Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enter forsikring økte pris med 46% på elbil forsikring for Leaf

Startet av knuxwm, mandag 11. august 2014, klokken 20:17

« forrige - neste »

Kanadier

Vi fikk Enter forsikring da vi kjøpt vår i-Miev i 2010. Prisen var ca. 2900kr i tre år. Nå har "introduksjonstilbud" gått ut og prisen økte til 5200kr. Det kan forklarer en del av økningene folk opplever for tiden.
Så var det det med finansportalen.no Jeg gikk in der (takk Mippen) og fikk en bra pris fra IF og gikk videre til neste steg som heter "Bindende pris" og her var IFs pris for kasko 3583kr. Men da jeg klikket gjennom til IF sitt nettsted var prisen på akkurat samme forsikring plutselig 4404kr(!) Etter å snakket med IF på telefon og ble feilinformert at "If har overhodet ingenting å gjøre med finansportalen" og så med finansportalen selv viser seg at prisen på finansportalen var for en "spesielle" produkt som heter "Basis kasko" hvor man må bl.a. betale full egenandel på alle glasskader og får ingen leiebil ved skade. Dette produktet er godt gjemt på IF sin side. Jeg endte opp med 3828kr som er en helt OK pris.
i MiEV eier siden september 2011, brukes nå som varebil
eGolf eier siden mars 2020

Ronny

Da er runden min med ringing over, resultatet ble:
Frende 6800
If 4047
Tryg 2602 -Eirik  55 17 11 59
Gjensidige 4613
Nemi 3500?? Fikk aldri mail, og de ringte ikke opp igjen...
Dette er med 75% på 3+ år, samlepris, vollgrav rundt garasjen, bevæpnet vakthold, ingen førere under 37 år, ingen førere over 38 år osv osv
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

D9

I alle dager, hvordan fikk du så lav forsikring i Tryg?
Jeg sjekket på nett nå; yngste fører 30 år, 12 000 km i året, 75% 5år bonus, "medlemskap" i Nordea pluss.
Endte på 4500 kr med kasko.
'14 Leaf
'15 Evalia

Powerflux

Ha, jeg fikk den nette sum av kr. 7000 hos Tryg :P
Full kasko, 75% bonus på max år, 25000 km, ingen førere under 30 etc.

Blir nok ikke Tryg gitt ::)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.


Ludvig

Flyttet min forsikring fra Enter til DNB og sparer nesten 1000 kr i året!
8000 km, ingen under 25 år, egenandel på 6000 kr -> 4100 kr.

Bye bye Enter  ;D
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

eivisa

Tryg:30000km , ingen bruker u/23år,kasko,glass redning,bilekstra og maskinskade.... 6475,-kr.(75% 4år)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

leaf-newbe

#52
etter å ha ringt Enter 2 ganger og spurt dem hva det var de holt på med uten at de ville gjøre no med den nye prisen på forsikringen. tok jeg en tur innom forhandleren der jeg hadde kjøpt bilen får å høre hva som var betingelsene på forsikringen de hadde anbefalt meg da jeg kjøpte bilen.
fikk da beskjed om at prisen var garantert de 3 første årene men kunne ha en liten justering på max 5%. jeg sa at jeg syntes det var litt rart at enter da valgte å øke prisen med 37% uten at jeg hadde hatt noe skade. selger sa han skulle kontakte enter for om det var slik de behandlet kundene så skulle ikke bilforhandleren anbefale enter lengre.
i dag tikket det inn ikke mindre en 3 sms på rekke å rad fra enter forsikring hvor de skriver at det har oppstått en feil og at jeg har fått feil pris på forsikringen og at jeg skal få en ny og riktig faktura.
logget inn på minside hos enter og der har de ikke redusert prisen. får nok vente litt å se om det kommer noe nytt.

Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

T-Max

Det blir interessant å følge med på saken din leaf-newbe.

Dette er utdrag av tekst fra Enter forsikring som jeg fikk da jeg kjøpte bilen:

"Nå får du Safety Bilforsikring til en gunstig forhandlerpris de 3 første årene du eier bilen. Når forsikringen din skal fornyes etter ett år, beholder du forhandlerprisen fra det første året". Det står også "prisen kan justeres noe i perioder med generelt store skadeutbetalinger". Det står videre "Det du betaler for Safety-avtalen vil alltid være under normalpris (tariffpris) for denne type forsikring".

Min forsikring har økt med ca 40% (fra 3.700 til 5.200).

leaf-newbe

det er det samme som jeg fikk.
selger hos nissan forhandler sa at maks økning ikke skulle overstige 5%.

jeg nevnte også at det var et stort tema på elbilforum dette prishoppet enter og andre drev med.
så det er mulig det er det som har fått de på bedre tanker.

jeg ba også enter dokumentere at det faktisk var flere skader på leaf en på andre biler som kunne forsvare en slik drastisk økning. men det var jo selvfølgelig noe de ikke ville dokumentere.
det ble også påstått at de utbetalte 1500 pr 1000 de fikk inn noe som høres utrolig ut spør du meg.
i så tilfelle må det ligge leaf'er strødd langs veiene og det gjør det vel ikke.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

knutgrr

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

leaf-newbe

oppdatering.

nå har prisen sunket til et mer akseptabelt nivå.

første regning var på 4043,-

nå kom ny regning etter at Solum Bil tok kontakt med  Enter på 3081,-

dette med 75% 6 år og 6000,- i egenandel.

så det hjalp å klage. ;)
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

timingbeltkiller

Leaf koster ikke mer enn det må være adskillige kjøpere med økonomi sterk nok til at det vil
lønne seg å sløyfe kasko. Det lønner seg alltid i det lange løp å være egenforsikrer for alt du har råd
til å miste/reparere.

Eventuelt kan du takke JA til første årets forsikring til gi-bort-pris og kutte ut kaskoen fra år 2 med full pris.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

knutgrr

Min forsikring hos enter hoppet nå oppfra 6000 kr til 9000 kr... uhørt?

Edit: Ringte Enter.
De sa at de hadde priset forsikringene alt for lavt på elbil, og at de tapte masse penger.
De sa at jeg fikk se å finne meg et annet forsikringsselskap hvis jeg ikke aksepterte deres tilbud på 9000 kr.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

grorudklovnen

Jeg sjekket hva mitt selskap ville ha for e-golf i forrige uke. Det var 3600 (i oslo, uten maks bonus). Tilsvarende skal jeg også sjekke med selskaper som KLP da disse er ofte billigst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA