Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skrytebilder

Startet av Råde, tirsdag 19. august 2014, klokken 21:57

« forrige - neste »

iGolf


gamer73

Sitat fra: mihkku på mandag 17. august 2015, klokken 22:56
Liten shoot før man kjørte hjem fra jobb :)



Du har klart å koble fra dem ufattelige stygge C-lyktene....hvordan klarte du det?

mihkku

Parkeringslys :)
Sitat fra: gamer73 på tirsdag 18. august 2015, klokken 09:23
Sitat fra: mihkku på mandag 17. august 2015, klokken 22:56
Liten shoot før man kjørte hjem fra jobb :)



Du har klart å koble fra dem ufattelige stygge C-lyktene....hvordan klarte du det?

gamer73

Sitat fra: mihkku på tirsdag 18. august 2015, klokken 11:01
Parkeringslys :)
Sitat fra: gamer73 på tirsdag 18. august 2015, klokken 09:23
Sitat fra: mihkku på mandag 17. august 2015, klokken 22:56
Liten shoot før man kjørte hjem fra jobb :)



Du har klart å koble fra dem ufattelige stygge C-lyktene....hvordan klarte du det?

pokker...det kan man ikke kjøre med:( jaja...den ser ihvertfall 1000 ganger penere ut uten dem hersens C-lyktene

Chana

Sitat fra: Christer Karlsen på fredag 14. august 2015, klokken 18:05
Der har E-Golfen kommet. Eibach Senkesett (30/30mm) er satt på tilsammens med 19" TSW Felger dagen jeg skulle hente den fra forhandler. Veldig fornøyd etter 1 dag med bilen. Nå er den på plass til Glasscoat for ekstra beskyttelse.

Bilen har det meste av utstyr minus alarm og innfellbare sidespeil.

Interiør er Marrakesh skinn med ambientpakke
exteriør er Limestone Grey med senk og felg

Nydelig bil :)

Kjekt å se hvordan den blir med senkefjærene, har dem liggende på stuegolvet, har ikke fått dem på enda  :( var det noe styr?

Kan jeg få spørre hvilke type dekk og hvilke dimensjon du har på?
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

jensjacob

#365
Hvorfor er det så vigtigt med Glass coat og andre former for lak beskyttelse ? Det virker som om i prøver at få bilen til at holde i 20 år.

Jeg spørger fordi det er mit indtryk at mange alligevel anser bilen for værdiløs efter ca. 8 år. - Og at gensalgsprisen, uanset udstyr og tiltag, efter den periode antages til et sted mellem 5000-25000.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

gamer73

Sitat fra: jensjacob på onsdag 19. august 2015, klokken 11:14
Hvorfor er det så vigtigt med Glass coat og andre former for lak beskyttelse ? Det virker som om i prøver at få bilen til at holde i 20 år.

Jeg spørger fordi det er mit indtryk at mange alligevel anser bilen for værdiløs efter ca. 8 år. - Og at gensalgsprisen, uanset udstyr og tiltag, efter den periode antages til et sted mellem 5000-25000.

Fordi mange har som hobby å vaske og pusse bilen...i mangel av andre mer spennende hobbyer (som å spille dataspill;) ):) Det tror jeg er eneste grunn og den er forsåvidt legitim:)

krister461

Sitat fra: gamer73 på onsdag 19. august 2015, klokken 11:29
Sitat fra: jensjacob på onsdag 19. august 2015, klokken 11:14
Hvorfor er det så vigtigt med Glass coat og andre former for lak beskyttelse ? Det virker som om i prøver at få bilen til at holde i 20 år.

Jeg spørger fordi det er mit indtryk at mange alligevel anser bilen for værdiløs efter ca. 8 år. - Og at gensalgsprisen, uanset udstyr og tiltag, efter den periode antages til et sted mellem 5000-25000.

Fordi mange har som hobby å vaske og pusse bilen...i mangel av andre mer spennende hobbyer (som å spille dataspill;) ):) Det tror jeg er eneste grunn og den er forsåvidt legitim:)
Tja, lakkforseglinger er jo gjerne mest for de som ønsker å ha en ren og fin bil uten å måtte bruke for mye tid på vask og polering. For de som vil polere bilen sin oftere for å ha den helt strøken så er det rimeligere å benytte voks. Dette gir også god beskyttelse, men har ikke samme langvarige effekten som lakkforsegling.

Om bilen er verdiløs etter 8 år så vil jeg likevel at den skal se sånn noenlunde bra ut frem til da. :)

Chana

Enig med oppføre ^^

Hadde noen kunne hjulpet meg med det og ikke kostet meg skjorta her i nærmiljøet så skulle jeg vurdert det jeg også.  :)
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

Christer Karlsen

Sitat fra: Chana på onsdag 19. august 2015, klokken 08:31
Sitat fra: Christer Karlsen på fredag 14. august 2015, klokken 18:05
Der har E-Golfen kommet. Eibach Senkesett (30/30mm) er satt på tilsammens med 19" TSW Felger dagen jeg skulle hente den fra forhandler. Veldig fornøyd etter 1 dag med bilen. Nå er den på plass til Glasscoat for ekstra beskyttelse.

Bilen har det meste av utstyr minus alarm og innfellbare sidespeil.

Interiør er Marrakesh skinn med ambientpakke
exteriør er Limestone Grey med senk og felg

Nydelig bil :)

Kjekt å se hvordan den blir med senkefjærene, har dem liggende på stuegolvet, har ikke fått dem på enda  :( var det noe styr?

Kan jeg få spørre hvilke type dekk og hvilke dimensjon du har på?
Tusen takk:):) felg er tsw bathurst 19" som er 8,5". Dekk er 225/35/19. Bittelitt dekkstrekk men det syns jeg bare er fint ;D

Glasscoaten jeg tok angrer jeg ikke på. Ble også mye dypere i lakken samt veldig enkel og vedlikeholde:)

mihkku

Blir bare mer og mer forelsket i R stylingen. Verdt pengene

PokerFjes

Veldig kledelig! Hva består kittet av, og hva koster det?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

mihkku

Sideskjørt, bakfanger og diffusor til bakfangeren. Tok dette fra en vraka bil, men Møller skal ha ca. 17-8k for kittet. Kan jo så klart kjøpe front også, men synes eGolf fronten blir så pen med de GTE rillene foran.

HelectriC

Sitat fra: mihkku på fredag 21. august 2015, klokken 19:02
Sideskjørt, bakfanger og diffusor til bakfangeren. Tok dette fra en vraka bil, men Møller skal ha ca. 17-8k for kittet. Kan jo så klart kjøpe front også, men synes eGolf fronten blir så pen med de GTE rillene foran.

Rillene var noe jeg prøvde å bestille for jul, men da hadde de ikke noe deler i systemet til GTE, kunne du bestille de løse eller måtte du skifte hele fronten? Hvis løse, hor mye fikk du betale? Ser helt klart flott ut!
ioniq 5

mihkku

Ikke store jobben å skifte. Noen har tatt løs skjermen på hjulbuen og "luka" som sitter under, mens andre har fjernet fronten. Jeg fant det lettest med hjulbuen og luka og brukte ca. 15-20min å montere.

Rillene må du kutte klips av. Er to oppe og to i midten. Så limer du bare på med teip/lim. Jeg brukte dobbeltsidig teip fra 3M.

Sitat fra: HelectriC på fredag 21. august 2015, klokken 19:23
Sitat fra: mihkku på fredag 21. august 2015, klokken 19:02
Sideskjørt, bakfanger og diffusor til bakfangeren. Tok dette fra en vraka bil, men Møller skal ha ca. 17-8k for kittet. Kan jo så klart kjøpe front også, men synes eGolf fronten blir så pen med de GTE rillene foran.

Rillene var noe jeg prøvde å bestille for jul, men da hadde de ikke noe deler i systemet til GTE, kunne du bestille de løse eller måtte du skifte hele fronten? Hvis løse, hor mye fikk du betale? Ser helt klart flott ut!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA