Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vannfylle slange

Startet av Trygve B, tirsdag 22. juli 2014, klokken 15:31

« forrige - neste »

Trygve B

Noen som vet hvor man kan få tak i vannfylleslange?  har prøvd Sønnak, de hadde ikke lenger
Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

Elmo

Sakset fra www.elbilwiki.no
Sitat
Du må ha vanndunk, slange og spesiell nippel for å fylle. Det kan ofte kjøpes sammen med diagnoseutstyret. Videre skal Biltema 82-579 være en erstatning for originalnippelen , men da må vistnok både han og hun byttes (usikker på om det gjelder PSA eller Think). 3 stk sett koster 150 (?). Originalen koster 300 pluss for en fyllekannenippel. En nippel som tilsvarer Biltema 82-579 benyttes også av Saft-Batteriene på T-banevognene i Oslo.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Skulle gjerne ha fått bekreftet om Biltema nippelen kan bruke, og om man også må bytte de i bilen.

Har du prøvd TrygveB ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trygve B

Nei, jeg fikk tak i en nippel fra et lokalt truck-verksted :)  det er samme nippel som brukes på batteriene til el-trucker, ifølge verkstedet kjøper de disse koblingene fra Sønnak
Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

møbelsnekkern

Sitat fra: Trygve B på lørdag 02. august 2014, klokken 20:32
Nei, jeg fikk tak i en nippel fra et lokalt truck-verksted :)  det er samme nippel som brukes på batteriene til el-trucker, ifølge verkstedet kjøper de disse koblingene fra Sønnak

Heisann!
Bor selv på karmøy så kunne vært kjekt og vist hvor du fikk tak i disse :)
Skal til med vannservice her snart, så trenger nipler..
Haugesunds område

Eier av en Citroen AX '96 mod. Samt Citroen Saxo '01 mod.
2 el-sykkler fra sykkelett (en til dama og en til meg! ;) )

- "Et døgn skulle hatt 48 timer, da hadde jeg fått tid!"

Trygve B

Jeg fikk tigget til meg en nippel :)  de selger dem ikke, fikk beskjed om at de bestilte dem fra sønnak, han jeg snakket med i sønnak visste nok ikke helt hva jeg var ute etter når jeg snakket med ham, kan ta bilde av den jeg har, og sende deg, så kan du ta kontakt med sønnak og se om de ikke har dem allikevel :)  hvis du skal ha vannservice snart så kan du låne fylleutstyret mitt :)
Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA