Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

Dennis

#645
Next gen setene og de vanlige nye setene som kom på autopilot bilene gir litt ekstra plass bak siden man sitter litt lavere mot tidligere.
Så forskjellen mellom en med de gamle setene og pano tak og en ny uten er nok minimal. Ønsker man best mulig plass handler man med panotak og med de nye setene. Setene er i tillegg mye mer behagelig å sitte i enn de gamle :)

http://insideevs.com/tesla-model-s-new-generation-rear-seats-offer-much-improved-headroom-video/

Amoss

Nytt blogginnlegg fra Tesla i går. Av en eller annen grunn ser den ikke ut til å dukke opp på den norske siden. Kanskje bare ikke oversatt enda?
http://www.teslamotors.com/blog/peace-mind-guarantee

SitatA Peace of Mind Guarantee
The Tesla Motors Team March 11, 2015

We recognize that many European drivers prefer to lease their automobiles, personally or through their company, so we now offer the Tesla Resale Value Guarantee in all 11 European markets where we sell Model S.
Model S 85D

D.O

Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 10:05
Sitat fra: D.O på onsdag 11. mars 2015, klokken 23:41
Vet ikke ditt vin nr, men har tilgode å se Tesla selge en ny bil med rabatt. De som har blitt solgt med 0km er overstandere
Jeg syns du uttaler deg veldig bastant om noe du ikke har peiling på..  :o
Hvor har du din informasjon ifra??
For meg så virker du nesten sur for at andre for en kjempedeal, og det kan kanskje være irriterende visst man skal selge at Tesla legger ut et 50 talls biler på billigsalg. Men slik er det nå engang, hadde jeg ikke visst om dette så hadde jeg endt opp med og betale 70-100k mer på en finn bil.  :)
Har grei peiling... Og har ikke noen bruktbil til salgs.  Men hvis du kan komme med bevis på at en ubrukt -15Mod har blitt solgt med 100k i avslag så dele det gjerne. Evt send meg PM med vin nr eller reg nr eller navn på eier.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Roma

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 12. mars 2015, klokken 12:19
Det var noen som skrev at panoramataket bråker mer. Det kan jeg herved avkrefte. Jeg har selv panoramatak på min bil som nå er inne på service, og har fått en P85 2014 loaner med standardtak. Den bråker veldig mye mer enn min 85 med panoramatak. Det kan jo være andre grunner til det, men jeg gleder meg til å få min tilbake i kveld for å slippe det bråket.

Vel.. jeg er sterkt uenig. Jeg kjører uten pano tak på 19" vinterdekk som ikke er spesielt lydløse. Jeg trodde min bil bråkte helt til jeg fikk prøve en loaner med 19" vinterdekk hakka R2 og pano tak. Jeg begynte å fikle med vindusheisene i tunnelene for det hørtes ut som et vindu var åpent. Lyden kom uten tvil ifra panotaket.

Muffinman

#649
Men stort sett i tunnelene. Det er ingen vesentlig forskjell på støyen pano vs metall ellers.

Det er for øvrig forskjellig lydbilde i biler med hhv luft og stålfjæring. Det kan være en faktor.

cirys1

Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 15:30
Har grei peiling... Og har ikke noen bruktbil til salgs.  Men hvis du kan komme med bevis på at en ubrukt -15Mod har blitt solgt med 100k i avslag så dele det gjerne. Evt send meg PM med vin nr eller reg nr eller navn på eier.

Hvorfor skal jeg bevise noe for deg??
Det har vært diskutert før om vin og modell her, "coockie monster" har publisert en liste idag når de faktisk ble produsert. Tror det er ganske samstemt på at modell ikke spiller en altfor stor rolle på Tesla, det er heller før og etter autopilot dualdrive, funksjoner osv.
Synes også det er pussig at du har snakket positivt om Tesla hele veien, men nå er autopilot funksjoner og annet noe man ikke trenger, det er det som gjør Tesla så spesielle at de kommer med nye teknologiske funksjoner hele tiden.

Jeg har sett i flere poster at du har påstått blant annet at de ikke selger ut 4wd med rabatt og dette gjelder bare eldre biler, men det er FEIL. (Jeg ble tilbudt P85D til gammel pris + rabatt senest igår, men den ble litt for dyr for meg for det)
Flere av bilene de tilbyr er registrert i år men de har mest sannsynlig blitt produsert ifjor..

Du bør ihvertfall ha snakket med Tesla og sett utvalget før du er veldig "sikker" på disse tingene, for det har jeg...



D.O

Model spiller rolle når du skal selge. En med vin fra 14 er en 14mod om du så venter med å registrere den til 2016. Det lærte du vel på en annen tråd? Alle D-biler er -15mod, bortsett fra de som kom i USA.

Hvis det du påstår skulle vært sant, er det bare for alle oss som har bestilt bil å avbestille. Det taper man 15k på, men kan altså da bare velge den samme eller tilsvarende bil på avbestillingslisten og få 100k i avslag på gammel pris?
Lett tjente  85000,-  ::)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

henrikj

#652
Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 19:19
Model spiller rolle når du skal selge. En med vin fra 14 er en 14mod om du så venter med å registrere den til 2016. Det lærte du vel på en annen tråd? Alle D-biler er -15mod, bortsett fra de som kom i USA.

Hvis det du påstår skulle vært sant, er det bare for alle oss som har bestilt bil å avbestille. Det taper man 15k på, men kan altså da bare velge den samme eller tilsvarende bil på avbestillingslisten og få 100k i avslag på gammel pris?
Lett tjente  85000,-  ::)

Min har ihvertfall en VIN som indikerer produksjon rundt primo okt. Vet ikke hvor lang tid man regner på å få bilene over dammen, men denne har vel stått i Norge siden årsskiftet omtrent. Fikk først et tilbud på gammel pris -20.000,-, som jeg ikke tok. Ventet noen uker, og ble deretter kontaktet med nytt tilbud på gammel pris -50.000,-.

Men dette er jo da, som nevnt, en litt ukurrant utstyrt S85 (auto, hifi, dobbeltlader, vinterdekk, men ikke skinn, pano eller luft).

Så du må ha litt is i magen for å spare penger på det  :)

B_Tesla

(Lett sparte 85000,-)

Tviler nok på at du får kjøpe deg din egen bil til gammel pris ja. Vil jo være idioti som selger. Men ingen tvil om at man kan gjøre gode kjøp. Samme gjelder om du går inn hos en MB forhandler, og kjøper en bil i butikken eller en på vei inn. En solgt bil er bedre enn en på lager.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

dainai

Må man kontakte Drammen, Skøyen osv for å få tilbud på demobil? Eller heller det med å kontakte en av dem?

cirys1

Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 19:19
Hvis det du påstår skulle vært sant, er det bare for alle oss som har bestilt bil å avbestille.

I motsetning til deg så påstår jeg ingenting, jeg vet, hvordan vet jeg nettopp fordi jeg har snakket med Tesla og fått over masse biler på mail med pris. En av disse var en avbestilt P85D, den manglet pano,21 og nextgen seter, ellers så hadde den alt. Rabatten var "bare" på 17400 kr, men i tillegg var det gammel pris på bil og utstyr, den kom på 855k.
De hadde også 15 mod men ikke med mine kriterier, rabatten minsker jo nyere de er, men selv med 14 mod så er det grenseløst mye bedre deal og kjøpe en bil som har rullet mellom 4-8k km enn på finn som har rullet 40k km til samme pris uten autopilot.
Jeg har fulgt med en stund på bruktbilprisene og det er ingenting på markedet som kan måle seg med den dealen jeg fikk, som ALLE kan få..

Bare slutt med og påstå ting du ikke vet noe om, ring Tesla imorgen så kanskje de har den P85D inne ennå, men det er tvilsomt..  ::)

D.O

Sitat fra: henrikj på torsdag 12. mars 2015, klokken 19:41
Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 19:19
Model spiller rolle når du skal selge. En med vin fra 14 er en 14mod om du så venter med å registrere den til 2016. Det lærte du vel på en annen tråd? Alle D-biler er -15mod, bortsett fra de som kom i USA.

Hvis det du påstår skulle vært sant, er det bare for alle oss som har bestilt bil å avbestille. Det taper man 15k på, men kan altså da bare velge den samme eller tilsvarende bil på avbestillingslisten og få 100k i avslag på gammel pris?
Lett tjente  85000,-  ::)

Min har ihvertfall en VIN som indikerer produksjon rundt primo okt. Vet ikke hvor lang tid man regner på å få bilene over dammen, men denne har vel stått i Norge siden årsskiftet omtrent. Fikk først et tilbud på gammel pris -20.000,-, som jeg ikke tok. Ventet noen uker, og ble deretter kontaktet med nytt tilbud på gammel pris -50.000,-.

Men dette er jo da, som nevnt, en litt ukurrant utstyrt S85 (auto, hifi, dobbeltlader, vinterdekk, men ikke skinn, pano eller luft).

Så du må ha litt is i magen for å spare penger på det  :)
du har fått deg en flott bil og så lenge den har det utstyret du trenger og du ikke skal selge er jo det at den er ukurant (for andre) helt uvesentlig.
VIN siffer/bokstav nr 10 sier hvilken årsmodel bilen er. Tipper du har en E der.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Sitat fra: dainai på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:06
Må man kontakte Drammen, Skøyen osv for å få tilbud på demobil? Eller heller det med å kontakte en av dem?

Du kan kontakte hvem som helst Tesla selger, alle bruker den samme databasen...  :)

turbolurbo

Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:11En av disse var en avbestilt P85D, den manglet pano,21 og nextgen seter, ellers så hadde den alt. Rabatten var "bare" på 17400 kr, men i tillegg var det gammel pris på bil og utstyr, den kom på 855k

Dette kan ikke være gammel pris? Min har alt dette denne mangler og kostet ca. 830k. Levert i 27. februar (Ferdig produsert 26. januar -15)
2019 TM3P

D.O

Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:11
Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 19:19
Hvis det du påstår skulle vært sant, er det bare for alle oss som har bestilt bil å avbestille.

I motsetning til deg så påstår jeg ingenting, jeg vet, hvordan vet jeg nettopp fordi jeg har snakket med Tesla og fått over masse biler på mail med pris. En av disse var en avbestilt P85D, den manglet pano,21 og nextgen seter, ellers så hadde den alt. Rabatten var "bare" på 17400 kr, men i tillegg var det gammel pris på bil og utstyr, den kom på 855k.
De hadde også 15 mod men ikke med mine kriterier, rabatten minsker jo nyere de er, men selv med 14 mod så er det grenseløst mye bedre deal og kjøpe en bil som har rullet mellom 4-8k km enn på finn som har rullet 40k km til samme pris uten autopilot.
Jeg har fulgt med en stund på bruktbilprisene og det er ingenting på markedet som kan måle seg med den dealen jeg fikk, som ALLE kan få..

Bare slutt med og påstå ting du ikke vet noe om, ring Tesla imorgen så kanskje de har den P85D inne ennå, men det er tvilsomt..  ::)
her var det mye rart...  ::) Og du påstår at p85d selges til gammel pris og i tillegg opp til 100k i avslag. Kan du sende meg den mailen eller i det minste data på bare p85d? Ønsker å sjekke i morgen.
Forøvrig er min p85d nøyaktig slik du beskriver, med unntak at den har nextgen setene(altså alt uten 21" og pano) og prisen på den ble 70k billigere enn det tilbudet du har fått...
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA