Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som kan byttelåne/leie ut 16a ladekabel til trilling, 6-8 august.

Startet av VanillaBean, lørdag 02. august 2014, klokken 13:11

« forrige - neste »

VanillaBean

Er det noen som har mulighet for å låne bort/leie ut en 16a ladekabel neste uke? 6 - 9 august. Vedkommende som låner bort/leier ut, kan selvsagt disponere min 10a ladekabel i perioden, om det er behov for det.

Vi skal kjøre Drammen - Kristiansand og selv om forrige tur gikk bra, så er 10,5 timer ganske lang tid...

Jeg kjører skjelden slike avstander og har derfor ikke investert i en 16a, jeg bør nok det på sikt...

Hadde satt utrolig stor pris på bistand :-)
iMiev siden september 2013.

VanillaBean

iMiev siden september 2013.

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

VanillaBean

Sitat fra: svingen på tirsdag 05. august 2014, klokken 20:12
mulig du kan sende maiil til noefuel.lånte ut her hverfall http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15472.0.html :)
er dessvere ikke hjemme så kan ikke låne min :(


Takk for tipset!

Om ikke en løsning dukker opp, blir det kanskje NSB i morgen :-) Vi får føle litt på om vi orker den "trege" varianten en gang til....
iMiev siden september 2013.

emil

Men hvorfor så lang kjøretid?

Dette vil være tallene for min Leaf med redusert batterikapasitet, en trilling bør vel ikke være veldig langt unna?

Drammen - Siljan - Skien: 1.5t
- Lade 1t
Skien - Arendal: 2t
- Lade 30 min
Arendal - Kristiansand: 1t

Skulle bli ca 6 timer.

VanillaBean

Sitat fra: emil på tirsdag 05. august 2014, klokken 21:12
Men hvorfor så lang kjøretid?

Dette vil være tallene for min Leaf med redusert batterikapasitet, en trilling bør vel ikke være veldig langt unna?

Drammen - Siljan - Skien: 1.5t
- Lade 1t
Skien - Arendal: 2t
- Lade 30 min
Arendal - Kristiansand: 1t

Skulle bli ca 6 timer.


Jeg kjørte via Tønsberg sist. Kanskje det var et dårlig valg?

Kanskje det er meg som kjører uhensiktsmessig? Føler at strekene "renner ut" straks vi kommer på motorveien....

Turen til Kristiansand var grei nok, men turen hjem var stressende. Skilpadde to ganger og hjertet i halsen begge gangene.....


iMiev siden september 2013.

emil

Legg på en time saktelading på brokelandsheia begge veier for å roe rekkeviddeangsten litt.

Kan eventuellt også kjøre gamle E18 mellom Sørlandsporten og Brokelandsheia. Lettere å kjøre sakte der enn i 90-sonen med et vogntog som presser på 1m bak bilen. Noen hundre meter lengre vei riktignok, men det spares inn på lavere forbruk. Og ta bakken opp mot fylkesgrensa/bomstasjonen i ~50 der det er to felt.

Kjørte Brokelandsheia - Arendal (NSB) med et forbruk under 100Wh/km via Søndeled/gamle E18.

Nå når Skiensladeren er oppe og går igjen er Skien-Siljan en bedre løsning enn Tønsbergladeren

VanillaBean

Tusen takk for gode tips! Dette skal noteres og legges inn i planen for morgendagens tur :-)

NoFuel responderte også positivt og jeg er OVERVELDET av glede!!! For en service!!!!!!!!

Satser på at gode råd og bistand fra NoFuel gjør denne turen svært behagelig :-)
iMiev siden september 2013.

emil

Jeg kjører hovedsakelig med CC på fartsgrensa (GPS bekreftet) og der det er flere felt i samme retning setter jeg den på 80 og lar meg ikke stresse av vogntogene som flyr forbi.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA