Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatering på nettsiden

Startet av petersv, mandag 11. august 2014, klokken 19:14

« forrige - neste »

vlad.trotsenko

S85D registered on February 2016, black, almost everything

KrW

#46
Flott! Takk skal du ha! Har litt lyst på den røde. Hadde egentlig bestemt oss for hvit. Synes den røde som ble vist for pressen så veldig stilig ut, selv om vi mest trolig ender på hvit. Den blå så også veldig flott ut der den rullet inn til en av founders. Vil den se like fin ut på ordentlig også tro, den ble sikkert hjulpet en del av lyssettingen.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)


KrW

Kanskje Kina er en av grunnene til det nye luftfilteret. Og 6 seter, samt stor bil er visstnok populært i Kina.
Bilde fra TMC. http://www.zmescience.com/ecology/pollution-ecology/china-smog-pollution-18082015/ 4000 dør i Kina hver dag pga. luftforurensning.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Brede

Sitat fra: KrW på fredag 02. oktober 2015, klokken 11:09
Kanskje Kina er en av grunnene til det nye luftfilteret. Og 6 seter, samt stor bil er visstnok populært i Kina.
Bilde fra TMC. http://www.zmescience.com/ecology/pollution-ecology/china-smog-pollution-18082015/ 4000 dør i Kina hver dag pga. luftforurensning.

Jeg tenkte også Kina med en gang jeg så luftfiltreringskonseptet.
Jeg var i Beijing for et par år siden og da solgte de friskluft på flasker! Tomflasker med luft fra Mongolia kostet det tredoble av vannflasker. Og folk kjøper!

Jeg tipper at mange i Kinas storbyer sikler ved nyheten om Model X og enorme luftfiltre.



KrW

#52
Noen i Amerika fikk mail fra Tesla idag. Det står blant annet at neste gruppe til å konfigurere blir iløpet av de neste få ukene. De håper å invitere alle som har reservert til å konfigurere før utgangen av 2015  ;D Dette høres bedre ut enn de ryktene som gikk om at europeiske sig skulle få konfigurere i første kvartal 2016.

(Jeg får ikke til å laste opp min screenshot av mailen fra telefonen. Feil format)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

samotholt

Nå er det vel ca. 10 uker til jul. Skulle stemme bra med noen få Tesla-uker?

Spørs om det ikke blir året julegave  :P
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

sigurdi

Sitat fra: samotholt på onsdag 07. oktober 2015, klokken 19:18
Nå er det vel ca. 10 uker til jul. Skulle stemme bra med noen få Tesla-uker?

Spørs om det ikke blir året julegave  :P

Tiden løper fra oss til at Julegaven blir noe annet en mulighet å konfigurerer.

En bilbåt fra San Fransico til Drammen bruker 24-35 dager direkte til Drammen. (Ønske tenking)
Så kommer tiden for produksjon, lasting, lossing, klargjøring og utlevering.

Så vi snakker fort 40-60 dager og i dag er det kun 85 dager igjen av 2015.

Så er et lite håp i 14 dager til så er det helt slutt på allt håp om å få Model X i 2015. :-(

PS ingen rapporter om at noen USA Signaturer er levert ut ennå, så de må produseres før eventuelt noen Signaturer til EU blir produsert. :-(

Her er en god side for å kalkulere reisetid med båt rundt i verden.
Husk å endre hastighet om en tenker at det er en liten dedikert bilbåt som blir leigd inn.
De går ikke 14 knop i snitt, mer 11-13.

https://www.searates.com/reference/portdistance/?B=17960&E=22949&;
Horten
Model X90D (18.03.17)

Epleskreller

Sitat fra: KrW på onsdag 07. oktober 2015, klokken 18:47
Noen i Amerika fikk mail fra Tesla idag. Det står blant annet at neste gruppe til å konfigurere blir iløpet av de neste få ukene. De håper å invitere alle som har reservert til å konfigurere før utgangen av 2015  ;D Dette høres bedre ut enn de ryktene som gikk om at europeiske sig skulle få konfigurere i første kvartal 2016.

(Jeg får ikke til å laste opp min screenshot av mailen fra telefonen. Feil format)

De mener kanskje alle som har reservert i USA?? Isåfall kanskje vi er i mars-april før vi får se de første i Norge? Blir det Sig eller Founder (tipper BB får den første)?? Så tar de en skikkelig EU-tur og alle SIG + de 2-3000 første production får i løpet av 2-3 måneder, dvs ganske likt med Model S (sig pluss 2000 production-nummer fikk i løpet av august-september 2013)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

SunSeeker

#56
Sitat fra: KrW på onsdag 07. oktober 2015, klokken 18:47
Noen i Amerika fikk mail fra Tesla idag. Det står blant annet at neste gruppe til å konfigurere blir iløpet av de neste få ukene. De håper å invitere alle som har reservert til å konfigurere før utgangen av 2015  ;D Dette høres bedre ut enn de ryktene som gikk om at europeiske sig skulle få konfigurere i første kvartal 2016.

(Jeg får ikke til å laste opp min screenshot av mailen fra telefonen. Feil format)

Virker på meg som om ALLE, også vanlig prod. modeller, som har reservert over dammen skal konfigurere før 2015 ender. Om så er, vil det virke litt kjiipt mot EU Sig.holdere mener jeg.....

Epleskreller

Sitat fra: SunSeeker på torsdag 08. oktober 2015, klokken 03:37
Sitat fra: KrW på onsdag 07. oktober 2015, klokken 18:47
Noen i Amerika fikk mail fra Tesla idag. Det står blant annet at neste gruppe til å konfigurere blir iløpet av de neste få ukene. De håper å invitere alle som har reservert til å konfigurere før utgangen av 2015  ;D Dette høres bedre ut enn de ryktene som gikk om at europeiske sig skulle få konfigurere i første kvartal 2016.

(Jeg får ikke til å laste opp min screenshot av mailen fra telefonen. Feil format)

Virker på meg som om ALLE, også vanlig prod. modeller, som har reservert over dammen skal konfigurere før 2015 ender. Om så er, vil det virke litt kjiipt mot EU Sig.holdere mener jeg.....

Det er vel derfor mange som bestilte Model S sig ikke bestilte Model X sig.. Fordelene var små, om noen... Historien gjentar seg kanskje. For alt vi vet er ikke ladeopplegg for EU-modellen designet enda..

Håper jeg tar feil og at de første får konfigurere i løpet av noen uker..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

eriksj

Dette kom i en mail fra ModelXTracker.com sent igår:

SitatLots of people have indicated that USA Reservation holders got the following newsletter email from Tesla this morning.

"Model X deliveries have started in North America. Built electric from the ground up, Model X is designed to be the safest car in its class. It offers a breathtaking panoramic view and distinctive Falcon wing doors for convenient second and third row access. Model X provides 250 miles of range, while achieving 0-60 in 3.4 seconds for superior passing ability.

We will invite the next group of reservation holders to configure in the next few weeks. We hope to invite all current reservation holders to configure their cars before the end of 2015."
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

N00b

Fra vi får studio til bilen er utlevert går det ca 10 uker om alt går på skinner.
Da rekker de ikke det før nyttår. Sorry Sam! 

Så Tesla gjør som de bestandig gjør og produserer slik at de har færrest mulig biler i transit pr kvartalslutt. Med oppstart av X har de lovd så og så mange biler ut i 2015, da kan det ikke sitte 500 signatur biler i transit til Europa.

Vi får tidligst studio i desember, så oppstart produksjon sent desember med utlevering i mars (kanskje februar for noen heldige?)

Jeg er veldig spent på både pris og endelig konfigurasjon.  Ikke overbevisende det som ble presentert under lansering. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA