Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

7,2 kW onboard ladetrafo standard på USA E-Golf

Startet av stefse, torsdag 04. september 2014, klokken 19:52

« forrige - neste »

stefse

Leste litt på linken som ble postet i en annen tråd:

"Drivetrain consists of 24.2 kWh lithium-ion battery and an electric motor with 199 pound-feet of torque; 7.2 kW onboard charger is standard"

"The e-Golf has a 7.2 kW onboard charger as standard equipment, enabling the EV's battery to be recharged in any of three ways. While the standard charging cable can plug into any 110/120-volt electrical socket and fully charge the battery in roughly 20 hours, a more optimal solution exists in the 240-volt wallbox that utilizes the full 7.2 kW to charge a battery in less than four hours"

http://volkswagenutah.wordpress.com/2014/08/26/update-on-the-e-golf-release-2014/

Jassågitt. Hvorfor får vi ikke dette i Norge??
Uansett kommer jeg til å trekke kabel og vern for 32A til ladekursen jeg legger opp
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

elektrolux

Although Volkswagen has sold more than 30 million Golf models worldwide, this is the first zero tailpipe emissions, fully electric version of the car.

Her er researchen heller dårlig. Har selv kjørt e-Golf fra 90 tallet.

Ellers interessant lesning med mye fakta.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rio

Sitat fra: stefse på torsdag 04. september 2014, klokken 19:52

Jassågitt. Hvorfor får vi ikke dette i Norge??
Uansett kommer jeg til å trekke kabel og vern for 32A til ladekursen jeg legger opp

Forhåpentligvis er årsaken at de ikke ønsker å selge en énfas 32 A løsning i Europa, men heller kommer med en 3-fas-løsning. (Forhåpentligvis både til IT- og TN-nett.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

stefse

Har 3 fas inn til fordelingen, så tenkte uansett å legge det opp til ladepunktet så får ladeboksen forskyne seg med det den ønsker. Hvis det stemmer løser jo det problemet med skevfordeling. 
Sikkert mer enn jeg har bruk for i dag, men kostnaden ift. en 16A kurs når man først er i gang er ikke allverdens. Uansett kjekt med 3 fas i garasjen om man finner på å koble til kraftige saker. (Høytrykk m varmtvann f.eks.)  8)
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA