Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på offentlig plass i Drammen - BETALING påkrevd

Startet av Ronnyschafer, tirsdag 29. september 2015, klokken 11:48

« forrige - neste »

Olemann

Tror det går denne veien på flere ladeplasser, og dette er jo noe som også er støttet av mange av oss elbilister, hovedsakelig for å bli kvitt problemet med at mange bruker ladeplassen som parkeringsplass også når de ikke trenger lade.  Se egne tråder om dette.
Jeg vil heller betale noen kroner pr. time og få ladet, enn å se plassene fulle av elbiler som ikke lader, bare nyter gratis parkering uten hensyn til medelbilister som trenger lade.

Hansi

Enig. Slippe kommentarer om snylting for strøm til noen få kroner og.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Ronnyschafer

Elbilforeningen skal forsøke å få ansvarlige personer i Drammen Kommune i tale og få en forklaring fra dem i dag :-)

erikf

I Bergen er det også betaling på de nye plassene som settes opp. Ender opp på 3-4 kr pr kwt, der jeg mistenker at halvparten går opp i administrasjon av betaling, og noe til vedlikehold.
Kommunen burde kanskje heller regne på hva samfunnet sparer gjennom friskere borgere grunnet bedre luft, og betale elbilister for å lade.
Fortsatt labert nivå blant en del politikere og velgere gjør at det diplomatisk sett derimot er riktig å vise oss som mer betalingsvillige enn personøkonomisk fornuftige og se det positive i at det blir bygget ut normalladestasjoner.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

OlavEmil

Sitat fra: erikf på fredag 09. oktober 2015, klokken 18:02Fortsatt labert nivå blant en del politikere og velgere gjør at det diplomatisk sett derimot er riktig å vise oss som mer betalingsvillige enn personøkonomisk fornuftige og se det positive i at det blir bygget ut normalladestasjoner.

Einig i dette.

At Elbilforeningen skal vase rundt og "forsøke å få ansvarlige personer i tale" for å forklare kvifor dei gjer noko som er heilt lovleg og på mange måtar fornuftig, blir berre dumt. Det er ikkje den merksemda Elbilforeningen eller elbilsamfunnet generelt treng.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Hansi

Enig. Bra om det bygges ut flere punkter, gjerne med betaling så kun de som trenger lading bruker de og de som etablerer ladepunkter får dekket kostnader og kan bygge flere.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Ronnyschafer

Hvor fornuftig det er kommer vel veldig an på hvilken pris de legger seg på for parkering med elbil.
I Drammen er det tidsbegrensning og høy pris noe som gjør at jeg hvis bilen er helt tom ved oppstart av lading kommer ned i en kw pris på kr 7,50 men det dobbelte om jeg har halv tank igjen. Lader jeg ikke på jobb i Drammen kommer jeg meg rett og slett ikke hjem etter jobb.
Sjekket nesten hver dag i desember og ladeplassene står nå helt tomme eller det kan være 1 bil der. Dette er ikke fornuftig utnyttelse av ladeplasser spør du meg!
Samtidig er det stressende å måtte ut å flytte bilen 2 ganger i løpet av en arbeidsdag pga tidsbegrensningene. Hadde holdt i massevis å måtte flytte 1 gang pr dag (Noe jeg alltid gjorde i lunsjen for å frigjøre ladeplass til andre selv om jeg kunne stå der ubegrenset i tid)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA