Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: Afterburner på onsdag 05. oktober 2016, klokken 15:53
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 05. oktober 2016, klokken 14:50
Chademoadapter og type 2 kabel liggende i bilen -> ingen problem å ferdes sør for Bodø i hvert fall.
Jeg har det og har brukt begge kablene.

Kan du forklare en fersking når man trenger type 2 kabel og når man trenger Chademo-adapter?
Norske hurtigladere har chademo og css combo type 2. Du trenger adapter til første. 2. vet jeg ikke om lar seg bruke på Tesla. Vanig type 2 er veldig vanlig ved offentlige ladestasjoner (semihurtig) - gjerne 32 ampere eller mer.
Har du chademo, og type 2 + vanlig strømkontakt ligger du godt an i Norge.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

sn0le

Sitat fra: TRM på onsdag 28. september 2016, klokken 13:01
Jo, men de er begge i bruk. Den ene til FLAC-filene mine, den andre til lading. Men vi trenger flere lademuligheter... 5 i bilen på langtur krever strøm! :)
Jeg skal legge opp en ekstra innfelt 12V og en innfelt kontakt med 2xUSB til baksetet i min Model S.
Feller det inn i dekselet på baksiden av midtkonsollen.
Kobler det på eksisterende 12V kurs til midtkonsollen siden jeg har såpass gammel Model S at jeg ikke har den ekstra 12V kursen som er tilgjengelig nede ved forsetepasasjerens ben (bak deksel).
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

alda

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

petersv

Nice. Meld tilbake om 2 mnd. og si hvordan den holder :)

Cookie Monster

#424
Lagt på matt beskyttelses film på både 17" skjerm og lilleskjerm fra http://www.abstractocean.com.
Ble mye bedre og slippe å se speilbilde av alt og refleksjon av lys. Men så er jeg skikkelig anti blankt når det kommer til interiør. Det skal alt være matt  8)
Lilleskjerm klippet jeg til selv og demonterte dash for å få lagt skikkelig på hele skjermen.

Blir litt dårligere kontrast og farger når det er matt. Men har ikke blank overflate på pc eller noe annet så er vant med at det skal se sånn ut. Fordelen av å slippe å se fingermerker og speilbilde av alt veier opp for det.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Muffinman

Nice, har du link til film? Bilder er heller ikke å forakte :)

Kunne egentlig tenkt med en med toning for å redusere lysstyrken. Spesielt på den eldste bilen er lilleskjermen alt for lyssterk selv på minimum, og det hjelper ikke at hastigheten vises i store, hvite bokstaver og at man har bestemt at det er lurt å ha en lekebil midt på skjermen.

Cookie Monster

#426
Kan få tatt noe bilder/film etter jobb idag :)

Er bilde av den her: http://www.teslarati.com/screen-protectors-model-s/

Litt merkelig at Tesla har valgt å bruke blank skjerm i en bil. Man bruker jo en del tid på utviklingen av en bil på at det skal være minst mulig plagsomme refleksjoner for fører. Som feks at dashbord ikke skal speile seg for mye i frontruta. (Må få gjort noe med de luftedysene også som spiler seg i vinduet)
og så velger de blank skjerm og valg som pianolakk som står i høyde at alt reflekterer. Har selv heldigvis matt carbon. Når det er blank vises alt av støv, fingermerker osv.

Men mulig jeg bare er sær ;D klarer ikke bruke en laptop med blank skjerm heller uten å synes det er veldig plagsomt. Spesielt i kontor lokaler er det plagsomt.




2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Muffinman

Da er vi flere som er sære. Jeg irriterer meg grønn over hvor godt fingermerkene vises, og refleksjoner synes jeg heller ikke noe om.

Skulle jo tro at denne reduserer lysstyrken noe selv om den ikke har toning?

krister461

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 13. oktober 2016, klokken 10:11
Lagt på matt beskyttelses film på både 17" skjerm og lilleskjerm fra http://www.abstractocean.com.
Ble mye bedre og slippe å se speilbilde av alt og refleksjon av lys. Men så er jeg skikkelig anti blankt når det kommer til interiør. Det skal alt være matt  8)
Lilleskjerm klippet jeg til selv og demonterte dash for å få lagt skikkelig på hele skjermen.

Blir litt dårligere kontrast og farger når det er matt. Men har ikke blank overflate på pc eller noe annet så er vant med at det skal se sånn ut. Fordelen av å slippe å se fingermerker og speilbilde av alt veier opp for det.
Jeg kjøpte den matte til den store skjermen og for meg ble skjermen helt ubrukelig. Veldig uskarp og bortimot ubehagelig å se på. I etterkant så jeg at de skriver følgende på nettsidene:
"The matte texture does slightly reduce the clarity of the screen - if you have anything other than 20/20 vision, you'll never notice it, but some people do not like the slight 'fuzziness' that it gives."

Tok saken opp med de og fikk 50% på HD Anti-Fingerprint og alt annet jeg bestilte ved neste ordre. Har vært godt fornøyd med den nye beskyttelsen selv om det fortsatt kommer fingermerker... :)

Cookie Monster

Virker ikke som den jeg har reduserer lystyrke noe merkbart. Men finnes andre som gjør det.

Hvis du ønsker mindre lys på lilleskjermen så finner man flere typer som er matt og reduserer lys på ebay. På lille skjerm så passe de fint de som er for 12.3-13 skjermer i bredden men må klippes i høyden.
Finnes også noen som er tilpasser formen på den lille. Men kommer nok ikke til å bli bra å legge uten å ta av ramma rundt skjermen og da er det best å legge på vanlig ikke klippet til etter den formen uansett.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Cookie Monster

#430
Sitat fra: krister461 på torsdag 13. oktober 2016, klokken 10:44
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 13. oktober 2016, klokken 10:11
Lagt på matt beskyttelses film på både 17" skjerm og lilleskjerm fra http://www.abstractocean.com.
Ble mye bedre og slippe å se speilbilde av alt og refleksjon av lys. Men så er jeg skikkelig anti blankt når det kommer til interiør. Det skal alt være matt  8)
Lilleskjerm klippet jeg til selv og demonterte dash for å få lagt skikkelig på hele skjermen.

Blir litt dårligere kontrast og farger når det er matt. Men har ikke blank overflate på pc eller noe annet så er vant med at det skal se sånn ut. Fordelen av å slippe å se fingermerker og speilbilde av alt veier opp for det.
Jeg kjøpte den matte til den store skjermen og for meg ble skjermen helt ubrukelig. Veldig uskarp og bortimot ubehagelig å se på. I etterkant så jeg at de skriver følgende på nettsidene:
"The matte texture does slightly reduce the clarity of the screen - if you have anything other than 20/20 vision, you'll never notice it, but some people do not like the slight 'fuzziness' that it gives."

Tok saken opp med de og fikk 50% på HD Anti-Fingerprint og alt annet jeg bestilte ved neste ordre. Har vært godt fornøyd med den nye beskyttelsen selv om det fortsatt kommer fingermerker... :)

Ja matt er nok ikke for alle. Siden det blir endel mindre kontrast og ikke fult så sterke farger sammenlignet med blank overflate. Men er akkurat det samme på pc skjermer. Det at de bruker blank overflate er et triks de har brukt lenge for å få skjermer til å framstå som mer fargefulle og med bedre kontrast en hva de har på bekosting av refleksjoner.

Men er ikke optimale forhold i en bil så velger det framfor refleksjoner.

Her er hvordan matt vs blank er på pc/mac.



2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

GOS


Da har jeg i dag kjøpt meg og fått satt opp en 22 kw Zaptec lader da borettslaget har valgt å standardisere på hvilke ladere som skal brukes i felles garasjeanlegg. Alle laderne kan da kommuniserer med hverandre og fordele effekten. (Foreløpig så er det 22kw tilgjengelig til meg
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Afterburner

PH Turbin med Conti 6 piggfri ble helgegaven til det hvite lynet:


____________________
2016 TMS P90DL - Plukket opp 30. sep. 2016
Facelift. Perlehvit med alt utstyr.

JorgenM

Sitat fra: petersv på torsdag 13. oktober 2016, klokken 09:40
Nice. Meld tilbake om 2 mnd. og si hvordan den holder :)
Jeg kjøpte 2 stk akkurat makan i august, bare med rød stitching. Inge tegn til slitasje enda.
Veldig fornøyd.

Fra Kina, 50,-/stk
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA