Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Soarers elbil drøm...

Startet av soarer, fredag 18. juli 2014, klokken 14:29

« forrige - neste »

soarer

Jeg må regne meg som en bil entusiast litt over gjennom snittet. Med flere biler på stallen en de fleste.
Og jeg har egentlig aldri vært alt for avhengig av merket på doningen, så lenge den hadde en form for sjarm.
Min første bil ( 79 Dogde RAM VAN ), var utstyrt med solpanel på taket, til å drive utstyr i Camping delen. Hytta har vært drevet av solpanel siden den ble ferdig for over 30 år siden.
Jeg har aldri vært i tvil om at elbiler måtte komme tilbake, hvorfor døde de nesten ut? Egentlig veldig merkelig at det ikke er langt flere el drevne varebiler. Dette må jo være et kjempe marked i Norge og stor byene i resten av verden?

Men tilbake til min elbil drøm.
Jeg har lenge tenkt på elbil, til og fra jobben. Når man bor utenfor Bomheim, og må kjøre til og fra jobben i Bomheim... Ja da kommer man til et regnestykke der elbil faktisk lønner seg. Jeg er helt avhengig av bilen, i forhold til hvordan jeg jobber.
Jeg har lenge snuset på elbil, og prøvd flere. Tesla, Zoe, eUp og LEAF. Men bil entusiasten i meg falt ikke for noen av de. Ok Teslaen er rå i kraft og kjørelengde. Men den mangler alt av det jeg forventer av en luksus bil! Og da kan jeg heller beholde noen V8ere ved siden av, til å kose meg med.
Nei valget har nå falt på en e-Golf. Mye bil for pengene, pass med sjarm, masse utstyr, og en ok pris. Og at vi har storkunde rabatt gjennom jobben skader naturligviss ikke på regnestykket.

Bilen ble bestilt rett før vi tok ferie, så nå går nok mnd med venting...
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA