Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, onsdag 20. august 2014, klokken 20:47

« forrige - neste »

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Panduck

Sitat fra: Rollep på søndag 20. januar 2019, klokken 13:05
Ser at i et av mine favoritt reisemål, Nederland, finnes der haugevis av 11-22 kW lading til Euro 0.35/kWt som jo er en grei nok pris. Verre var det når jeg så på Danmark (Clever lading til 9.27 Danske kroner/kWt), hva er det som feiler det selskapet, er de overhode ikke interessert i å selge lading?

(dette blir litt offtopic, så siste svar i den retningen) - Det er desverre nyttig å skaffe seg cleverkort p.g.a mange ladere i Danmark / Sverige som blir veldig dyre med plugsurfing. For nederland bør man også ha den fantastiske fastned appen, og som nevnt, EasyPark for betaling på E-on i Danmark. Clever er et mysterium, det virker som de gjør sitt for å gjøre betaling så sært som mulig, tvinger folk til å ha deres kort, og må betale regning med IBAN.

Jeg antar fortum vil bevege seg mot samme pris som de har satt for plugsurfing (fortum eier vel plugsurfing?), men inntil det er gjort, er det uansett greit å ha plugsurfingbrikke.

sylwester

Hva i all verden er dette. De 10 siste innleggene er off topic.  Pris for kWh, Clever og utlandet. Hva har dette med de som parkerer på ladeplass uten å lade? Klarer dere virkelig ikke å finne knappen med teksten "Nytt emne" eller søke opp og spørre i en tråd som en on topic for utenlandslading eller prising.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Rollep

Sitat fra: sylwester på søndag 20. januar 2019, klokken 15:20
Hva i all verden er dette. De 10 siste innleggene er off topic.  Pris for kWh, Clever og utlandet. Hva har dette med de som parkerer på ladeplass uten å lade? Klarer dere virkelig ikke å finne knappen med teksten "Nytt emne" eller søke opp og spørre i en tråd som en on topic for utenlandslading eller prising.
Ja, forferdelige greier, nå står vel ikke verden til påske :D

Etter såpass mange innlegg på forumet burde du være vant med at det sporer av litt innimellom. Trenger da ikke å starte ny tråd om hver eneste lille ting som dukker opp.

Hva med heller å skrive et innlegg som er on tåpikk slik at du får tråden tilbake on track?
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

m0nkey

Mye rart ute og tusler ja. I går hjalp jeg en forholdsvis stresset leaf eier med å hurtiglade på Alna Senter. Etter at lading startet takket han meget og stakk av gårde. Da kikket jeg på ladestatusindikatoren og joda, han hadde 96 % på batteriet.
KIA Soul EV Classic (2015)

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

Amatøren

Sitat fra: m0nkey på søndag 20. januar 2019, klokken 17:58Da kikket jeg på ladestatusindikatoren og joda, han hadde 96 % på batteriet.

:o

Går det virkelig an.....  :-X
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID


emurof

Sitat fra: Panduck på søndag 20. januar 2019, klokken 10:45
På IKEA furuset er det nå mer vanlig å se biler som ikke lader enn biler som lader på ladeplassene. :/

Det er bare å bruke en tjeneste for å finne eier ut ifra regnr og så ringe. Eller snakke med IKEA.

Lars C. Krogenæs

Alle bilene på Furusett eies av banker og leasingselskaper, så det er bortkastet å betale for å få opplyst navn på eier... ;)
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Wibla

På tide å få trykket opp kort med "hei rasshøl, skal du parkere her så kan du hvertfall lade!"?
2018 Tesla Model S 75D

Rollep

#1151
Så lenge ladeplassene ikke er merket med "reservert for elbiler under lading" kjemper vi en håpløs kamp. Har snakket/kjeftet med utallige elbil eiere til liten eller ingen nytte. Får bare idiot svar type "skulle bare", "visste ikke", "lader hjemme", "ja men vi som har elbiler skal jo parkere der" osv.

Og med stadig økende antall elbiler blir det ikke enklere for å si det sånn.

"Me first and fuck the rest" virker å være tenkemåten, dessverre.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Wibla

"Fuck you, got mine!" som de sier over dammen.
2018 Tesla Model S 75D

Myrvang

Elbil er blitt håpløst å bruke om man er avhengig av å lade ute. Jeg hadde leaf tidligere, brukte den på turer som inkluderte 1, maks 2 ladestopp. Da den ble kondemnert etter kollisjon kjøpte jeg en eldre i-MiEV som klarer tur-retur jobb, alle andre turer går med diesel da det stort sett er håpløst å finne en ledig lader. Jeg orker ikke å vente i 30 min på hurtiglader for å lade til samme pris som diesel. Slik situasjonen er nå med misbruk av ladeplasser og for mange elbiler i forhold til ladeplasser er elbilsuksessen i ferd med å bite seg selv i halen.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

E_S

Sitat fra: Myrvang på mandag 21. januar 2019, klokken 23:13
Elbil er blitt håpløst å bruke om man er avhengig av å lade ute. Jeg hadde leaf tidligere, brukte den på turer som inkluderte 1, maks 2 ladestopp. Da den ble kondemnert etter kollisjon kjøpte jeg en eldre i-MiEV som klarer tur-retur jobb, alle andre turer går med diesel da det stort sett er håpløst å finne en ledig lader. Jeg orker ikke å vente i 30 min på hurtiglader for å lade til samme pris som diesel. Slik situasjonen er nå med misbruk av ladeplasser og for mange elbiler i forhold til ladeplasser er elbilsuksessen i ferd med å bite seg selv i halen.

Høres kjent ut. Solgte Teslaen rett før garantien gikk ut og kjøpte en Fiat 500e. Den dekker 98% av mitt transportbehov. De resterende 2% tar jeg med kosebilen som kun brukes på sommeren, og den går på bensin. Å vente mens man lader er helt greit, men å vente på å få lade er helt uaktuelt.
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA