Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type 2 på Statoil Minnesund

Startet av Flips, onsdag 13. august 2014, klokken 07:09

« forrige - neste »

Flips

For 11 dager siden var jeg på Statoil Minnesund, og siden dette bare var noen dager før vi fikk elbilen tenkte jeg å sjekke ut hurtigladeren som var der. Jeg fant en Chademo-lader, men ingen Type 2, som det står på hurtigladekartet at det skal være der. Kan noen bekrefte/avkrefte at det finnes en Type 2 22 kW-lader på Statoil Minnesund?

Takker for svar :)

Panduck

Var ikke klar over at det stod type2 på ladekartet for Minnesund, men jeg kan bekrefte at jeg aldri har sett en type2 boks der. Har brukt Chademo laderen noen ganger. Kanskje står den et helt annet sted. Jeg skal forbi der i løpet av noen dager, og skal sjekke opp! :P

svingen

Jeg ladet her får noen uker siden og da spurte jeg om den var mye brukt da sa han att det var en del bruk  spesielt  nå med tessla biler,så tror nok det er en type  2 en plass :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Flips

Sitat fra: Panduck på onsdag 13. august 2014, klokken 09:24Jeg skal forbi der i løpet av noen dager, og skal sjekke opp! :P
Flott! Skal fra Lillehammer til Gardermoen på søndag og da hadde den vært nyttig. :)

Panduck

Sitat fra: Flips på onsdag 13. august 2014, klokken 15:04
Sitat fra: Panduck på onsdag 13. august 2014, klokken 09:24Jeg skal forbi der i løpet av noen dager, og skal sjekke opp! :P
Flott! Skal fra Lillehammer til Gardermoen på søndag og da hadde den vært nyttig. :)

Da har jeg vært innom Statoil å sjekket, og jeg kan glede deg med at det ER en type-2 lader der. Den er bare veldig godt gjemt, på baksiden av stasjonen. Vi kjørte rundt hele stasjonen og klarte faktisk å unngå å se den. Dama inne sa at det var en på baksiden, så da gikk jeg rundt en gang til. Den er festet på veggen, ikke egen stolpe som er det jeg har sett av andre slike ladere. Det står hvilken farget kabel du trenger til hvilken bil, så tydligvis har de kabler til låns også.

Flips

Sitat fra: Panduck på onsdag 13. august 2014, klokken 15:17
Sitat fra: Flips på onsdag 13. august 2014, klokken 15:04
Sitat fra: Panduck på onsdag 13. august 2014, klokken 09:24Jeg skal forbi der i løpet av noen dager, og skal sjekke opp! :P
Flott! Skal fra Lillehammer til Gardermoen på søndag og da hadde den vært nyttig. :)

Da har jeg vært innom Statoil å sjekket, og jeg kan glede deg med at det ER en type-2 lader der. Den er bare veldig godt gjemt, på baksiden av stasjonen. Vi kjørte rundt hele stasjonen og klarte faktisk å unngå å se den. Dama inne sa at det var en på baksiden, så da gikk jeg rundt en gang til. Den er festet på veggen, ikke egen stolpe som er det jeg har sett av andre slike ladere. Det står hvilken farget kabel du trenger til hvilken bil, så tydligvis har de kabler til låns også.
Takk for hjelpen! :)

Ohm

Snakket med en hyggelig kar som jobber på denne Statoilstasjonen i dag. Han sa de ønsker seg combo lader i tillegget til Chademo og type 2 laderen som er der i dag, og at det jobbes med saken.

For oss som har VW (E-up/E-golf), må man vente mange timer for å lade, siden type 2 AC bare gir 3,6 kw til våre biler. Så hvis det kommer CCS DC hurtiglader i tillegg til Chademo hadde det vært supert.

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Statoil Norge

Bekrefter at Statoil Minnesund har både Type2-lader og at det er kabler til utlåns der. Kan nå også bekrefte at Transnova har innvilget støtte til triolader på Minnesund, så snart blir det CCS der også.

/Anders Kleve Svela

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA