Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stereoanlegg i kewet !

Startet av Wired, onsdag 21. mars 2007, klokken 21:16

« forrige - neste »

Wired

Har plan om og kjøpe meg en Kewet snart , og i den anledning så må man jo gjøre en liten oppgradering av
stereoanlegget (er litt avhengig av musikk 8) ). Har selvfølgelig tatt hensyn til Begrensingene i hva man kan bruke av strøm men det vil nok totalt dreie seg om ca.20 A på det værste. (10 -15A i snitt)
Så det jeg lurer på er om DC/DC Konverteren klarer og levere nok til 12V batteriet i slik tilfelle ?
Hvis man velger og sette inn ett ekstra batteri for 12V systemet om dette lar seg gjøre eller om man må skifte DC/DC konverter for og kunne gjøre noe slik .
Noen som har noen erfaring eller tanker rundt dette ?

Rav4_EV

For strømbehov utover en "vanlig" radio/cd spiller kan det leveres en kraftigere DC/DC. (Noe leveringstid)

mvh
Arne Magnus
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Wired

Når man sier det vanlige , hva legger man i det ? Vet at det "vanlige" for  5 år siden var 10 A noe som i dag er oppe i 15 A.
Siden du sier at det er noe leveringstid vet du kansje pris også ?? ;)
Og kansje til og med hvor ?

Det var mye på en gang , jo mer man får vite jo fler rare spørsmål dukker opp

bosonic

Ta en telefon til Petter på Elbil Norge så får du svar på hva som er standard strøm på DC/DC'en og hva som eventuelt kan leveres ekstra.
Jeg har selv en Kewet Citi-jet 5 1997 mod. som er modellen før Buddy. Denne ble normalt levert med en DC/DC på ca 7A, men jeg fikk levert med en ny og større utgave på 22A da jeg kjøpte bilen (fra Elbil Norge).
Du skulle egentlig hatt en ekstra DC/DC på 22 A som kun gikk på stereoanlegget.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA