Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken hurtigladertilbyder liker vi best?

Startet av kringon, lørdag 09. august 2014, klokken 11:01

« forrige - neste »

leaf-newbe

kan ikke skjønne at folk mener at Fortum er best!

eneste måten jeg kan forstå er at det må være folk i gruppen som oppfyller følgende krav.

1. Lader ekstremt skjeldent eller kun noen få minutter hver gang de lader. (Lader du mer en 20 min hos Fortum så er de dyrere en klippekort hos Grønnkontakt)
2. Er så heldige at de kun har ladet de få gangene laderne til Fortum har fungert.
3. Har ikke tilgang til andre QC en Fortum's der de ferdes.

trenger du å lade lenge så er Fortum ekstremt dyre faktisk dyrere en verstingen Ishavsveien's klippekort på 1k pr lading.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

E_S

Sitat fra: leaf-newbe på mandag 18. august 2014, klokken 00:37
kan ikke skjønne at folk mener at Fortum er best!

eneste måten jeg kan forstå er at det må være folk i gruppen som oppfyller følgende krav.

1. Lader ekstremt skjeldent eller kun noen få minutter hver gang de lader. (Lader du mer en 20 min hos Fortum så er de dyrere en klippekort hos Grønnkontakt)
2. Er så heldige at de kun har ladet de få gangene laderne til Fortum har fungert.
3. Har ikke tilgang til andre QC en Fortum's der de ferdes.

trenger du å lade lenge så er Fortum ekstremt dyre faktisk dyrere en verstingen Ishavsveien's klippekort på 1k pr lading.

For min del er det litt prinsippsak. Jeg er lite interessert både i å måtte kjøpe dyre forhåndsbetalte klippekort og å måtte betale stykkpris på hurtiglading. Hurtiglading er noe jeg ytterst sjelden har behov for, så å kjøpe dyre klippekort eller abonnementsordninger er ikke aktuelt. Derfor er betalingsmodellen til Fortum genial selv om det på langvarig lading blir dyrere..
:)

sven erik

jeg mener hele hurtiglade  systemet er feil  ok med disse til nissan de er private men de lar andre bruke de mot et gebyr

men de andre er alt for dyre  om en ikk har abonomang  og  skal en komme seg runt i norge trenger man 3 eller fire abonomang  da med runt 500 per måned er det 1500  dete er uhørt
lag et system i hele norge der det koster runt 3til 400 kr  da snakker vi og en kostnad på runt 40 kr for å bruke de der og da  dette samme burde statoil lakt seg på da ville  fler brukt det  fler ville bruke elbilen runt på lenger kjøring ikke bare til og fra jobb 

jeg nektet å  kjøre noe annet en el   så når det har blit som det er  og det ikke kom ladere i vestfold  måtte jeg kjpe tesla   men er synn  at det ikke blir lakt bedre til rette for de andre  så en kann  få  ned forurensingen

goggo

#18
Sitat fra: leaf-newbe på mandag 18. august 2014, klokken 00:37
trenger du å lade lenge så er Fortum ekstremt dyre.
Ikke med trilling :)

En typisk "full-lading" tar for meg ca 15 minutter, og jeg har noen ganger ladet så lite som 5 minutter bare for å være sikker på at jeg skal komme meg hjem eller til dit jeg skal.

Hugo

EDIT:  SORRY @leaf-newbe
Jeg svarte før jeg hadde fått i meg morra kaffen igjen  :-[
Nå ser jeg at du sier "lade lenge".  Da er jeg enig med deg, men dessverre er batteriet i trillingene så lite at man - iallefall ikke på sommeren - får anledning til å lade så lenge  :)
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Kent

Sitat fra: goggo på mandag 18. august 2014, klokken 07:53
men dessverre er batteriet i trillingene så lite at man - iallefall ikke på sommeren - får anledning til å lade så lenge  :)

Men skal man derimot lade en tesla fra helt tom til helt full vinterstid, så kan det bli noen kroner :)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

kringon

Deilig å se at dette engasjerer!

I mitt hode burde betalingen ikke vært per min eller per gang, men mengden strøm (kwh).
Maskinen må da helt greit måle hvor mye strøm den mater inn i mottakeren og ta seg betalt deretter.

I tillegg så kunne tilbyderen tilby faste avgifter per mnd for en lavere pris per kwh, eller et års-abb der du betaler en fast avgift for fri bruk  (e.l.).

Å belage seg på stykk-pris eller minutt-pris blir som å fylle besintanken "per gang" eller "per minutt" på fossilbilen. Ingen ville godtatt slike regimer, men elbilistene er nødt siden dette er markedsstyrt, og markedet er ikke stort nok til å gi oss gode regimer / systemer enda.


Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA