Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Litt Hjelp takk

Startet av Atle85, onsdag 06. august 2014, klokken 22:56

« forrige - neste »

Atle85

Tar subwooferen bak mye plass? Så mange for skinn er jo ikke til å skimte av. Får vel sette meg ned og se på hvem farger som er aktuell hvis det skal bli skinn. Lakkfargen blir vel Pacific Blue .

Råde

Sitat fra: Atle85 på torsdag 07. august 2014, klokken 20:47
Tar subwooferen bak mye plass? Så mange for skinn er jo ikke til å skimte av. Får vel sette meg ned og se på hvem farger som er aktuell hvis det skal bli skinn. Lakkfargen blir vel Pacific Blue .
SW stjeler bare et par cm.

Med pacific blue er både sort og marrakesh fine.
e-Golf | X75D

emil

Sitat fra: Råde på torsdag 07. august 2014, klokken 20:38
PS! Har heller ikke valgt til airbag bak siden barna sitter i noen enorme monstre av noen barneseter (Recaro må vite). Var annerledes hvis de ikke brukte de store.

Vet at airbag foran ikke anbefales for barn (også store nok til at de sitter forovervendt). Men ville aldri trodd at sidekollisjonsputer skulle være noe negativt uansett hvor stort/lite barnet/barnesetet er.

Sidewinder

#18
Sitat fra: Atle85 på torsdag 07. august 2014, klokken 20:16
Tusen takk for mange flotte svar. Det gjør det lettere for meg og vurdere det. Selv har jeg ikke lagt til skinninteriør. Så dette blir en liten nøtt jeg må tenke på.. Men Dynaudio 400 watt soundsystem? Noen som har noe erfaring med detta. Elsker jo musikk, men ser for meg det kanskje er litt teit med et sånn anlegg til en elbil?

Har ikke slengt på:

-Skinninteriør               14 400,-
-Dynaudio                     4900,-
-Sidekollisjonspute bak   2200,-
-Lane-Assist pakka         4400,-
-Ambientebelysning        1700,-

Ser nå at jeg kommer til å hive på Ambientebelysning.. 1700,- fra eller til....

Har unge i baksete så dropper sidekollisjonspute....


Jeg har "oppgradert" 3 ganger etter opprinelige bestilling. :)
Nå har jeg alt bortsett fra bevegelsesenorer(alarm) og lane assist.

Hvis du har små barn blir de før eller senere store, da er det veldig greit med sidekolisjon bak, det skal iallefall ikke stå på samvittighet for noen tusen lapper hos meg om det skulle skje noe i fremtiden. ( de kan deaktiveres til barna blir store nok)

Jeg har testet ut orginalsetene og skinn, ikke bare er det skinn. De er også mye bedre og sitte i. Etterhvert vil barnet (snakker av erfaring) spise is og kjeks osv osv og selv om du har bestemt deg at ikke noe som helst skal nytes i bilen vil du før eller senere gi etter for å slippe en krangel og barnehyl :) da er det veldig greit å vaske av skinnseter kontra noen "lyse" tøyseter.

Når det gjelder stereoanlegg har jeg ikke hørt dynaudio, bare lest om det. Min filosofi ble at når man for engangsyld har en bil med minimalt med støy kunne det ikke passet bedre med et skikkelig steroeanlegg, man skal forhåpentligvis ha bilen noen år. Og tipper den blir enklere å selge, selv om man ikke får igjen alt når den tid kommer.

Uansett får du ha lykke til med valget, fornøyd blir du nok uansett :)

PLUTO

Jeg har nå kjørt en ukes tid og har ikke savnet skinnseter, men skiltgjennkjenningen skulle jeg gjerne hatt. Jeg har det med å ikke huske hastigheten. Riktignok kan jeg se det på navigasjonen, men ville gjerne at bilen fysisk sjekket skiltene og plasserte dem midt forran meg i displayet i stedet for bare de forprogrammerte fartsbegrensningene på navigasjonsvisningen. Ryggekamera og sensorer er et klart must
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

e-Golfer

Subwooferen stjeler en del plass i bagasjerommet. I praksis så kan ikke bagasjerommet senkes slik den kan på vanlige golf. Bagasjerommet er derfor låst i øverste posisjon.

Lyden er er helt upåklagelig :-) Anbefales!
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

hovik

Sitat fra: PLUTO på fredag 08. august 2014, klokken 08:36
Jeg har nå kjørt en ukes tid og har ikke savnet skinnseter, men skiltgjennkjenningen skulle jeg gjerne hatt. Jeg har det med å ikke huske hastigheten. Riktignok kan jeg se det på navigasjonen, men ville gjerne at bilen fysisk sjekket skiltene og plasserte dem midt forran meg i displayet i stedet for bare de forprogrammerte fartsbegrensningene på navigasjonsvisningen. Ryggekamera og sensorer er et klart must

Skiltgjennkjenninga er såpass dårlig at jeg kommer til å reklamere på den. Den håndterer overhodet ikke elektroniske skilt (og de er det en del av på bla. e18).
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Atle85

Spurte(1 uke siden) forhandleren om hvem som måtte ta de 25% i moms avslag hvis regjeringen gikk tilbake på det.
Var i følge han kjøperen av bilen som han trudde da. Pga dette har jeg ikke bestilt enda. Men han ringte meg i dag og sa noe om at Staten kan ikke kreve at du betaler mer en 6%. Ved at Staten krever mer en 6% så kan jeg trekke meg fra kjøpet. Dette ligner hvertfall en form for sikkerhet jeg har savnet. Siden jeg da har 7% allerede pga avtale med jobben på E-Golf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA