonene er kuttet rett av og borte...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA