Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Finne offentlige ladepunkter

Startet av havardolini, mandag 07. september 2015, klokken 14:50

« forrige - neste »

havardolini

Jeg har nå hatt min i3 i snart to uker, og jeg stortrives!
Til helgen skal vi på langtur til et område som er dårlig dekket med hurtigladere. Jeg regner med å komme frem med ett stopp på en hurtiglader, og så AC-lading på 32A mens vi handler inn varer til hytteturen.

Spørsmålet er egentlig hvor mange åpne ladepunkter finnes det rundt omkring som ikke ligger inne på ladestasjoner.no?
Det skal f.eks. være en AC-lader i Selbu som har vært diskutert for en stund siden, men som ingen har lagt inn enda.  Jeg har nå i dag fyllt ut registreringsskjemaet for noen nye stolper som har kommet opp rett ved siden av EV Power sin hurtigladestasjon på Berkåk.

Er det slik at offentlige institusjoner som rådhus, sykehjem og skoler skal ha ladepunkter tilgjengelige?
Gode tips til å finne ladepunkter mottas med takk :)

emil

Sitat fra: havardolini på mandag 07. september 2015, klokken 14:50
Jeg har nå i dag fyllt ut registreringsskjemaet for noen nye stolper som har kommet opp rett ved siden av EV Power sin hurtigladestasjon på Berkåk.

Har du hørt med veikro/motellet/shell om det er greit at disse blir annonsert som elbilladestolper?

Disse er så vidt jeg vet satt opp som strøm til bobiler som betaler for overnatting og ikke primært for elbil. Disse inneholder schuko på 16A og er da ikke innenfor kravene til nye elbilladestolper.

Når det er sagt har jeg selv ladet en time på en av stolpene, etter å ha fått klarsignal fra de som driver stedet.

havardolini

Nei... Det har jeg jo ikke gjort. Og jeg vet ikke om de er lagt ut heller. Jeg skrev det også i registreringsskjemaet at de burde kontakte dem. Jeg bare så at de stolpene sto der, og at jeg kunne låse dem opp med ladenøkkelen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA