Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

ihlhaug

Var nettopp på Tesla Bergen å spurte etter demo/utstillingsbiler. Har fra før en S85 levert desember 13 med alt utenom ekstra seter. Vurderer å selge denne for 540, så kjøpe en S85 med autopilot, ellers HELT lik. Denne selger Tesla for 629. Er usikker på om jeg virkelig skal bruke 90 på å oppgradere til lik bil bare med autopilot i tillegg. Den vil jo være et år nyere, men ellers er det jo det samme. Noen for/i mot her?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

B_Tesla

Ikke gjør det! Det er økonomisk helt på trynet. Jeg har bil med Autopilot - og ja det er digg. Men refflekter litt over hva du vurderer. Du vurderer å bruke en sum tilsvarende av 17% av salgssummen, eller nesten 1/5 av hele verdien av bilen på noen få funksjoner. Vi ssnakker ikke om verdien av et sett dekk eller noe - men hele jævla bilen. Dersom du har bilen i 5-6 år til, spiller det liten rolle om den da er 2013 eller 2014 (feb. 2015). Tesla Model S er jo super slik den er (var).

Skal man kjøpe seg en bil idag, og ikke har en Tesla fra før, ville jeg nok kjøpt en helt ny en (demo/utstillingsbil/avbestilt).
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

hookmaker

Sitat fra: stianrod på torsdag 26. februar 2015, klokken 15:51
Var tilfeldig innom Telsa Trondheim igår, egentlig for å snakke om Dual Drive, men endte opp med å kjøpe utstillingsmodellen på stedet.  Kun kjørt av ansatte, og kun brukt til utstilling i nord-norge.

Det var en av de siste "rene" P85 som ble laget. (2015 modell) Rød, med autopilot, sort skinn, sort alcantara og karbon. Alle pakker unntatt barneseter. 2 hjulsett, der sommerhjulene (ubrukt) på turbinfelgene, mens vinterhjul (R2) på de vanlige. Type 2 kabel, tåkelys med ledstripen og ikke minst frunknettet ;). Pris 690.000 og renter til 3.6%. Får den iløpet av neste uke. *Glis* :D

Edit: Min nåværende røde overtas av mine foreldre! Vinn-Vinn  8)

Det er vel ikke producert noen P85 med 2015 i stelnummer?

Norx

fra: http://www.finn.no/finn//car/used/object?finnkode=55705470

Sitat Etter å ha kjørt bilen kan jeg ikke annet enn å sette opp prisen ytterligere, det er nok mest fordi jeg ikke vil selge den.

Er muligens ett av dagens finn.no gullkorn...

Havebigfun

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:10
Var nettopp på Tesla Bergen å spurte etter demo/utstillingsbiler. Har fra før en S85 levert desember 13 med alt utenom ekstra seter. Vurderer å selge denne for 540, så kjøpe en S85 med autopilot, ellers HELT lik. Denne selger Tesla for 629. Er usikker på om jeg virkelig skal bruke 90 på å oppgradere til lik bil bare med autopilot i tillegg. Den vil jo være et år nyere, men ellers er det jo det samme. Noen for/i mot her?
Du skrev ikke hvor mye bilen din har gått- er det mye kan det være verdt det- ellers kommer det avgifter før eller siden- et aspekt kan være å ha nyest bil den dagen- summarisk tror jeg ikke å bytte nå er verdt det.

krl

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 26. februar 2015, klokken 20:18
Sitat fra: ihlhaug på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:10
Var nettopp på Tesla Bergen å spurte etter demo/utstillingsbiler. Har fra før en S85 levert desember 13 med alt utenom ekstra seter. Vurderer å selge denne for 540, så kjøpe en S85 med autopilot, ellers HELT lik. Denne selger Tesla for 629. Er usikker på om jeg virkelig skal bruke 90 på å oppgradere til lik bil bare med autopilot i tillegg. Den vil jo være et år nyere, men ellers er det jo det samme. Noen for/i mot her?
Du skrev ikke hvor mye bilen din har gått- er det mye kan det være verdt det- ellers kommer det avgifter før eller siden- et aspekt kan være å ha nyest bil den dagen- summarisk tror jeg ikke å bytte nå er verdt det.
Og er det inkl. alle adaptre og vinterhjul?

D.O

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:10
Var nettopp på Tesla Bergen å spurte etter demo/utstillingsbiler. Har fra før en S85 levert desember 13 med alt utenom ekstra seter. Vurderer å selge denne for 540, så kjøpe en S85 med autopilot, ellers HELT lik. Denne selger Tesla for 629. Er usikker på om jeg virkelig skal bruke 90 på å oppgradere til lik bil bare med autopilot i tillegg. Den vil jo være et år nyere, men ellers er det jo det samme. Noen for/i mot her?
jeg har kjørt både -15 og 13 p85 og kan garantere deg at å bytte ut bilen du har er århundrets dårligste deal. De tingene som burde forbedres er akkurat lik. Det du ender opp med er (over)agressive bremser og noen sensorer til 90k. Helt bortkastet. Om disse var ett tilvalg/ettermontering, så måttet det ha kostet maks noen tusen for at i allefall jeg hadde vurdert det.
Tipper det går lang tid før at selvkjøringsfunksjonen kommer. Spar pengene og ta heller en evt oppgradering når model x lanseres. Får sikkert en brukt s85d  -15 billig da.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

D.O

Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:08
Sitat fra: D.O på søndag 15. februar 2015, klokken 22:15
Var vel noen få biler som har annet stabstag bak. De første demo bilene var myker og kanskje de første signatur bilene. Er tråd på dette her inne ett sted.
Hvis jeg ikke husker feil har alle biler, både S85 og P85, levert fra ca. september 2013 deler av P+ understellet bak.
jepp, det hørtes rett ut. Demobilen jeg kjørte i mai -13 var mykere, så usikker hvordan de første signatur bilene er.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

stianrod

Sitat fra: hookmaker på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:26
Sitat fra: stianrod på torsdag 26. februar 2015, klokken 15:51

Det er vel ikke producert noen P85 med 2015 i stelnummer?

I følge chassisnr så var dette en 15 modell, men registrert sent i 2014. Var bestilt for Tesla selv, så de kan kanskje gjøre det.
Tesla Model S P85 2014

BMW850

Sitat fra: D.O på torsdag 26. februar 2015, klokken 20:34
Sitat fra: ihlhaug på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:10
Var nettopp på Tesla Bergen å spurte etter demo/utstillingsbiler. Har fra før en S85 levert desember 13 med alt utenom ekstra seter. Vurderer å selge denne for 540, så kjøpe en S85 med autopilot, ellers HELT lik. Denne selger Tesla for 629. Er usikker på om jeg virkelig skal bruke 90 på å oppgradere til lik bil bare med autopilot i tillegg. Den vil jo være et år nyere, men ellers er det jo det samme. Noen for/i mot her?
jeg har kjørt både -15 og 13 p85 og kan garantere deg at å bytte ut bilen du har er århundrets dårligste deal. De tingene som burde forbedres er akkurat lik. Det du ender opp med er (over)agressive bremser og noen sensorer til 90k. Helt bortkastet. Om disse var ett tilvalg/ettermontering, så måttet det ha kostet maks noen tusen for at i allefall jeg hadde vurdert det.
Tipper det går lang tid før at selvkjøringsfunksjonen kommer. Spar pengene og ta heller en evt oppgradering når model x lanseres. Får sikkert en brukt s85d  -15 billig da.

Helt enig, galskap å gjøre noe sånt. Nei, vent heller til den kommer med softclose-frunk, bedre spylere/viskere, laserlys, 120kW batteri +++. Jeg tror bilene kommer til å gjennomgå kontinuerlige forbedringer i årene fremover. Var ikke mange månedene jeg hadde toppmodellen noe som forørig i seg selv betyr lite for meg.Uansett forsonte jeg meg veldig fort med at jeg fortsatt har verdens beste bil fordi om det har kommet noe bedre. At jeg gjorde ett kupp på pris da jeg bestillte høsten 2013 er også greit og ta med seg ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TS

#520
Sitat fra: BMW850 på torsdag 26. februar 2015, klokken 20:58
Sitat fra: D.O på torsdag 26. februar 2015, klokken 20:34
Sitat fra: ihlhaug på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:10
Var nettopp på Tesla Bergen å spurte etter demo/utstillingsbiler. Har fra før en S85 levert desember 13 med alt utenom ekstra seter. Vurderer å selge denne for 540, så kjøpe en S85 med autopilot, ellers HELT lik. Denne selger Tesla for 629. Er usikker på om jeg virkelig skal bruke 90 på å oppgradere til lik bil bare med autopilot i tillegg. Den vil jo være et år nyere, men ellers er det jo det samme. Noen for/i mot her?
jeg har kjørt både -15 og 13 p85 og kan garantere deg at å bytte ut bilen du har er århundrets dårligste deal. De tingene som burde forbedres er akkurat lik. Det du ender opp med er (over)agressive bremser og noen sensorer til 90k. Helt bortkastet. Om disse var ett tilvalg/ettermontering, så måttet det ha kostet maks noen tusen for at i allefall jeg hadde vurdert det.
Tipper det går lang tid før at selvkjøringsfunksjonen kommer. Spar pengene og ta heller en evt oppgradering når model x lanseres. Får sikkert en brukt s85d  -15 billig da.


Er forsåvidt enig, men jeg solgte min 13` S85 nesten fullspekket som hadde gått 29.000km  for 600.000 med folie, 5års service og vinterhjul., og bestilte en ny 15`nesten identisk før prisoppgang ...
Oppgarderte bestillingen til DualDrive kun fordi det kan blir verre å selge en 15`modell uten om et par.  Trenger det ikke...

Mine grunner for å bytte til 15`: 
-Ny garanti som ellers hadde gått ut om ca 2år på 100.000km
-Autopilot  (var skuffet over at min manglet ACC, LCA, lightassist etc )
-forbedringer på kvalitet (som er vanskelig  å adressere.) Ifølge Elon legger de inn 20 fysiske endringer i produksjonen hver uke.

Agrumenter mot:
-Bedre seter i 13 modellen.  Ja, harde til og begynne med, men bedre sittestilling for nakke og rygge. Lenger sittepute tror jeg også pga mindre polstring. lavere nivå. 
På de ny subber hårluggen i taket om jeg ikke har vært hos frisøren på 4 uker..
-Kunne ikke bestille morbærtre som jeg hadde på den forrige
- Kunne ikke bestille lyspakke uten å kjøpe full interiørpakke.
-Bedre opplevd interiørkvalitet på 13`og tidlig 14`ifølge meg, de som kjøpte min og en kollega med tidlig 14` som lånte en 15`av Tesla..   

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ihlhaug

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 26. februar 2015, klokken 20:18
Sitat fra: ihlhaug på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:10
Var nettopp på Tesla Bergen å spurte etter demo/utstillingsbiler. Har fra før en S85 levert desember 13 med alt utenom ekstra seter. Vurderer å selge denne for 540, så kjøpe en S85 med autopilot, ellers HELT lik. Denne selger Tesla for 629. Er usikker på om jeg virkelig skal bruke 90 på å oppgradere til lik bil bare med autopilot i tillegg. Den vil jo være et år nyere, men ellers er det jo det samme. Noen for/i mot her?
Du skrev ikke hvor mye bilen din har gått- er det mye kan det være verdt det- ellers kommer det avgifter før eller siden- et aspekt kan være å ha nyest bil den dagen- summarisk tror jeg ikke å bytte nå er verdt det.

Min har gått 20500 km og er nå 14 mnd gammel. Tror ikke jeg kommer til å gå for det, men hadde vært så greit me TACC mtp all den køkjøringen jeg gjør til/fra jobb hver dag. Er jo luksus isf, og som nyutdannet bader jeg ikke akkurat i penger.

Den jeg så på følger det med vinterdekk på 19" og blått og rødt adapter. Altså akkurat det samme som jeg har fra før, eneste nye er autopilot.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

B_Tesla

Må si at det jeg ser på som den beste forbedringgen med de nye bilene er ACC. Det er vært en del innlegg her om hvor unødvendig det er (uten at jeg helt ser logikken). Men har kjørt litt biler uten ACC nylig, og det er til å gå på veggen av. Kanskje benytter jeg nå CC steder jeg ikke ville gjort det siden den er adaptive, men det var uansett ganske irriterende å gå tilbake til en bil med "bare" CC, når jeg har kjørt ACC en stund.

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Havebigfun

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 26. februar 2015, klokken 21:31
Min har gått 20500 km og er nå 14 mnd gammel. Tror ikke jeg kommer til å gå for det, men hadde vært så greit me TACC mtp all den køkjøringen jeg gjør til/fra jobb hver dag. Er jo luksus isf, og som nyutdannet bader jeg ikke akkurat i penger.

Den jeg så på følger det med vinterdekk på 19" og blått og rødt adapter. Altså akkurat det samme som jeg har fra før, eneste nye er autopilot.
Enig med D.O- når X kommer på slutten av året blir mellomlegget mellom bilene vesentlig mindre, antakelig halvparten- legg det fra deg nå- 90k er mye penger i etableringsfasen.

Bjoris

Virker som mange glemmer at de ikke kan være med på dette kjøret hvert år...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA