Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Flips, søndag 10. august 2014, klokken 22:00

« forrige - neste »

refreol

Sitat fra: refreol på tirsdag 17. mars 2015, klokken 14:58
Hei!

Min kone fikk melding om Electric Failure og stor lysende skiftenøkkel under kjøring.

Hun startet med "kald bil" på Ryen og kjørte i bakkene (med mye regenerering/brems) ned fra Ryen. Inne i Oslotunnelen fikk hun meldingen og forteller at bilen oppførte seg rart.

Hun fant heldigvis en passende "lomme" inne i tunellen.

Forsøkte å stopp/starte et par ganger, men det var en litt stresset situasjon og vi måtte ringe Veihjelpen.
Etter ett kvarter kom Viking. Når han forsøkte kjørte bilen selv opp på planet.... Den er nå hos MF på Østre Aker.

Vi vil gjerne ha den sjekket...

Er det andre her på formumet som har tilsvarende opplevelser og erfaringer.



Feilen ble funnet!
Det var den løse gummimatten som trigget gasspådrag samtidig som vi bremset. Slike dobbeltsignaler blir talt og når det har forekommet nok ganger får man beskjed om å oppsøke verksted. 

Ikke rart at kona fortalte at det virket som om bilen ga gass samtidig som hun bremset i bakkene ned fra Ryen. Ikke helt ufarlig!

Takk til MF som fant dette ut og takk til Renault som har utstyrt bil og verksted med så flott diagnoseverktøy.

Da er vi igjen superfornøyde ZoE eiere!
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

ladov

Vasket bilen i går og da fant jeg at det var vått under matta foran på passasjersiden. Det er for mye til å være slaps eller snø..tviler litt på at en åpen drikkeflaske kan ha lagt igjen så mye?

Har opplevd noe liknende på fossilbilen, da var det et dårlig utført bytte av frontrute som hadde laget lekkasje(vått bak førersetet!). Lurer på om det er lekkasje et sted så nedbør eller vann fra hageslangen trenger inn?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Urs4_2008

I prosessen med å skifte ut det meste av pærer på bilen til LED så klarte jeg å få sikringen til interiørlyset til å løse ut. Da skjedde det en del artig: rød skiftenøkkel i displayet, lyssensor fungerte ikke (med feilmelding i displayet) og passasjer airbag fungerte ikke (lampe i tak, displayet samt melding). Ny sikring, alt ok.

Ladov: ikke noe vått i min.
VW E UP!
Zoe 2018 R90 "Zoe40"
Tesla M3P
Mitsubishi i-miev
Citroen c-zero
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

ladov

Jeg plasserte en avis under matta i dag tidlig og nå var det tørt, nesten. Det er en luke under den matta og det var tydelig vått i kantene. Jeg løftet opp luka(røk et par plast-plugger som tydelig var designet for å brukes kun en gang..) og der var en *ny* luke, pluss at det fløt med vann. Noen ide hva som befinner seg der? Har ikke åpnet luke nr2 ennå, kan jo være noe elektrisk og da skal jeg vaffal vente til det er helt tørt..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ZOE



ladov

Plasseringen til luke stemmer sånn noenlunde med den svarte kontakt-liknende greia. Kanskje en service/ladeluke for batteriet?

Hvor kan vannet ha kommet fra? Ser ikke ut som det kan komme nedenfra, kanskje inn via en lekk list?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

kos

Hei
Er Zoe eier og har hatt bilen i noen måneder - leste igjennom tråden og ser at de fleste feil ikke er av alvorlig art. Min Zoe er til nå uten en eneste lyte. Presis og har ladet den en del ganger både hjemme og ute. Bilen bare virker - den er rett og slett grei.

Men så er heller ikke denne tråden representert av for mange feil - flere er jo bare justeringer?

emil

Sitat fra: ladov på mandag 23. mars 2015, klokken 18:42
Plasseringen til luke stemmer sånn noenlunde med den svarte kontakt-liknende greia. Kanskje en service/ladeluke for batteriet?

Hovedsikring for batteripakka?

Er noe tilsvarende for Leaf i baksetetgulvet.

ladov

Sitat fra: emil på onsdag 25. mars 2015, klokken 08:57
Sitat fra: ladov på mandag 23. mars 2015, klokken 18:42
Plasseringen til luke stemmer sånn noenlunde med den svarte kontakt-liknende greia. Kanskje en service/ladeluke for batteriet?

Hovedsikring for batteripakka?

Er noe tilsvarende for Leaf i baksetetgulvet.
Har vanligvis ingen skrupler med å åpne luker for å 'se litt' men siden vannet flyter så er jeg litt tilbakeholden. :)

Når jeg tenker meg om så har det vært kondens og rim på innsiden av ruten ganske ofte i vinter, har tenkt at det skyldes fukt som har blitt med sko og ladekabel men etter at jeg oppdaget den vanndammen føler jeg meg sikker på at det er lekkasje. Bilen står stort sett utendørs og da skal det ikke rare sprekken til før det blir noen liter i løpet av en våt vinter.. Får ta kontakt med forhandleren..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ze

Det største problemet hittil har vært at den blå folien på Renault-merket i front har sprukket opp og flaket av, og at midtarmlenet ikke var festet skikkelig. Ikke mye å hyle over.

Men det er jo en del annet plukk jeg ikke er helt happy med. For eksempel navigasjonsløsningen, som fremstår som voldsomt tungvint sammenlignet med f.eks Google Maps som man jo bare kan prate til for å finne steder. Spesielt teit at POI-ene med ladepunkter ikke rimer mer virkeligheten *i det hele tatt*. Men det er jo ikke en reklamasjonssak.
2014 Renault Zoe
2022 Tesla Model YP
2020 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Renault Twizy

Jan-Ingvar

Hei!

Jeg broker min Zoe hver dag til jobb. Der parkerer jeg utendørs slik at bilen star i direkte sollys. Det som da skjer er at displayet viser at batteriet er mer ladet når jeg skal hjem sammenlignet med da jeg kom. Dette er helt normalt siden det da er varmere. Det jeg ikke forstår er at stedet der jeg parkerte da blir lagret som en ladeplass i navigasjonssystemet. Flere steder jeg har parkert uten å lade ligger nå inne med lademulighet, og jeg må da inn og manuelt slette disse i lista.

Noen som vet om det er mulig å slå av denne funksjonen?

En annen ting er at jeg har 5 meldinger i R-Link som jeg ikke får slettet. Alle gjelder aktivering av programmer fra da bilen var ny.

Urs4_2008

VW E UP!
Zoe 2018 R90 "Zoe40"
Tesla M3P
Mitsubishi i-miev
Citroen c-zero
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

Elmo

Sitat fra: Jan-Ingvar på fredag 08. januar 2016, klokken 12:31
Der parkerer jeg utendørs slik at bilen star i direkte sollys. Det som da skjer er at displayet viser at batteriet er mer ladet når jeg skal hjem sammenlignet med da jeg kom.
Snakker du her om lade-% (SOC), eller estimert rekkevidde ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Speeder

Sitat fra: Elmo på mandag 11. januar 2016, klokken 14:10
Sitat fra: Jan-Ingvar på fredag 08. januar 2016, klokken 12:31
Der parkerer jeg utendørs slik at bilen star i direkte sollys. Det som da skjer er at displayet viser at batteriet er mer ladet når jeg skal hjem sammenlignet med da jeg kom.
Snakker du her om lade-% (SOC), eller estimert rekkevidde ?
Nå var jo dette ett gammelt innlegg, hvor det ble nevnt att varmen gjorde att det økte. Det stemmer ikke, det er bare den elendige estimeringen i Zoe som gjør dette. Både rekkvidden og SOC  øker etter att den har stått en stund.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA