Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, onsdag 20. august 2014, klokken 20:47

« forrige - neste »

Myrvang

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Rollep

Sitat fra: trondav på torsdag 28. september 2017, klokken 13:41
Det er så utrolig provoserende å se EL-biler parkert på parkeringsplasser som er tilrettelagt for lading uten å lade! Om noen burde skjønne problemstillingen her er det vel de av oss som eier en EL-bil. Etter min mening bør dette nesten være grunnlag for en parkeringsbot.
Burde definitivt være grunnlag for parkeringsbot. Ikke hjelper det med tydelig markering heller. Var innom Madla Amfi utenfor Stavanger i dag. Der har vi nå fått 6 stk Zaptec 32A ladere. Hver plass er tydelig merket "Reservert for elbiler under lading". Dessverre fant jeg, ikke helt uventet, 2 Leafer som sto der uten å lade. Hva er det som feiler så mange elbilister, er de analfabeter, mangler de evnen til å tenke, eller gir de rett og slett F... i alle unntatt dem selv?
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

elektrolux

Uvitenhet.

Traff en minuttfersk Tesla eier på Ikea i går i forbindelse med testing av FL Golf lading og han trodde elbilen skulle parkeres på elbil ladeplassen.

Jeg nevnte at hen for skam skyld bør plugge i ladekabelen, og han skjønte fort tegningen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

65lars

Morsom lesing, takk for det.
Jeg irriterer meg litt over alt dette, men normalt har jeg ikke problemer.
Siden jeg bor mindre enn 20 km unna jobben, får jeg ikke lenger lade der, og plutselig er der ofte ledige ladeplasser.  Og ofte biler som er fulladet, og til og med biler som ovenfor, ikke engang er plugget inn!  :)

Jeg har skrevet ut noen av de beste forslagene her, skal legge på, og bør vel også gjøre administrasjonen av alt dette oppmerksom på en noe mislykket ny policy de har!  :-1-:
Trilling, bestilt KIA

Oddaa

Sitat fra: elektrolux på lørdag 30. september 2017, klokken 07:55
Uvitenhet.

Traff en minuttfersk Tesla eier på Ikea i går i forbindelse med testing av FL Golf lading og han trodde elbilen skulle parkeres på elbil ladeplassen.

Jeg nevnte at hen for skam skyld bør plugge i ladekabelen, og han skjønte fort tegningen.
Dette er nok en relativt vanlig misforståelse, tro det eller ei. Traff en kollega da jeg parkerte her om dagen: «Men kan du stå på vanlig parkeringsplass med elbil da?»


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

sylwester

Jeg syns alle som kjøper en elbil burde få en "velkomstpakke" med "don't be an a-hole"-infromasjonen servert hvor det gjøres oppmerksom på at elbiler kan parkere på alle P-plasser og hvilke regler som gjelder der den er solgt og at ladeplassene bør være forbeholdt de som skal lade.

Man kunne kanskje gjort dette fra elbilforeninga, men da mister vi jo de som kjøper bruktbil og paralellimport. Mulig første året burde være rabattert uavhengig av om bilen er ny eller ikke og informasjonen om hva som gjelder hvor komme som praktisk info.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Amatøren

Da var det en på Meny i Asker som sto der han ikke skulle stått i mine øyne.

Det står "RESERVERT EL-BIL", ikke "RESERVERT LADBAR BIL".

Eller er jeg "helt på jordet"?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Siden dette er et privat skilt på privat grunn, er det kun for elbiler slik det står på skiltet.

I motsetning til for eksempel Oslo, hvor "elbil" betyr alle ladbare biler.
Sitat fra: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/lade-elbil/Elbiler og ladbare hybridbiler kan parkere på plasser merket «for ladbar motorvogn» og «for EL-motorvogn».

Så det er forståelig at noen blir forvirret, men generelt bør hverken elbiler eller plug-in hybrider parkere på ladeplass uten å lade. Jeg klarer ikke å se av bildet om Outlander'en er plugget inn.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

sylwester

#999
Hybrider har jo mindre batteri så hvis de prøver å kjøre mest mulig elektrisk så blir det til at de må lade når de kan.
Jeg syns det burde være helt greit for de å lade, men hvis de skal være der en stund er det jo fint om de flytter bilen når den er ferdig.

Denne tråder er dog ikke for de som står med kabelen i og som tilfeldigvis ikke lader, men de som står der og helt klart hadde ingen intensjoner om å lade?

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Philip Marlowe

Jeg er også enig i at plugginnhybrider må få lov til å lade på de offentlige plassene. De bør jo kjøres mest mulig på el. Skulle man nekte dem det av hensyn til elbiler med kort rekkevidde, så bør man kanskje vurdere å nekte langtrekkende elbiler som Tesla, Renault og Opel også.

Jeg mener det er et større problem med elbiler som blir stående lenge etter at de er ferdigladet.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

sn0le

Skjønner ikke folk at en elbil selvsagt kan stå på de vanlige parkeringsplassene?
Hvordan har disse menneskene klart å ta førerkort?  :o
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

DBR

Sitat fra: sn0le på søndag 08. oktober 2017, klokken 03:12
Skjønner ikke folk at en elbil selvsagt kan stå på de vanlige parkeringsplassene?
Hvordan har disse menneskene klart å ta førerkort?  :o
Å, det er utrolig mange som ikke burde ha førerkort. Jeg ville påstått så mange som en 10-20%.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

sylwester

Den videoen er bevis på selvtekt. Det viser lovbrudd fra huseiers side hvis det hadde vært i Norge.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA