Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med ny software

Startet av Roman, mandag 11. august 2014, klokken 13:11

« forrige - neste »

Klykken

Jeg fikk det gratis, i alle fall. Måtte lade bilen fra nesten 0% til 100 også, på semihurtig, så prosessen tok totalt 6 timer for meg. Avtal dette med forhandler/servicested før du kommer så går det nok greit.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

snakkis

Sitat fra: Jorgensen på mandag 25. august 2014, klokken 09:28
Etter software-oppdatering så får jeg nå hurtigladet bilen I Sandvika :). Det er en Fortun stasjon med GARO-ladere, og disse har jeg ikke klart å lade på tidligere, da lading har blitt avbrutt pga kommunikasjonsproblemer.
Det tror jeg ikke har sammenheng med SW-oppdateringen.
Denne laderen hadde jeg problemer med i en lengre periode i sommer.
Men nå i slutten av juli og august så har den stort sett fungert.

Truls Martin

Jeg pratet med GAROselger tidligere i sommer, og han fortalte at de også skulle ha en stor softwareupdate i august. Dette skulle fikse problemene rund i3 kommunikasjonsfeil, så det er ikke sikkert det har noe med bilen å gjøre.



Sitat fra: snakkis på mandag 25. august 2014, klokken 10:52
Sitat fra: Jorgensen på mandag 25. august 2014, klokken 09:28
Etter software-oppdatering så får jeg nå hurtigladet bilen I Sandvika :). Det er en Fortun stasjon med GARO-ladere, og disse har jeg ikke klart å lade på tidligere, da lading har blitt avbrutt pga kommunikasjonsproblemer.
Det tror jeg ikke har sammenheng med SW-oppdateringen.
Denne laderen hadde jeg problemer med i en lengre periode i sommer.
Men nå i slutten av juli og august så har den stort sett fungert.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Jorgensen

Sitat fra: snakkis på mandag 25. august 2014, klokken 10:52
Sitat fra: Jorgensen på mandag 25. august 2014, klokken 09:28
Etter software-oppdatering så får jeg nå hurtigladet bilen I Sandvika :). Det er en Fortun stasjon med GARO-ladere, og disse har jeg ikke klart å lade på tidligere, da lading har blitt avbrutt pga kommunikasjonsproblemer.
Det tror jeg ikke har sammenheng med SW-oppdateringen.
Denne laderen hadde jeg problemer med i en lengre periode i sommer.
Men nå i slutten av juli og august så har den stort sett fungert.

Det er bra det fungerer nå, men den 14 august klarte jeg ikke å fylle strøm. Hadde software upgrade den 17 aug, og fredag 22 aug. så fungerte den for min del  :)
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Vind

Sitat fra: Aberg88 på fredag 15. august 2014, klokken 10:05
Har lagt merke til at etter jeg har rygget så henger Ryggesensor "guiden/bildet" en stund etter jeg har begynt å kjøre i drive. Noen andre som opplever dette?
Slik er det vel, det kan jo hende du skal til å rygge igjen, derfor henger bildet en stund til du har passert en fart.  Du kan jo eventuelt trykke på P knappen om det iriterer deg.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Eller trykke på en av knappene på i-drive.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Nå har jeg fått litt erfaring med ny software - og dette er de viktigste endringene:
- AC feilen er definnitivt løst for meg, nå hadde jeg nok ikke den så ille som andre jeg har lest om, men nå fungerer den svært bra.
- Ny grafikk, det er fjernet litt i skyggene på "kraftmåleren" under speedometer, og grafikken på valg av kjøremodus og status på egen bil ser mye bedre ut.
- Adaptive Cruice control fungerer bedre, den avbryter ikke Cruice controll på steder den ofte gjorde det før (når det er trangt, motlys osv - men vil ikke garantere at dette er løst 100%, men jeg opplever den bedre.
- Kartet er litt bedre grafikk samt at man kan nå se rekkevidde i kartet også når kartet er i perspektiv modus
- Regnsensor er lit mere aktiv.
- Har ikke fått feilmelding på bremser som jeg gjorde regelmessig tidligere.

Det er sikkert mye mer - men det er den opplevelsen jeg har - og veldig fornøyd.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

AndesiteSilver_i3

Håper jeg får samme opplevelsen ang regnsensoren som deg "Vind".
Skal be om å få oppdatering så snart som mulig da jeg er lite fornøyd med "følsomheten" på regnsensoren.
Men nå er været blitt bedre igjen så da hastrer det ikke så fælt...  8)
- - - - - - - - -

jonihler

Ca 5 uker etter at jeg fikk min bil sviktet kjølingen på AC- anlegget. Softwareoppdatering 21.8 har ikke gitt noen bedring av dette. Venter nå på tilbakemelding fra BMW Moss. De venter angivelig på svar fra Tyskland på problemet. Dette skal ikke bare gjelde min bil. De har andre tilfeller hvor kjølingen svikter etter moen uker.

Yttertorjen

Fikk bilen min i dag. Fantastisk. Veldig tilfreds med at norsk er språket i bilen. Selger var litt forbauset, det var første bilen han hadde sett med norsk menyspråk. Han mente dette skyldtes oppdateringen som på min bil skjedde på fabrikken, de som ble oppdatert hos forhandleren hadde ikke norsk. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves !!

LMOR

#40
Sitat fra: Yttertorjen på fredag 29. august 2014, klokken 19:12
Fikk bilen min i dag. Fantastisk. Veldig tilfreds med at norsk er språket i bilen. Selger var litt forbauset, det var første bilen han hadde sett med norsk menyspråk. Han mente dette skyldtes oppdateringen som på min bil skjedde på fabrikken, de som ble oppdatert hos forhandleren hadde ikke norsk. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves !!
Gratulerer! (men du må klare deg uten talestyring, enten/eller.., litt merkelig egentlig at ikke du kan kombinere norsk språk på menyene og engelske talekommandoer)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

abj1978

Sitat fra: Yttertorjen på fredag 29. august 2014, klokken 19:12
Fikk bilen min i dag. Fantastisk. Veldig tilfreds med at norsk er språket i bilen. Selger var litt forbauset, det var første bilen han hadde sett med norsk menyspråk. Han mente dette skyldtes oppdateringen som på min bil skjedde på fabrikken, de som ble oppdatert hos forhandleren hadde ikke norsk. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves !!

Har BMW endelig kommet med norsk språk?  :o  Bilde??  ;D

Jeg bestilte min i forrige uke, ingen informasjon i noe materiale eller fra forhandler om at det kommer norsk språk ...
Tesla Model S 75D / BMW i3

LMOR

Jeg kan bekrefte at du får norsk språk, alle fra ca august.
Det går ikke å oppgradere for oss andre.
Du mister talekommandoene.

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

abj1978

Sitat fra: LMOR på fredag 29. august 2014, klokken 20:55
Jeg kan bekrefte at du får norsk språk, alle fra ca august.
Det går ikke å oppgradere for oss andre.
Du mister talekommandoene.

Takk!  :D

Personlig har jeg ikke benyttet talekommandoene spesielt mye. Blir bra å endelig få en BMW med norsk språk!
Tesla Model S 75D / BMW i3

AndesiteSilver_i3

Sikkert greit med norsk meny men ærlig talt spiller det noen rolle?
- - - - - - - - -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA