Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Semihurtiglader på Nutheim, Langs E134

Startet av jarand, lørdag 09. august 2014, klokken 09:05

« forrige - neste »

hgs

#45
Sitat fra: jarand på fredag 15. august 2014, klokken 23:07
::)Okey ! Men når uttaket er på 22 kW, så vil ikke den trekke det dobbelte av det vel ? I hvor stor grad bør det skiltes om ladestasjonen ? takk for god respons btw !

Nix, som Hyperstress sier kan en Tesla med dobbeltlader trekke max 22 kw, mens en med enkeltlader trekker max 11 kw. Hver lader i en Tesla trekker max 11 kw uansett hvor mye uttaket leverer. Et skilt som forteller hva hvert uttak leverer er fint å ha.

Forøvrig et så glimrende initiativ at vi skal ta den korte turen fra Bø kun for å spise (og prøvelade). Skal bare lete etter en passende anledning  ;)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Kristian O

22 kW er ein glimrende måte å tiltrekke seg kunder på  :)
Vi har hatt ei overnatting på Union i Geiranger som vi neppe hadde hatt om dei ikkje hadde hatt 22 kW.
Når vi er på tur og skal ha ei pause, så blir denne om mulig lagt til ein plass med 22 kW. F.eks stoppa vi i sommer ein plass i Setesdalen eg ikkje huskar navnet på i farta og lada ca 40 minutt der mens vi fekk oss ein matbit. Hadde det ikkje vore lademuligheter der hadde vi tatt "første og beste", men nå kjørte vi heilt bevisst dit.
All ære til trådstarter, og eg håper fleire skjønner dette etter kvart.
For eit kjøpesenter er 22 kW perfekt, sjølv om enkelte nok kunne lada full ein tom Tesla på Schuko også uten å bli lei  ::)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Mons

Blir bra å få denne muligheten på plass. Vinjekroa er ikke akkurat en matopplevelse, for å si det sånn. Har vært der tre ganger siden superladeren åpnet. Neste gang blir det Nutheim!
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

jarand

Dette blir bra! Ladestasjonen skal stå ferdig på Torsdag trur eg. Kom innom Nutheim for ein verkeleg smaksopplevelse! ;)

Car-El

#49
Tror at en liten slant for å dekke opp strømmen er ingenting å si på. Kostnadene med å sette opp en Mode3 boks og noen ekstra kontakter vil tjene seg inn på mer salg.

Ser slik som vi (min fru & jeg) reagerte på plasser som har lagt til rette for elbiler.
-Valsøy Tunet. Der er det da Grønn Kontakt som har fått satt opp et Transnovastandarlader, men vi stoppet for kaffe, vaffel og is. Normalt sett ville vi ha kjørt forbi. Vi ladet ikke da det ikke var behov.
-Namskogan Hotell. Stoppet for middag. Ladet, trengte ikke men for å "roe ned nervene". Normalt sett ville vi bare kjørt forbi. Denne gangen ble noen hundrelapper lagt igjen.
-Fru Haugans Hotell. Dem har anskaffet seg 22kW Mode3 for egene penger. Derfor og kun derfor overnattet vi på det hotellet.

Så en liten kostnad kan overtid gi greie merinntekt.
Lykke til. Æ vet om vi ferdes i deres område, så er en stor mulighet for at vi stopper hos dere. Ikke nødvendigvis for å lade. Men for at muligheten er der og det er en kostnad dere har tatt på dere. Derfor for vi lyst til å legge igjen noen kroner. Mest som takk for at dere tilbyr oss muligheten til å lade.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

jarand

 ::)Da står ladestasjonen omsider ferdig ! Da håper eg folk og fe får nytte av den!

Asarin

Sitat fra: jarand på søndag 31. august 2014, klokken 22:47
::)Da står ladestasjonen omsider ferdig ! Da håper eg folk og fe får nytte av den!

Supert!

Hadde det vært mulig å få sett et bilde av hvordan det ble?
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

NilsRo

Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

svingen

NOBIL som blir henvist til er der hvor alle laderene blir registert,kan registeres her :)
http://nobil.no/api/chargerregistration/chargerregistration.php?action=register

forøverig supert att det kom opp så fort,hørte det var skrevet opp i lokal avisen og (VTB) du har vel ikke tilfeldighvis den saken? ville vært moro og lest (pappa som fortelte det)
er jo veldig bra att lokale media er interessert i det her.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Panduck

#54
Sitat fra: jarand på lørdag 09. august 2014, klokken 09:05
Da har jeg startet et prosjekt, med ladestolpe på 22 kW, 400 V. Hvor lang tid tar det for Tesla, og eventuelt andre biler å lade full tank på denne laderen ? Hvor mye er det legitimt å ta for en times ladning?

Kom innom Nutheim Gjestiveri i Telemark, for en god lunsj eller middag. http://nutheim.no/
Ladestasjonen skal stå ferdig i starten av september, Velkommen !

Dette håper jeg flere og flere steder begynner med! Men, det er jo også snakk om portable chademo/ccs bokser som til gi 22kW semihurtig DC lading, som ikke skal koste så mye. Da utvides kundegrunnlaget mye (stort sett alle elbiler...) :)

jarand

Hurtigladeren er oppe og kjører, så nå er det bare å ta turen folkens !!!

jarand

Da er den også registrert i nobil ! Er det andre karttjenester som jeg bør registrere meg i ?  :o

NilsRo

Såvidt jeg vet er NOBIL det sentrale registeret som alle henter informasjon fra. Finner den på de jeg bruker. LadeNå app og Hurtigladerkart for Tesla på ladekameratene.no
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

jarand


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA