Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tøcksfors kjøpesenter og 3.6 KW lading via Type2 bokser?

Startet av goggo, lørdag 09. august 2014, klokken 09:04

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: JanBrede på tirsdag 21. februar 2017, klokken 00:12
(Diskusjonen andre refererer til med 16A kabler, er det vel kommet til konsensus på forumet at det er en fordel å kjøpe 32A kabel uansett hvor stor lader bilen har, siden noen steder, feks Tõcksfors Shopping slet med 16A kabler.)

I tilfelle en elendig ordning. Det betyr at alle med VW biler må ut og kjøpe en 32A kabel for å kunne lade her, i stedet for at ladestasjonen blir oppdatert så den godtar 16A kabler.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

JanBrede

#16
Helt enig electrolux, men som du vet i virkelighetens verden er det ofte vi som må tilpasse oss ;)

Har hatt stor glede av den B3200 stasjonen jeg kjøpte av deg, med overganger for stort sett "alt".  Brukt i 3 år på Leaf med 6,6 kW lader på diverse odde lokasjoner, og desverre noen ganske vanlige og nå flyttet til frunken på Tesla som planlagt ved innkjøp :)  Behovet er gudskjelov minskende, men det er fortsatt utfordringer igjen.
Venter fortsatt i spenning på at noen (ZapTec) skal lage mirakel-universal-portabel transformator for alt. ;)
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

pudderjagar

Ein del Type2 ladere er satt opp til å avvise 16A kabler. Dette er bare ei instilling men hvis den som monterer ikkje veit om den så er ein like langt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

RaBalder

Det beste er at ladestasjonen fungerer med alt. Men det må noen andre ta ansvar for.

Det å skaffe en ladekabel som fungerer flest plasser....det kan man gjøre noe aktivt med selv.

Sitat fra: elektrolux på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:10
Sitat fra: JanBrede på tirsdag 21. februar 2017, klokken 00:12
(Diskusjonen andre refererer til med 16A kabler, er det vel kommet til konsensus på forumet at det er en fordel å kjøpe 32A kabel uansett hvor stor lader bilen har, siden noen steder, feks Tõcksfors Shopping slet med 16A kabler.)

I tilfelle en elendig ordning. Det betyr at alle med VW biler må ut og kjøpe en 32A kabel for å kunne lade her, i stedet for at ladestasjonen blir oppdatert så den godtar 16A kabler.

jkirkebo

Sitat fra: RaBalder på torsdag 23. mars 2017, klokken 20:30
Det beste er at ladestasjonen fungerer med alt. Men det må noen andre ta ansvar for.

Det å skaffe en ladekabel som fungerer flest plasser....det kan man gjøre noe aktivt med selv.

Jepp. Og 16A kabelen som fulgte med bilen kan man ha hengende fast i ladestasjonen hjemme. Så den går ikke til spille ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nr1rayner

Hmm, kan det være noe samme problem jeg opplever i mitt borettslag?

Boksene er dobbel-Salto (1x7,4kW eller 2x3,6kW men siden jeg ser ut til å være den eneste som bruker laderne enda går den vel på 7,4kW)
Kabelen min skal være 32A, men bilen tar bare 3,6kW.

Kobler i stasjonen og bilen, slenger på kortet og bilen starter lading, men stopper noen sek. etterpå.
Ladeindikatoren nærmest rattet blinker.
Kobler ut og inn, slenger på kortet igjen og samme skjer.
De gangene jeg har prøvd har dog lading startet den 3. gangen, og holdt seg gående.
På kvitteringen står det at jeg har ladet i 4 eller 5 sek, selv på det berømte tredje forsøket hvor jeg sist stod i noen timer.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

nr1rayner

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

pudderjagar

Er det noen som har vært i Tøcksfors og prøvd lading på kjøpesenteret?

Har det komen flere ladere eller er da stor rift om dei få som er der?

EWventuelt kor tidleg må du være for å få seg ein plass her?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

minibiti

#24
I was there in the fall last year I think. They had 6 22 kW chargers I think.
Better be there at the opening, i.e 09:00. The chargers are very popular :)
Worked like a charm with my Zoe but one was out of order.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

minibiti

According to their web page:
LADDA DIN ELBIL
Vi har totalt 8 laddstationer, 4 stationer med vanligt 16 amper uttag och 4 stationer med typ 2 laddare med upp till 22 Kw. Vid frågor ring 070-3020106.
http://www.tocksforsshopping.se/om-centret/
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

pudderjagar

Dette er på Tøckfors shopping senter.

Korleis er det på Tøckfors Handelspark som ligg like før Tøckfors shoppingsenter?
Er jo ein del bra butikker her og men har dei type2 ladere?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

ladestasjoner.no viser da at det er 8 stk. Står at da er CEE stikk men på bildet ser da ut som type2.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Halvorsen

Sitat fra: pudderjagar på mandag 14. mai 2018, klokken 21:43
Dette er på Tøckfors shopping senter.

Korleis er det på Tøckfors Handelspark som ligg like før Tøckfors shoppingsenter?
Er jo ein del bra butikker her og men har dei type2 ladere?
Sitat fra: nix på mandag 14. mai 2018, klokken 22:05
Såvidt jeg vet er det ingen gratis ladestolper på Töcksfors Handelspark, men du har jo Fortum trippelstandard ladestasjoner på McDonalds (og Tesla SC)

Var der i August 17. Så ingen type 2 der,men det var ganske mange schuko stikk der.Gikk fint å lade med 16 amp.der.

Magne St

Tidligare hadde dette senteret gratis lading i parkeringshuset.
Det var ei blanding av typeto og vanlege schuko kontaktar.  Tilsaman 12 ladepunkt.

Alt dette er no stengt.

På parkeringsplassen framfor hovedinngangen har Grønn kontakt satt opp hurtiglading.
Fire eller fem Tritiumbokser a 50kW og seks til åtte typeto 22 kW.

Dersom elbilforeningen sin brikke er registrert hos GK for bruk i Noreg, så verkar brikka utan noko ekstra registrering også her.
Kewet i perioden 1998 til 2015 (Ca 180 000 km)
ZOE Q210  (2015 - 2024)
I-Pace         (2022 -          )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA