Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressemelding fra Renault angående lading i dag 20. August.

Startet av Kianus, onsdag 20. august 2014, klokken 15:49

« forrige - neste »

Kianus

RENAULTS LADElØSNINGER I NORGE ER LØST!

Mini-transformator for lading av Renault ZOE i IT-nettverk er leveringsklar innen
utgangen av september måned.
Alle andre goder som Wallbox og 30 dagers angrefrist opprettholdes.

Siden lanseringen av Renault ZOE på det norske markedet våren 2014 har det norske
strømnettet (IT-nett) vært et «varmt» tema for alle Renault ZOE interesserte kunder,
bilpressen og ikke minst diverse elbil bloggere. Renault ZOE er av pressen ansett som den
mest fremtidsrettede bilen med det mest fremtidsrettede og effektive ladesystemet. Pt er
Renault ZOE den eneste elbilen som kan lade i et rent AC-nett (vekselstrøm, som er det som
finnes i alle kontakter).
Hovedfordelene med AC-lading er at det er betydelig rimeligere å etablere enn DC-ladning
(likestrøm) og at det gir en langt mer effektiv lading av bilen. Renault ZOE lades med
Renaults Wallbox på 11 kw på ca. 2 timer fra tomt til fullt batteri. Utfordringen er at man
trenger TN-nett, noe de fleste husstander pt. ikke har. Renault Norge har hittil løst denne
utfordringen ved å tilby alle kjøpere av Renault ZOE kostnadsfri installasjon av både Wallbox
og TN-transformator.
Dagens utfordring er således ikke hjemme-lading, men «borte-lading» som for Renault ZOE
frem til nå har vært begrenset til lokasjoner med TN-nett.

Utfordringen er nå løst! Renault
Norge har, sammen med en ekstern leverandør, utviklet en mini-transformator som kan lade
bilene i alle landets stikk-kontakter. Det være seg på hytta, kontorbygg og/eller andre steder
der våre kunder måtte ønske det. Prisen for transformatoren er kun kr 5 000.-.
Det eneste kunden trenger å gjøre er å plugge mini-transformatoren i kontakten for å lade
Renault ZOEs med bilens original-ledning.
Det er viktig å merke seg at bilens ladetid med denne løsningen øker inntil ca. 10 timer.
Dette er imidlertid det beste våre konkurrenter tilbyr!

Med mini-transformatoren går Renault enda et steg fremover, da den vil gi alle våre kunder
mulighet til å lade overalt og samtidig beholde hurtiglader funksjonen hjemme med vår
Wallbox. Ingen andre elbil leverandører er i stand til å tilby slike muligheter.
Samtidig opprettholder vi naturligvis vår 30-dagers angrefrist til alle våre kunder, så alle
interesserte kan oppleve hva det vil si å ha full fleksibilitet.
Med Renault ZOE behøver ingen å bekymre seg om kjørelengder. Bilen har en kjørelengde
på opptil 210 km (NEDC), hurtiglader i eget hjem og nå også «hyttelader».
For spørsmål vennligst kontakt:

Adm. Dir. i RBI Norge AS. Anders Gadsbøll på mail eller tlf:

Anders.gadsboll@renault.no

moby666

#1
Vil Zoe komme med varme i setene,justerbart forsete slik som alle andre har?

PS Trafoen burde ha blitt levert gratis, kanskje omdømmet til Renault hadde bedret seg. Se litt bort på hvordan Tesla gjorde det med garanti

Flips

Sitat fra: Kianus på onsdag 20. august 2014, klokken 15:49
Det eneste kunden trenger å gjøre er å plugge mini-transformatoren i kontakten for å lade
Renault ZOEs med bilens original-ledning.
Er bilens original-ledning Type 2-kabelen eller Schuko-kabelen? Hvis dette fører til at man ikke lengre trenger Schuko-kabelen håper jeg at man kan bytte den inn :)

Uansett er dette fantastiske nyheter. :)

tinker

I og med at schukoen er ekstrautstyr tipper jeg det er type 2 kabelen de mener ja.

Zoe har da alltid hatt justerbart førersete!
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

espenk

Så bra, nå er den lille bagatellen fjernet og den mest suverene bilen i klassen har blitt ennå bedre :)
Reva 2003 modell
Th!nk city 2011 modell 82000km pr 20.08.14


moby666


Har den? Jeg fant ingen høydejustering av førersetet da jeg testet bilen.

Sitat fra: tinker på onsdag 20. august 2014, klokken 16:50
I og med at schukoen er ekstrautstyr tipper jeg det er type 2 kabelen de mener ja.

Zoe har da alltid hatt justerbart førersete!

emil

Sitat fra: Flips på onsdag 20. august 2014, klokken 17:17
Da er det vel på sin plass å fjerne alle trådene på dette forumet om at Zoe ikke kan lades? :)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13367.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13363.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13364.0.html

La oss få se saken i bruk før vi kommer med noen konklusjon. Fortsatt gjelder problematikken rundt enfase Type2 stolper med IT-nett i tillegg til erfaringen enkelte brukere her på forumet har gjort om at enfase TN-nett heller ikke er noen garanti om at man får ladet.

edakcots

#8
Hallo!  >:(

Internett og frihet, jada, men hva er vits i å skrive masse svada?
Fakta er at nå ble plutselig ZOE den beste elbilen, kun slått av Tesla.

Fakta:
ZOE kan lade fortere enn noen annen elbil.
Den har klart lengst rekkevidde av samtlige. (Har testet alle)
Den kan lade overalt hvor det finnes strøm.
Den er billigere enn noen annen elbil i samme klasse.
Som Tesla eier får jeg jo plutselig hurtiglader hjemme til begge bilene da Renault monterer dette inklusive i supercharge ZOE.
Den er penere og mer normal enn i3 Leaf og trillinger. (Selvsagt smakssak).
Den fungerer bedre enn noen av de andre for langkjøring, bykjøring, distribusjon, kommunale tjenester, postbil etc...
Som pendlerbil er den den eneste jeg kan kjøre t/r Vestfold Fornebu uten å lade.

Kort sagt så må man virkelig ØNSKE å kjøpe en annen bil for å kunne forsvare å bruke penger på noe annet enn ZOE.
Har Tesla S og Leaf selv, men Leaf får juling så det holder når vi sammenligner med ZOE. (Har testet mot hverandre med en kollega som har ZOE mange ganger).

Det villeste med ZOE er at det spiller liten rolle om du ligger i 90 eller 120 på motorvei da den er mye bedre på luftmotstand.

Jeg har en Tekna til salgs hvis noen ønsker, bestilte meg ZOE mørk grå i dag:)
Jo den har ikke varme i sete, men det trengs heller ikke da bilen forvarmes med app.

Høydejustering er ikke noe problem for meg, dessuten er benplassen langt bedre enn i Leaf, så for meg er det bare plus hele veien.

Det eneste jeg vil savne fra Nissan Tekna er varme i rattet kanskje, men brukte jo det kun når jeg hadde glemt å forvarme, så det går nok greit:)

Men gleder meg til å slippe å lete etter chademo punkter som det er så få av, samt at mange av de er nede alt for ofte...

Renault har fått mye juling pga lading, men jeg så selv den nye boksen i bruk i dag, nå er det ingen grunn til å sitte på gjerdet lenger:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

sigurdi

Flott at ZOE har fått mobil transformator, Ser at den portable ladeboksen blir omtalt som transformator.

Vet noen om det  kanskje er Zaptech som produserer den?
Dersom ja kan det vel gi litt tips om når de kommet med 3fas omformeren sin også. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

abc

Et bilde sier 1000 ord sies det. Noen som sitter på slikt noe?

Ole Petter

Jeg har også hørt Renault bygger ut ladestasjoner rundt omkring, som vi ZOE eiere skal kunne bruke gratis.

Hvorfor lade med schuko i 8 timer i 2014?

jkirkebo

Sitat fra: Ole Petter på onsdag 20. august 2014, klokken 19:28
Jeg har også hørt Renault bygger ut ladestasjoner rundt omkring, som vi ZOE eiere skal kunne bruke gratis.

Hvorfor lade med schuko i 8 timer i 2014?

Fordi det er bedre å lade i 8 timer på et sted man uansett er i 8 timer (f.eks på jobb, hjemme eller hotell), fremfor å kjede seg foran en hurtiglader i en halvtime?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Sitat fra: Ole Petter på onsdag 20. august 2014, klokken 19:28
Jeg har også hørt Renault bygger ut ladestasjoner rundt omkring, som vi ZOE eiere skal kunne bruke gratis.

Hvorfor lade med schuko i 8 timer i 2014?

For meg vil det være mye raskere i hverdagen å lade 4-6t med schuko over natta/på jobb enn å prøve å finne et 22kW ladepunkt.

Thomas Parsli

Sitat fra: edakcots på onsdag 20. august 2014, klokken 18:12
Det villeste med ZOE er at det spiller liten rolle om du ligger i 90 eller 120 på motorvei da den er mye bedre på luftmotstand.

GR oppgir SCx på Zoe til 0.550 og 0.60000002384186 på Leaf (en fire år gammel bil).
Kan du regegjøre for hva den virkelige SCx er på Zoe, siden 8,3% åpenbart ikke forklarer påstanden over?

Eller beregne en SCx som gjør påstanden din mindre tåpelig?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA