Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rødt ladelys

Startet av Stikkkontakt, lørdag 06. september 2014, klokken 17:12

« forrige - neste »

Stikkkontakt

På e-up!-en vår får vi bare rødt lys i ladelyset. Det er gult når kabelen settes i ,men skifter fort til konstant rødt.
Har prøvd resetting med å ta av strømmen, låse opp og igjen,bytte kabel til EVI osv osv. Ingen lading.
Hele greia startet med at kabelen ikke ble låst fast. Det blir den nå, men bilen lader ikke.
Noen som har hatt samme trøbbel som oss?

Upster!

Har hatt problem nokre gangar med at bilen ikkje ville ta lading. Endte med at eg leste ein stad her på forumet at det kunne gå an å "resette" ladekladden. Då trykker du først på den nederste knappen og så knappen over. Då skrur kladden seg av. Så kan du skru den på att igjen med den nederste knappen. Då skal det lyse grønt på lampen som illustrerer tilkoplinga. Du må ikkje ha leidningen kopla til bilen, men trur det skal gå greitt å ha den kopla til straumuttaket om eg ikkje hugsar feil.

Kan vere ei løysing, det fungerer i alle høve for meg dei gongane eg har problem.
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

Upster!

Det vil vel også lyse eit raudt lys på ladekladden som indikerer kvar problemet ligg også om eg ikkje hugsar feil. Om det lyser raudt på symbolet som illustrerer koplinga til straumkilda er det her feilen ligg. Om det lyser på bilen, er det noko feil på bilen. Det kan forøvrig hjelpe å skru på bilen og så skru den av igjen også....
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

Stikkkontakt

Problemet er identisk med original ladekabel og uoriginal EVI 16A.
Nå vil bilen heller ikke starte da det ligger inne signal om at bilen er tilkoblet lader.

Elmo

#4
Konstant rødt lys betyr i følge instruksjonsboken at "Ladestøpslet er ikke riktig låst i ladekontakten", men hvorfor sier den ingenting om.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

EV - Driver

#5
Sitat fra: Elmo på lørdag 06. september 2014, klokken 21:53
Konstant rødt lys betyr i følge instruksjonsboken at "Ladestøpslet er ikke riktig låst i ladekontakten", men hvorfor sier den ingenting om.
Høres ut til at det må byttes ladeenhet. Det måtte en kollega av meg på sin  E-up.  Stor jobb, man må ned med batteripakken. Mener at symptomene var identiske. Stod hos Møller i tre dager.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

grrowl74

#6
Hadde samme problem i går kveld. Rødt lys ved kontakten på bilen, og kabelen låste seg ikke. Forsøkte å ta ut kabel og sette inn igjen, uten hell. Prøvde å ta ut kabel og starte bol - fikk feilmelding om at bilen ladet, og ikke kunne startes. Prøvde å sette i og ta ut kabel igjen - fikk så start på bilen. Forsøkte så å sette i kabel igjen, så låste kabelen seg endelig, og bilen begynte å lade.

Mistenker at det kan være en feil i kontakten, får nemlig ingen feilmelding på kladden. Har også tidligere slitt med at kabel ikke låser seg opp når jeg låser opp bilen. Må låse bilen opp og igjen et par ganger før den løsner. Mulig det er en sammenheng.

Tungstein

Har akkurat samme problem med min Up idag, har restartet laderen og prøvd flere ganger og låse opp-igjen.
Så mandags morgen blir det nok en tur til verksted!
Hva ble resultatet med din?

Stikkkontakt

Sitat fra: Tungstein på fredag 26. september 2014, klokken 20:26
Har akkurat samme problem med min Up idag, har restartet laderen og prøvd flere ganger og låse opp-igjen.
Så mandags morgen blir det nok en tur til verksted!
Hva ble resultatet med din?

Den ble fikset på garanti. Hele pluggen og ledningen til batteriet ble byttet. Dette var for øvrig på vanlig garanti og ikke på den 8-årige.
Bilen min er forresten dansk,men VW Mobilitetsgaranti dekket dette uansett. God fornøyd med det.

Videre opplever jeg redusert angitt rekkevidde og høyere forbruk etter denne insidenten. Mulig ting er annerledes kalibrert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA