Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

kos

Hei - tror at flere kommer til å angre på denne karusellen med tesla som er 1-2 år gamle og kjørt under 20 000 km. Hadde det vært en fossil ville den ikke vært innkjørt en gang. samtidig vil det komme flere nyheter om et til to år og mener at denne karusellen er nesten meningsløs. garantert at det kommer mer utstyr og at tesla model s får en ansikts løftning. men å bytte til en neste lik bil - gir liksom ikke noe for pengene - og der jeg kjører er tilleggsutstyret stort sett ikke brukende - altfor dårlige og svingete veier.

Bjoris

De øvrige produsentene har jo timet dette pinlig nøyaktig med akkurat nok nyheter etter ca 5 år til at folk syns det var verdt å bytte, bilene har da også vært i kategorien eldre bruktbil som langt fra alle ønsker å ha, men Tesla tenker ikke på dette og det kommer til å fortsett med utvikling og nyheter i så høyt tempo de klarer... Jeg lener meg tilbake og er glad min TMS har lite feil og håper at det vil fortsette så jeg får oppleve at en elbil faktisk blir en bedre og bedre investering etter hvert som tiden går (lite utgifter også med høy km-stand)

kos

Sitat fra: bjoris på torsdag 26. februar 2015, klokken 22:23
De øvrige produsentene har jo timet dette pinlig nøyaktig med akkurat nok nyheter etter ca 5 år til at folk syns det var verdt å bytte, bilene har da også vært i kategorien eldre bruktbil som langt fra alle ønsker å ha, men Tesla tenker ikke på dette og det kommer til å fortsett med utvikling og nyheter i så høyt tempo de klarer... Jeg lener meg tilbake og er glad min TMS har lite feil og håper at det vil fortsette så jeg får oppleve at en elbil faktisk blir en bedre og bedre investering etter hvert som tiden går (lite utgifter også med høy km-stand)

Har byttet bil etter 1-2 år tidligere. Men da var jeg rett og slett misfornøyd med bilen - tok et forholdsmessig stort tap, men var glad jeg var kvitt problemet. men å bytte en bil som jeg fortsatt er henrykt over , kommer ikke på tale - da må det ha en grunn og den heter ikke en ny funksjon som jeg ikke kommer til å savne.

HelectriC

Jeg har letet en stund etter en brukt TMS, følgt med på Finn ganske nøye og mailet til mange selgere. Nesten at jeg kjøpte en tidlig 2014 med 25 000km til 540'. Igår ringte jeg Tesla og fikk noen biler mailet på PDF. Der fant jeg en helt ny 0km med de utstyr jeg ønsker og samme som de brukte jeg interessert meg for, men med autopilot og "alt det nye" til 595'. Jeg hadde blit meget skuffet om jeg funnet ut av dette etter at jeg kjøpt en brukt uten autopilot for 540'.
Bilen står i Drammen og jeg får den om noen uker:-) gleder meg som et barn på jul:-D
ioniq 5

krl

Var det med vinterhjul, skinn og alt av adaptere? God pris uansett, men.. Har du inntrykk av at de har flere igjen?

ihlhaug

Sitat fra: krl på torsdag 26. februar 2015, klokken 23:05
Var det med vinterhjul, skinn og alt av adaptere? God pris uansett, men.. Har du inntrykk av at de har flere igjen?

De har mange. Jeg valgte spesifikke kriterier som grå eller blå, panorama, lyd, luft, tech, sikkerhet.
Resten bryr jeg meg egentlig ikke om da jeg aldri har hatt bruk for dobbeltladeren som sitter i min nåværende bil, ei heller skinnseter, vinterpakke eller interiørbelysning er viktig for meg. Jeg fikk 5 tilbud på mail i dag, billigste var 629 med sommer og vinter 19", mens dyreste var 657 med 21". De hadde da ALT utenom 7-seter, så de er like som den jeg har fra før. Verdien varierer pga demobil/utstillingsbil/ikke hentet bil etc.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

HelectriC

Sitat fra: krl på torsdag 26. februar 2015, klokken 23:05
Var det med vinterhjul, skinn og alt av adaptere? God pris uansett, men.. Har du inntrykk av at de har flere igjen?

ikke med vinterhjul, men med skinn og adaptere. jeg fikk nok totalt 10 stk før jeg bestemte meg. tydeligvis mange uten skinn til lav pris, men de gikk vekk med engang for meg (små barn;-) og ser ut på Finn som at de uten skinn ligger ganske lenge og virker vanskelige å selge (skjønner godt det, blir lit som å selge en mercedes s-klass uten air condition;-)
ioniq 5

krl

Har noen forsøkt å prute på disse tilbudene, i og med at de har mange biler inne? Eller er det "Tesla-fastpris"?

HelectriC

Sitat fra: krl på fredag 27. februar 2015, klokken 09:10
Har noen forsøkt å prute på disse tilbudene, i og med at de har mange biler inne? Eller er det "Tesla-fastpris"?

jeg klarte å få gratis levering over til Bergen (4700kr), men ellers helt umulig.
ioniq 5

D.O

Sitat fra: Sven-E på torsdag 26. februar 2015, klokken 23:03
Sitat fra: D.O på søndag 15. februar 2015, klokken 20:29
Sitat fra: Sven-E på søndag 15. februar 2015, klokken 18:28
Sitat fra: Otto på søndag 15. februar 2015, klokken 17:21

...MEN: om jeg hadde vært på utkikk etter denne type bil, så er det fordi jeg har satt meg litt inn i denne, og kanskje kjenner litt til hvilke utstyrspakker som leveres med.
Hvorfor har du da tatt med i annonsen: "Tesla Model S P85 (ikke pluss, egner seg ikke på norske veger!)"

Jeg er en av de som har vært innom annonsen på finn.no
Jeg har hjulpet en kamerat med å finne en grei, brukt Tesla.

Misforstå meg rett:
Når jeg ser noe slikt skrevet, så er det noe jeg for min del oppfatter som en liten hvit løgn.
(Jeg sier altså ikke at det er det, men at jeg oppfatter det slik.)

Synes det er helt ok å skrive dette, på samme måte som enkelte skriver at +pakken nærmest er en nødvendighet for å holde bilen på veien. Bare tull.  Og dette med stabstag bak stemmer jo ikke. De er like på P og P+.

Men jeg fatter bare ikke at folk vil selge så billig for å kjøpe en ny med minimale forskjeller(bortsett fra 4x4, som de fleste heller ikke trenger)
Så du mener det er greit å "legge på litt" eller juge i annonser på finn når man skal selge en bil?
Kan skrive det på en annen måte for deg.
Synes det er dumt å skrive dette, på samme måte som enkelte skriver at +pakken nærmest er en nødvendighet for å holde bilen på veien. Bare tull.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

stianrod

Sitat fra: krl på fredag 27. februar 2015, klokken 09:10
Har noen forsøkt å prute på disse tilbudene, i og med at de har mange biler inne? Eller er det "Tesla-fastpris"?

Fastpris ja, men du kan få 3,6% rente på finansieringen de har. Såkalt demorenter  :)
Tesla Model S P85 2014

Øggen


Trustno1


stianrod

Vet ikke. Jeg la inn 200k i egenkapital på bilen til  700k.
Tesla Model S P85 2014

cirys1

Sitat fra: stianrod på lørdag 28. februar 2015, klokken 02:36
Vet ikke. Jeg la inn 200k i egenkapital på bilen til  700k.

:o
Det er sikker mange som har gjort som deg, men da hjelper det ikke med "gratis" drivstoff eller gratis bompenger når man har en halv mill i billån..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA