Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fantastisk......

Startet av rth, torsdag 07. august 2014, klokken 18:20

« forrige - neste »

rth

Det var i grunnen den opplysningen jeg ville ha. Hvis det tar dager, så har det ingen hensikt at jeg prøver å få det til å ta timer. Nå skjønner jeg ikke at det skulle ta dager å generere en automatisk kode, men jeg skal ikke skjønne alt jeg heller.

Det som er litt værre er at BMW heller ikke skjønner. Har ringt support nummer som kommer opp i display på bilen. Når jeg nevner Connecteddrive, så forteller han som er supportperson at dette kan han ikke noe om, og jeg blir bedt om å ringe selger. Ringer BMW Skøyen, og der vet så langt ingen noe heller. Men en som vet skal ringe. Han har bare fri akkurat nå.

Jeg er helt sikker på at dette blir veldig bra. Men fortsatt litt forundra over veien dit.  :)


Richard

marskar

Det ordner seg. Bare ha tålmodighet, plutselig dukker meldingen opp i iDrive :) Virker også som remote services tar noe tid, sikkert noen som manuelt må godkjenne tenker jeg :)
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

Terondo

Bare for ordens skyld så har jeg vært ute for et tilfelle hvor jeg ikke fikk låst døren på bilen, og da viste det seg at nøkkelen lå inne i bilen. Så med Comfort Access har den i alle fall kontroll på om nøkkelen befinner seg inne i bilen eller i min lomme på utsiden.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

rth

Da har jeg hatt en god porsjon tålmodighet. Dvs vært langt borte fra bilen. Men fikk snakket med en hos BMW som skulle være ansatt i en nyopprettet stilling for å håndtere at biler plutselig begynner å bli på nett også. Fikk grei forklaring med å velge Option for så å oppdatere. Gjerne en 3 - 4 ganger. Sjekker meldinger. Velge forskjellige varianter av filtre. Og så burde det komme en melding.

Ingen melding kommer.

Kanskje meldingen må sendes på nytt.

Loger meg på ConnectedDrive. Dvs tenkte å prøve, men blir møtt av denne:

På grunn av vedlikeholdsarbeid er nettsiden ikke tilgjengelig for tiden. Prøv igjen senere.

Så da er det ny dose med tålmodighet. Og ei kjerring på tur til jobb i morra (100km) uten å ha mulighet til å følge med på ladinga der bilen står til lading før hun skal hjem.

Er fortsatt ikke veldig imponert over dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA