Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

forsinket levering rettigheter

Startet av Bushy, mandag 25. august 2014, klokken 12:50

« forrige - neste »

Bushy

Hei. Da har min blitt forsinket for 2 gang. Til sent november. Har hatt medio oktober fra starten. Har sjekket opp mot ds pr epost. Senest før helga. Da han fortsatt mente medio oktober. Da jeg sjekket mytesla idag sto det sent i november plutselig. Greit at tider er estimert. Men 1,5mnd blir for mye for meg. Solgte bilen i mai fot og ikke gå på en blemme. Så vente til nesten desember er nå utelukket. Går det og avbestille hele sulamitten. Og kreve 15k tilbake? Så jeg kan få kjøpt en bil jeg kankje får snart...
S75D sept. 17

rene

Som du selv sier er leveringstider estimerte, så lenge du ikke har fått noen bekreftet leveringsdato sitter du nok heller ikke på særlig med rettigheter. I kjøpsavtalen står det vel at du kan kansellere kjøpet når som helst frem til levering, men at du da taper depositumet på 15000.

Uansett, dagen du henter bilen vil all ventingen være verdt det. Det er surt nå og vi er mange som har opplevd det samme, men alt er glemt med en gang du kjører avgårde.

RonnyØ

Tror jeg ville sendt en Mail til DS, og hørt om det var riktig. Kan hende dem har noe mer oppdatert enn My Tesla.

Bushy

Får ringe å høre litt imorgen. Fikk jo Mail før helga som han mente medio oktober.
Kan ikke skjønne hvor vanskelig det skal være å Beregne produksjon dag på et samlebånd... Di vet hvor mange biler dem klarer. Og jeg er heeelt sikker på dem viste om produksjonstopp på 2 uker. Så kan ikke skjønne at dette flytter seg flere mnd for noen. Veien frem til overlevering. Fra fabrikk kan jeg skjønne kan være noe usikker. Men fortsatt ikke mnd her heller..

Satse på et positivt svar. Eller så tror jeg noen kan få kjøpt denne til "innkjøpspris"....:p
S75D sept. 17

Atore

Jeg bekreftet min 18 juni. Fikk da levering i oktober, så til sent oktober og nå DESEMBER!!! Er i samme båt som deg bushy.. Det virker som tesla driver å prioriterer andre fremfor oss... Utrolig provoserende..

Bushy

Som jeg skrev i regneark tråden. Så ble jeg oppringt idag av ds. Etter en litt grinete Mail. Fikk en litt bedre forklaring av han. Ikke at dem manglet deler ell hva det var på første. Gikk på at oppgraderingen på fabrikken. Ikke gikk som planlagt tydeligvis. For dem produserte mindre. Isteden for flere...
Men det må vel komme seg opp igjen. Har lest endel på amerikanske forum. Og det virker som dem sier det samme der. Så får nok bare svelge elefanten og vente.... Suuurt.
Men også etter jeg har "studert" litt VIN nr. Så virker det mer som Kanskje ca 3 uker er mer reelt. Men nå orker jeg ikke å ta noe på forskudd..
S75D sept. 17

Atore

Ok, Hvor finner jeg vin nummeret? Det står ett langt nummer på mytesla.. Er det de siste tallene? 509..

Olatho

Hele det nummeret er "vin" (vehicle identification number) understellnummer som vi gjerne kaller det.
De første tall og bokstavkombinasjoner forteller noe om konfigurasjon, de siste sifrene er en teller som er øker for hver produserte bil, uavhengig av konfigurasjonen.
Så, ja. Det man i noen sammenhenger kaller "vin", og som er et 5-sifret nummer er de siste sifrene i det egentlige VIN-nummeret.

Leif1

Litt frem og tilbake var det i vår også. Alt fra februar til mai var alternativene en stund. Til slutt ble det sist i mars som ble utleveringstidspunkt.

Kjøp deg en billig brødboks av en bil så du er hjulpet til du får godsakene. Tror du kommer til å angre noe fælt om du trekker deg nå i siste liten.
Har akkurat rundet 15000 km i min nå. Gliset er akkurat like fårete nå som da jeg hentet den.  ;D
Konvertitt fra S til X

Twowheels

etter å ha hatt bilen et par uker hadde jeg nok rådet meg selv til å vente hvis jeg hadde vært i samme situasjon og kunne reise tilbake i tid. Forsinkelser forekommer også hos andre bilprodusenter.
_________

B_Tesla

Ser at min bestilling nå over natten er utsatt levering med 2 mnd også. Har fått desember, og ikke lenger oktober. Ferdig produsert var estimert til 1 September de siste ukene. La oss si at jeg er under gjennomsnittet fornøyd med situasjonen.

Har kjøpt meg brødboks, men den er ikke nevneverdig egnet for norsk vinter (les farlig). Hakket før jeg bytter til P85 bare for å få den raskere (dersom det har noen effekt på nåværende tidspunkt).
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

B_Tesla

Fikk idag en hyggelig telefon (budskap kanskje ikke så hyggelig) av en i Tesla. Som pent forklarte meg endringen i produksjonen. Sa det kanskje var mulig den dukker opp i slutten av november, men definitivt ikke oktober.

Så derfor mitt snitt til å forsøke å legge til et par ting på bilen. Tesla sa da at biler som produseres samtidig er mer eller mindre identiske i spec, så kunne føre til utsettelse. Tenkte at er det ikke mer enn 4 uker kan jeg leve med utsettelse dersom jeg kan få på luft.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

RonnyØ

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 02. september 2014, klokken 21:06
Fikk idag en hyggelig telefon (budskap kanskje ikke så hyggelig) av en i Tesla. Som pent forklarte meg endringen i produksjonen. Sa det kanskje var mulig den dukker opp i slutten av november, men definitivt ikke oktober.

Så derfor mitt snitt til å forsøke å legge til et par ting på bilen. Tesla sa da at biler som produseres samtidig er mer eller mindre identiske i spec, så kunne føre til utsettelse. Tenkte at er det ikke mer enn 4 uker kan jeg leve med utsettelse dersom jeg kan få på luft.
All info er bra info.. Sånn ca.. :) Samme ang spec har jeg hørt også. Farge og andre ting. Dette kunne utgjøre uker i levering slik jeg skjønte det. Både til gunst og ugunst for kunden.

Philippo10

VIN 4-serien blir ikke berørt av slike utsettelser slik jeg forstår det. VIN 5-serien som er blitt berørt av slike nesten planlagte utsettelser mht om justeringen på fabrikken, tror nå jeg da!
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA