Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Twizy ekstrautsyr og gadgets

Startet av Radiobil1, onsdag 13. august 2014, klokken 18:24

« forrige - neste »

Radiobil1

Hva har dere av ekstrautstyr og gadgets på Twizyene deres, evt hva har dere sett eller har lyst på?

Hvor vintertilpasset kan man klare å få den?

Till

Vinduer og varmetrekk. Kjørte hele fjord vinter med en varm jakke uten problemer

twizy

Vinterdekk er kanskje også greit ;) Er ikke så lett og få tak i overalt, men fikk tak i bra vinterdekk i fjor ihvertfall, og fikk da også avbalansert hjulene, noe som ikke var gjort fra Renualt, og bilen ble bedre og kjøre da ja :-)

twizy

Også dab+ radio da  :) Ligger Iso kontakt ferdig og høytaler ledninger strukket til høytaler i taket. Jeg kjører med Kenwod dab radio og 13 cm høytalere og kombiantenne dab+/fm montert på taket. Fungerer bra og mye lyd i den lille bilen med høytalerne 10 cm fra øra  :)

Radiobil1

Hvor har dere kjøpt vinduer fra, og hvorfor valgte dere slik dere gjorde?

Snowroller

Jag köpte mina fönster här:
http://www.twizywindows.co.uk
Hårdplast, enkel montering och ser relativt bra ut.
Grå 85D

p.o

Sitat fra: twizy på tirsdag 19. august 2014, klokken 22:00
Også dab+ radio da  :) Ligger Iso kontakt ferdig og høytaler ledninger strukket til høytaler i taket. Jeg kjører med Kenwod dab radio og 13 cm høytalere og kombiantenne dab+/fm montert på taket. Fungerer bra og mye lyd i den lille bilen med høytalerne 10 cm fra øra  :)

Hadde vore veldig interessant med litt meir detaljert beskrivelse korleis du har gjort det.. Bilder er sjølvsagt best..:)
Twizy


nr1rayner

Den sykkelen var vel "litt" utenfor?
Heter seg på tilhenger at lasten ikke skal stikke utenfor i bredden på hengeren, regner med det er det samme på bil.
Skilt og lys skal være godt synlig.
Det skal være noen regler for max utstikk, mulig det er 1,5 meter.. Så den kajakken tviler jeg på..
Så spørs det jo med vekt da..

Ville hørt med forhandler, men de vil vel bare stå å klø seg i hodet  :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Tjoms

#9
Jeg har sett de har festet en lastebøyle på taket, men er det mulig å feste to på taket uten at det ene er festet på bakveggen på bilen?

elrey71

Har følgende utstyr:

Twizy original ryggsekk til å feste i baksetet – ganske bra plass oppi der.

Originalt trekk til å ha over beina fungerer utrolig bra i kulda – stopper nesten all trekk, er formsydd og varmt. Kjøpte gummimatte (http://www.ebay.com/itm/190839309298) som passer perfekt under gass / brems – stopper trekk fra styrestammen.

"Renault windows improvement kit" (http://lifeintwizy.blogspot.no/) – en pakning til å tette i front av sidevindu; når en i tillegg bøyer fremre del av originalvindu fra renault litt inn er det praktisk talt slutt på mye av trekken som kommer inn der og vinduene har helt sluttet å klapre.

2 trinns varmesete fra Jula.

Alt dette gjør at det eneste ekstra jeg har på meg nå om vinteren er hansker og trekker hetta fra jakke over hodet. Testet ned til -10. Joggesko og tynne treningsbukser, samme som når Zoe brukes. 13 km til jobb.

Rustfrie stempler fra alexakos (ebay) kjøpt inn, men ikke byttet. Det samme med Mobil ojle til reduksjonsgiret.

Rune Jacobsen


Martin Shezad Pedersen

Sitat fra: twizy på tirsdag 19. august 2014, klokken 21:52
Vinterdekk er kanskje også greit ;) Er ikke så lett og få tak i overalt, men fikk tak i bra vinterdekk i fjor ihvertfall, og fikk da også avbalansert hjulene, noe som ikke var gjort fra Renualt, og bilen ble bedre og kjøre da ja :-)
Hvor kjøpte du vinterdekkene?


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA