Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

zoe test kjørt. godt fornøyd men...........

Startet av titikata, torsdag 04. september 2014, klokken 21:20

« forrige - neste »

ladov

Sitat fra: abc på mandag 22. september 2014, klokken 22:47
Det er også kommet en oppgradering av software for biler som er solgt med 11 kw-ladeløsning. Jeg regner med at forhandler oppdaterer i forbindelse med første besøk der. Jeg vet ikke hva som er endret i software - og heller ikke om det er noe vi som brukere vil merke i det hele tatt.
Jeg fikk 11kW lader for en uke siden og bil 2 dager etterpå og har fortsatt ikke fått ladet på 11kW laderen. Da jeg tok bilen tilbake til forhandler i går ladet den greit nok på laderen der(glemte å spørre hvilken effekt den hadde). I dag ringte forhandler og foreslo nettopp en softwareoppgradering for å løse problemet med 11kW lader.

Om det har noe å si for dem som ikke har 11kW lader aner jeg ikke men bilen ladet heller ikke på et 22kW(?) ladepunkt på strømmen storsenter. Skal holde dere oppdatert.. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

emil

Sitat fra: nime01 på søndag 12. oktober 2014, klokken 13:06
Et spørsmål til: Kan Soul på noen måte lade på 3,6kW ladestasjonen som Renault monterer?

Hvis stasjonen har en Type2 kontakt man kan sette sin egen kabel (Type2-Type1) inn i kan alle elbiler lade fra den.

Hvis stasjonen kommer med fast Type2 kabel er det kun biler med Type2 kontakt (Zoe, eGolf, eUp, Tesla og i3) som kan lade fra den stasjonen.

Fast kabel er det som er mest vanlig for hjemmeladere for at man skal slippe å ta ut den løse kabelen hver eneste dag.

Flips

#62
Veggboksen som Renault monterer har et løst Type 2-uttak. En Soul kan derfor lade der med en slik kabel: http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/mode-3-type-2-til-type-1-ladekabel-32a#product

Pipelyden fra motoren kan jeg bare høre når man akselerer fra f. eks lav hastighet til 70-90 km/h eller når man kjører opp en bratt bakke. Har ingenting imot det, siden det høres litt ut som et romskip :D

Trond.m

Jeg har prøvekjørt Zoe flere ganger, og er enig i at den har en høyfrekvent pipelyd fra motoren som jeg bare har opplevd i en annen bil (Think). Min C-Zero er til sammenlikning nærmest lydløs. Jeg synes det virker som det varierer litt fra bil til bil, men jeg tror ikke man tenker på det til vanlig. Jeg tok en langtur med Zoe hvor jeg kjørte 40 mil på landeveien før jeg konkluderte med å bestille en Zoe.

tinker

2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

tinker

2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Stormfull

Pent design også syntes jeg. Ikke ille å ha på veggen:)
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Barskog

#67
Kan bekrefte at 11 kw har samme utseende.
Trafoen og sikringsboks på innsiden av veggen.

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

valvolainen

Sitat fra: edakcots på torsdag 18. september 2014, klokken 23:30
Er man i modus for å kjøpe elbil nå, bør man vente noen dager til. Da kommer en nyhet som gjør det enkelt å velge, tro meg:)
Kjøper du noe annet en ZOE vil du angre dypt.
Jeg har aldri vært noen Renault fan, men denne gangen må jeg bare innse at de har gjort noe smart, allerede før september er omme er nyheten der:)

Hva er denne nyheten?

Flips

Sitat fra: valvolainen på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 16:42
Sitat fra: edakcots på torsdag 18. september 2014, klokken 23:30
Er man i modus for å kjøpe elbil nå, bør man vente noen dager til. Da kommer en nyhet som gjør det enkelt å velge, tro meg:)
Kjøper du noe annet en ZOE vil du angre dypt.
Jeg har aldri vært noen Renault fan, men denne gangen må jeg bare innse at de har gjort noe smart, allerede før september er omme er nyheten der:)
Hva er denne nyheten?
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3384-minst-200-ladere-fra-renault-og-fortum


valvolainen

Ikke det mest spennende må jeg si.
Det er veldig hyggelig med 22kw stasjoner. Enkelt og billig å bygge.
Men det hjelper ikke min umiddelbare utfordring...hehe.

emil

Sitat fra: valvolainen på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 19:13
Ikke det mest spennende må jeg si.
Det er veldig hyggelig med 22kw stasjoner. Enkelt og billig å bygge.
Men det hjelper ikke min umiddelbare utfordring...hehe.

Er enkelte her som er litt for glad i å overdrive fordelene til den lille franske...

abc

Nu vel, det er da sannelig en salig pessimist her inne også  ;)

Trond.m

#74
Jeg tror det er fornuftig å satse på en bil som støtter rask AC lading (Tesla,Zoe, Mercedes), framfor en bil som baserer seg på DC lading. Det har vært skrevet mye om ustabile DC ladere, men det har blitt hevdet at dette er løst med nye ladere og programvare.

På Kiwi Billingstad er som kjent en splitter hurtiglader både for AC og DC. Jeg kjørte innom i dag med en trilling med akutt behov for påfyll av strøm. Men jeg fikk bare meldingen "DC charger not available !" Så problemene med DC laderne ser ikke ut til å være kurert. Det ble sneglefart hjemover, men hadde jeg hatt en Zoe kunne jeg kurert rekkevidde-angsten på noen minutter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA