Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ACC og køkjøring

Startet av e-Golfer, torsdag 21. august 2014, klokken 08:59

« forrige - neste »

e-Golfer

For første gang jeg fikk bilen var det i dag skikkelig kø igjen etter ferien.

I denne forbindelse fikk jeg god anledning til å teste ACC som sies å skulle være stop & go.

ACC følger bilen foran fint i rolige bevegelser og køkjøring blir nesten behagelig. Dersom køen stopper helt opp, stopper også bilen opp pent og pyntelig og fortsetter videre når bilen foran kjører videre. Men; kun dersom stopp-tiden er relativt kort..
Dersom stopp-tiden er mer enn 3-4 sekunder, så kjører den ikke videre uten et lett trykk på gassen.

Er det noen andre som har opplevd dette?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Råde

Jupp, men allikevel bedre enn på gammelpassaten hvor du alltid må sette i gang (og hvor stop&go forøvrig er mer STOP&go. Systemet har blitt mer raffinert på neste utviklingstrinn).
e-Golf | X75D

e-Golfer

e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

LGF

Vår er akkurat lik. Det kommer en melding i kjørekomputeren om at "ACC er klar til..." - eller noe slikt når den har stoppet opp og ikke setter i gang selv. Jeg opplever det til stopp som varer mer enn ca et par sekunder.

Jeg synes ACC fungerer utmerket i køkjøring. Men - den oppleves litt for nervøs ved bruk av kollektivfelt. Det kan vel ha å gjøre med at den er laget for forbikjøring på venstre side og ikke på høyre side...?
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Kone:Mor

Samme erfaring her. Veldig behagelig.  :)
e-golf sjåfør :-)
Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA