Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

Muffinman

#285
Sitat fra: Muffinman på onsdag 23. desember 2015, klokken 09:51
Oppdaterer selvfølgelig, men bare hvis resultatet blir bra. Redd for at det ligger an til et tilfelle av "Muffinman gjør ting han ikke kan". Håper at flaksen er på min side :)
Da er den montert, og jeg er fornøyd med resultatet. Vasket med såpe og vann først, deretter grundig med aceton. Fjernet overflødig dobbeltsidig tape, og kuttet beskyttelsesfilmen på midten slik at det skulle gå an å feste fra midten og utover samtidig om filmen ble trukket av. Målte inn og merket med tape slik som denne karen: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/49325-Amazon-After-market-Spoiler-Install/page10?p=1104565&viewfull=1#post1104565
Deretter ble det brukt litt Casco Superfix (monteringslim) på sidene samt noen punkter på midten. Monteringen gikk etter planen, og deretter la jeg tyngde oppå spoileren samtidig som tilsammen 9kW varme  ble rettet mot området, så fikk det stå slik en stund.

Passformen er ikke bra, men ikke verre enn at den lar seg montere med godt resultat. Buen er litt for krapp slik at midten må noe lenger bakover hvis endene skal havne på riktig sted. Videre er formen slik at endene vil litt oppover i forhold til formen på luka. Og til slutt så er det kanter helt ytterst på endene som ikke passer. Disse kunne med fordel blitt slipt vekk, men jeg tok ikke sjansen. Resultatet ble til tross for dette såpass bra at man ikke ser noe med mindre man vet om det, og selv da må jeg stoppe opp og se nøye etter. Spoileren ligger veldig bra nedtil hele veien - det er litt synsbedrag på bildet pga skyggen.

Var i utgangspunktet noe skeptisk til glossy finish, men nå når den er montert er jeg veldig fornøyd. Et lag voks på spoiler og området som ble rengjort før monteringen er selvsagt til slutt. Bilder:

Li-Ion

Sikkert et dumt spørsmål....men er «hattehylla» blitt standard utstyr nå....?
Fant den ikke som tilvalg....
Teslaeier siden 2013 :)

Salvesen

Sitat fra: Li-Ion på fredag 01. januar 2016, klokken 18:55
Sikkert et dumt spørsmål....men er «hattehylla» blitt standard utstyr nå....?
Fant den ikke som tilvalg....

Jepp, jeg bestilite den iallefall ikke :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

Den ble standard sent 2013 eller tidlig 2014 hvis jeg ikke husker feil. Det avstedkom diskusjon her på forumet da en del havnet på feil side av datoen, og måtte betale for den mens andre slapp.

Li-Ion

Sitat fra: Muffinman på fredag 01. januar 2016, klokken 19:04
Den ble standard sent 2013 eller tidlig 2014 hvis jeg ikke husker feil. Det avstedkom diskusjon her på forumet da en del havnet på feil side av datoen, og måtte betale for den mens andre slapp.

Aha... husket jeg måtte kjøpe denne som tillegg sist ja.... Takk for info :)

Ellers så blir jo Model S blitt en enda "hottere" bil i løpet av dagen ser jeg.....  :o
Teslaeier siden 2013 :)

skyfawn

Sitat fra: Li-Ion på fredag 01. januar 2016, klokken 18:55
Sikkert et dumt spørsmål....men er «hattehylla» blitt standard utstyr nå....?
Fant den ikke som tilvalg....

Hattehylle er standard nå ja :)

edit: jeg henger 5 kommentarer etter ser jeg :P

TRM

#291
Har tre unger i baksetet. Har derfor handla inn litt utstyr for å beskytte skinnsetene:


Beskyttelsesmattene fra Biltema er svært gode kjøp. Jeg har Baby Shop- utgaven også. Den koster 5 eller 6 ganger mer, men jeg er mer fornøyd med Biltema sin.

Barna er 2, 5 og 8 år. De to eldste sitter i hverdagen på beltepute http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Barn-i-bilen/Barnestol/Beltepute-2000031776/. Var på foredrag med Trygg Trafikk i dag, og belteputene har kommet inn i varmen igjen. Tidligere ble belteputene sett på som et lite trygt alternativ. Bare sørg for at beltet blir ført riktig, og at beltet ligger godt inntil skulder. Stram godt over lår/ hofte. På langturer sitter 5- åringen i beltestol, siden det er mer komfortabelt ved soving.
2- åringen sitter i verdens største barnesetekonstruksjon. Eazy Combi Fix, ett eller annet. Se bilde. Det er trangt, men fungerer helt uproblematisk så lenge jeg bruker setebelteforlengere til belteputene. Link til forlengere ligger i denne tråden.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

frosken

Nå har Tesla begynt å selge original karbonspoiler på nettbutikken i USA. Den koster $1.500, men da slipper man 90%-løsninger fra Kina :)

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/carbon-fiber-spoiler

Salvesen

Sitat fra: frosken på torsdag 11. februar 2016, klokken 10:05
Nå har Tesla begynt å selge original karbonspoiler på nettbutikken i USA. Den koster $1.500, men da slipper man 90%-løsninger fra Kina :)

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/carbon-fiber-spoiler

Hva skal man egentlig med denne? Altså sånn praktisk? :p
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

#295
Dyrt for en spoiler i glassfiber med fake carbon look. Er vel like mye juks som "carbon" interiørdelene som ikke ser ekte ut heller og laget i Tyrkia står det på baksiden.

Når jeg betalte ca 12 000 ekstra for carbon spoiler og interiør forventer jeg å få ekte vare. Og ikke at carbon spoileren blir hvit med tiden for at glassfiber kommer fram slik som er tilfelle på flere :o

Selv Roadster sine carbon deler er vist også juks som man ser på bildene av en vraket som ble postet på TMC for en stund tilbake så var det glassfiber.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Salvesen

fikk ett sett med shispbars i dag, dvs de sendes fra Bergen :) Blir dog solgt til fordel for midtkonsoll eller chademo, ikke bestemt meg for hva jeg kjøper først enda :S Trenger ikke chademo før i sommer sånn egentlig, tror jeg.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

Så Tesla sine originale karbonting er fake? DET hadde jeg ikke forventet. Da er jo dette ganske villedende:
SitatMade from lightweight, cross-woven carbon fibers with a matte epoxy finish.

Om jeg hadde visst det om interiøret skulle det blitt pianolakk og et par timers arbeid med å legge karbonfolie istedet.

Nesten så jeg heller kunne mistenke kinaspoileren for å være ekte karbon.

Cato76

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 11. februar 2016, klokken 14:10
Dyrt for en spoiler i glassfiber med fake carbon look. Er vel like mye juks som "carbon" interiørdelene som ikke ser ekte ut heller og laget i Tyrkia står det på baksiden.

Når jeg betalte ca 12 000 ekstra for carbon spoiler og interiør forventer jeg å få ekte vare. Og ikke at carbon spoileren blir hvit med tiden for at glassfiber kommer fram slik som er tilfelle på flere :o

Selv Roadster sine carbon deler er vist også juks som man ser på bildene av en vraket som ble postet på TMC for en stund tilbake så var det glassfiber.

Det står jo at denne er laget av carbon fiber:
"Made from lightweight, cross-woven carbon fibers with a matte epoxy finish."

Så lenge det står på internettet så må det jo være sant  8) ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

lunitiks

Den setninga om "made from...": Er det evannex eller tesla som skriver dette? Hvis det ikke er tesla, hva skrev tesla om materialet i sin markedsføring?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA