Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

BMW850

#165
Sitat fra: BMW850 på mandag 06. juli 2015, klokken 22:20
Fikk disse idag. Knallkvalitet :o Skikkelig tunge og vil ligge på plass under alle forhold  ;D 8)

Jeg bestillte Charcoal/mørk grå matter. Mattene jeg mottok ser åpenbart veldig lysegrå ut. Fikk skriftlig beskjed om at mørkegrå var nesten sort. Har ikke brukt mattene ennå. Hva mener dere? Synes dere disse passer til sort interiør? Innertaket er også sort alcantara og bilen er grå.

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Goku

Noen som vet om et fungerende ipad (2.gen) feste som funker i telsaen?
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Havebigfun

Sitat fra: BMW850 på onsdag 15. juli 2015, klokken 10:32
Sitat fra: BMW850 på mandag 06. juli 2015, klokken 22:20
Fikk disse idag. Knallkvalitet :o Skikkelig tunge og vil ligge på plass under alle forhold  ;D 8)

Jeg bestillte Charcoal/mørk grå matter. Mattene jeg mottok ser åpenbart veldig lysegrå ut. Fikk skriftlig beskjed om at mørkegrå var nesten sort. Har ikke brukt mattene ennå. Hva mener dere? Synes dere disse passer til sort interiør? Innertaket er også sort alcantara og bilen er grå.
Jeg personlig ville solgt disse på finn eller salgssidene her til noen med lyst interiør uten å tape noe og bestillt mørke matter til bilen- litt rart med gjennomgående svart bil med lyse matter... de er vel også mere ømfintlig mot skitt enn de svarte..

BMW850

#168
Jeg tenkte annerledes da at helt sorte viser skitt bedre. Disse var kanskje i lyseste laget men ikke helt gæernt allikevel. De er vel strengt tatt grå og ikke lysgrå. Om jeg finner ut at jeg allikevel vil selge og kjøpe mørkere har disse mattene vanvittig kvalitet så dere burde kjenne deres besøkstid. De selges evt for samme pris som jeg har gitt ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

HelectriC

Sitat fra: hoffa på torsdag 23. juli 2015, klokken 18:16
Nye matter.

Excuse my ignorance, men dere som kjøper tekstilmatter, fikk dere ikke det med bilen? Eller er det logotypen dere vil ha? Eller er det noe annet som er avgjørende?
ioniq 5

BMW850

#171
Mattene som følger med er rett og slett av for dårlig kvalitet. Så tynne at særlig den på passasjersiden krøller seg og velter bakover...

Mulig de har oppgradert til bedre kvalitet i det siste?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

OK, ikke alt som er kjøpt i dag men her er en oppsummering:

Gamlingen har fått:

-Nye ballaster og pærer 35W 4300K
-Ekstra lys i frunk og trunk
-2,5m2 bitumenplater i trunk
-0,45m2 butylplater i hver dør
-1kg tykkmasse i hver hjulbue bak
-Lamin-x klar folie på bakfanger og foran bakhjulene
-Blackvue DR500 foran, G1W bak. Begge går kontinuerlig, G1W via en stepdownconverter 12-5v
-Ledpærer i skiltlys bak
-Billige Jula gummimatter foran, bak og i trunk
-En haug med overganger
-Skjøteledning for 400v trefase
-Skjøteledning for 32A 230v enfase (Kirkebø)
-Type 2 kabel
-Ekstra UMC

Til nybilen venter:

- DR600 og G1W + stepdownconverter
- Klar folie til utsatte steder
- Ledpærer til skiltlys bak
- 10" Rigid SR2 Hyperspot Combo

Med levering sent september eller tidilig oktober er det viktigste å få på plass akseptabelt fjernlys, beskyttelse på utsatte steder og dashcam før vinterens ville ferder.  Ekstra lys i frunk/trunk kan vel bli prosjekt når det blir tid, og lyddemping til våren/sommeren.



Dennis

Sitat fra: BMW850 på torsdag 23. juli 2015, klokken 19:54
Mattene som følger med er rett og slett av for dårlig kvalitet. Så tynne at særlig den på passasjersiden krøller seg og velter bakover...

Mulig de har oppgradert til bedre kvalitet i det siste?

Virker til å være bra kvalitet de som fulgte med min. Er jo festet med kraftige borrelåser så ser ikke hvordan de kan velte bak? Eller ligger de bare løst på de eldre?

frskby

Mine fra des13 ligger helt perfekt. Kan ikke skjønne at noen klager på disse...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Brede

Passasjermatten min fra desember 2013 krøller seg bakover hver gang jeg gir over halv pedal.. Har kjørt med gummimatter frem til i sommer og de er straks på tur inn igjen!

satheesh.net

Sitat fra: frskby på torsdag 23. juli 2015, klokken 22:28
Mine fra des13 ligger helt perfekt. Kan ikke skjønne at noen klager på disse...

Problemet er bare at når de først har begynt å få eselører (altså rulle forover), så formes de slik på sikt. Hvis man ikke har dette problemet er det fordi matten er trukket helt mot setet. Da opplever man sjeldent denne "feilen".

Jeg har ikke hatt dette problemet på min 2013 P85, men i den senere tid når folk har sittet på, så har de "dyttet" (ubevisst) matten fra seg og oppover under hanskerommet. Resultatet er da at den begynner å krølle seg og jeg oppdager det sjeldent i tide, så nå har matten begynte å få denne formen. Jeg bruker fortsatt originalmattene jeg fikk og er fornøyd med dem. Tenkte dog å feste dem med borrelås selv faktisk...

Dennis

Min ble levert med alle mattene festet med borrelåsfester som er skrudd ned i gulvet.

hoffa

Bil fra juni 2014.

Originalmattene: Tynne og lette. Flytter seg rundt. Passasjermatte bretter seg bakover ved aks. og har en merkelig form mot torpedovegg. På førersiden har den allerede blitt noe tynnslitt ved helpartiet.

Tredjepartsmatter: Tykkere og tyngre. Ligger på plass. Bedre passform. Penere.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Hyperstress

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 23. juli 2015, klokken 22:13
Sitat fra: BMW850 på torsdag 23. juli 2015, klokken 19:54
Mattene som følger med er rett og slett av for dårlig kvalitet. Så tynne at særlig den på passasjersiden krøller seg og velter bakover...

Mulig de har oppgradert til bedre kvalitet i det siste?

Virker til å være bra kvalitet de som fulgte med min. Er jo festet med kraftige borrelåser så ser ikke hvordan de kan velte bak? Eller ligger de bare løst på de eldre?

Mattene som leveres nå er bedre enn før. Jeg kjøpte Lloyd Mats til min Tesla nr.2, men så viste det seg at de nye mattene bilen leveres med slettes ikke er så verst. De fester mye bedre til gulvet enn den gamle typen og takler fint S85 aks i alle fall  ;D
Så da har jeg vel egentlig ubrukte sorte Lloyd Ultimats til salgs om noen trenger det. (PM i så fall)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA