Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis elbilparkering i Stavanger eller . . . ?

Startet av Rolf E., torsdag 07. august 2014, klokken 09:20

« forrige - neste »

Rolf E.

Hvis du hater parkeringsvakter like mye som meg så er du sikkert veldig fornøyd med å kunne parkere din elbil gratis flere steder i byen. Alle åpne parkeringsplasser drevet av det kommunale selskapet Stavanger parkering tilbyr gratis parkering, men pass på. Alt er ikke alltid så rosenrødt som det ser ut.

På Straen senteret har Stavanger parkering alltid tilbudt gratis parkering for elbiler, men så plutselig en dag hadde de hengt opp et skilt ved innkjørselen som fortalte at nå var det slutt på herligheten.
Stavanger parkering eier et privat datterselskap som heter Rogaland parkering. De har samme logo, bare med en annen farge.
Rogaland parkering hadde overtatt parkeringshuset på Straen senteret, men det var det ikke mange som var klar over. På automatene stod det fremdeles Stavanger parkering noe som ikke betyr noe for vanlige biler, men min kone som en dag parkerte her hadde elegant oversett skiltet ved innkjørselen, men husket at hun hadde passert en automat hvor det stod Stavanger parkering.
Dette kostet henne den nette sum av kr. 500,-
Hva skal man så si om dette?
Det er kanskje ikke så mye å si, men det blir en stund til vi handler på Straen senteret igjen.
Det finnes flere andre kjøpesenter med gratis parkering.
Jeg kjører VW e-up og Mitsubishi Outlander PHEV

knutgrr

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA