Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

B_Tesla

Nå tror jeg bruktbilprisen på en Tesla kan skrus opp, for leveringstid på bilene ser ut til å ha hoppet opp en del. Min, som skulle leveress i oktober, har over natten blitt satt til desember. Dette betyr at ventetiden i realiteten (ikke på hjemmesidene) går fra 4 mnd til gode og fyldige 6+. Er bare å vente på at prisene igjen skyter i været da.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Tai

Det var trasige greier. Men jeg tror ikke prisene kommer tilå øke nevneverdig. Den største hypen har lagt seg og de som absolutt ville ha bilen har fått den.

Fortvil ikke. 6 måneder går fort. Mest sannsynlig får du den litt før det igjen. Personlig ville jeg aldri vært foruten ventetiden min på 6 måneder. Jeg koste meg med forumet og videoer om bilen. Det er masse å lære og en haug med info de ute. Jeg vet det ikke er mye trøst men det blir bra skal du se.

Gled deg til en ny bilhverdag :D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

bull

Jeg bekreftet min S85 13.08.14, og beregnet levering har vært stabil på Desember siden da. Så for ts sitt tilfelle henger det nok sammen med produksjonsstansen dem nylig hadde på fabrikken.

B_Tesla

Vel.... fort og fort. Når jeg solgte min BMW rett etter bestilling og gikk til innkjøp av ventebil av typen Toyota Camry 91`, blir ikke ventetiden så utrolig enkel :'( Men trivelig forum er det.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Sense

#4
Bil bestilt 12. Januar 2013.
Forventet levering september 2013. Så ble det utsatt til oktober, november og desember 2013. Ny info om levering ble satt til januar 2014, "høyest sannsynlig" ifølge Tesla i Norge.
Og bilen kom den - i februar 2014.

("Fra bilen var ferdig produsert, til den havnet på kaia, tok det 4 uker, registrering og klargjøring av bil tok 2 uker til.)

Ikke for å frarøve noen optimismen, for Tesla har nok fått bedre produksjons-stabilitet etter dette, men legg inn gode marginer.

Vi var dumme og solgte begge bilene våres, for vi skulle jo få to nye biler, begge forsinket.
Så vi måtte leie bil i 4 måneder. Det er ikke gratis.
Ikke gjør samme tappe.

Men jeg tror at markedet er så fylt opp med brukte Teslaer etter 3-4 år, at bruktprisene ikke stiger så mye.
Dette har jo med etterspørsel å gjøre og hvor mye alvorlig feil og mangler som dukker opp over tid.

jazzwheel

@B_Tesla:

Jeg solgte min BMW i februar og kjørte 12 år gammel Polo med 3-sylindra, 1.2ltr bensin som ventebil frem til slutten av juni :)

Sense

Sitat fra: jazzwheel på fredag 29. august 2014, klokken 17:50
@B_Tesla:

Jeg solgte min BMW i februar og kjørte 12 år gammel Polo med 3-sylindra, 1.2ltr bensin som ventebil frem til slutten av juni :)

Slo deg med en sylinder og et par HK. (Toyota Yaris....)

pej

Jeg solgte også for tidlig og hadde Subaru Forester som ventebil. Fikk 10´mer enn jeg ga når jeg solgte den så ventetiden ble absolutt verdt det:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

KrW

Vi solgte vår Kia Sportage AWD og kjøpte en Leaf i April. Fikk 100 000kr igjen fra salget etter å ha kjøpt Leafen og vi la disse i Tesla-aksjer. Har steget nesten 40% siden da :-) så pengene kommer godt med i sparingen til TMX. Enda 1 år igjen å spare.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Car-El

Sitat fra: Sense på fredag 29. august 2014, klokken 17:17
Bil bestilt 12. Januar 2013.
Forventet levering september 2013. Så ble det utsatt til oktober, november og desember 2013. Ny info om levering ble satt til januar 2014, "høyest sannsynlig" ifølge Tesla i Norge.
Og bilen kom den - i februar 2014.

Vi betalte vel rundt den 12. Januar 2013 depositum på 30-"laken". Fikk bilen 20. November 2013. Res#2440

Ble først forespeilet 12 måneder minimum ventetid. Så gikk alt ball da dem i et optimistisk øyeblikk trodde dem skulle klare å levere i slutten av september. Heldigvis trodde æ aldri på dem, selv om æ hadde et lite håp om at det skulle skje.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Havebigfun

Det ligger 30 TMS på Finn- det er lite relatert til antall TMS totalt. Prisene ligger vel litt under eller rundt nybilpris, noe som er bemerkelsesverdi ettersom de aller fleste biler faller minst 10 % når de forlater salgslokalene. Således er det vedvarende gode forhold for de som skal selge bilene sine- det varer vel litt til- til TMX eller en vesentlig forbedret TMS setter en stopper for disse drømmetidene for oss som har bil som er billig i drift og som i tillegg ikke taper særlig mtp bilverdien.

B_Tesla

Sitat fra: Sense på fredag 29. august 2014, klokken 17:57
Sitat fra: jazzwheel på fredag 29. august 2014, klokken 17:50
@B_Tesla:

Jeg solgte min BMW i februar og kjørte 12 år gammel Polo med 3-sylindra, 1.2ltr bensin som ventebil frem til slutten av juni :)

Slo deg med en sylinder og et par HK. (Toyota Yaris....)

Jeg havner et sted i mellom da. Siden jeg har fire sylindre, men den går bare på 3. Kan høre den siste fyrer litt nå og da. Så la oss si 3 og 1/4 sylinder.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Sense

Sitat fra: Havebigfun på fredag 29. august 2014, klokken 19:49
Det ligger 30 TMS på Finn- det er lite relatert til antall TMS totalt. Prisene ligger vel litt under eller rundt nybilpris, noe som er bemerkelsesverdi ettersom de aller fleste biler faller minst 10 % når de forlater salgslokalene.

Årsaken til at TMS selges til så høy pris nå, skyldes for det meste at ventetiden på nybil forstatt er flere måneder.
Forvent ikke at salgsverdien skal holde seg når etterspørselen avtar og ventetiden går ned.

Lacaixxa

Jeg tror bruktprisen ble presset kunstig ned før sommeren, da flere hadde spekulert i prisoppgangen og bestilt flere biler. Mange av disse fikk nok hastverk med å selge, og var fornøyd så lenge de fikk fortjeneste.

Prisene vil nok holde seg høye i brukmarkedet fordi:
- Bilen er svært populær - ny som brukt
- 8 års garanti gir trygghet
- Svært mange nye kjøpegrupper når prisen faller under 500.000
- Rykter om mva. fra 2016.
- Utbygging av SC
- Skepsisen forsvinner
- Bilen blir bedre og bedre gjennom FW oppdateringer
- Få muligheter for bruktimport

= Mitt beste kjøp noensinne på absolutt alle måter :)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

afitch80

Men hvorfor noen vil selge TMS'en sin skjønner jeg egentlig ikke. Eller vent, hvis man vil oppgradere fra S til P så skjønner jeg det. :D
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA