Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Da var det over!

Startet av froland, fredag 01. august 2014, klokken 21:26

« forrige - neste »

froland

Etter 116000 er min Think født i Norge i 2008 død! Jeg fikk varseltrekanten opp og da jeg ringte verkstedet i dag var det det budskapet kom! Det er isolasjons feil og det var batteriet som forårsaket det. veldig trist er det når det nettopp er skiftet ny bakaksel og nye dekk. Jaja, da går den til de andre som gikk før han! Hilsen en trist Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Go-carter

Dette var trist å høre. Trodde zebrabatterier gikk i det uendelige, så fort de hadde levd litt. Gjør meg belymret, som nærmer meg 60'.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Arnie

Det var leit, Froland! Du får trøste deg med at du fikk mange kilometer ut av zebrabatteriet ditt. Merket du noen vesentlig nedgang i kjørelengde på slutten?

Men en Think er ikke helt død fordi om batteriet går fløyten. Batteri kan skiftes. Hør med han som har lagt ut denne annonsen om han kan hjelpe deg med byttebatteri:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49623025&searchclickthrough=true
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

froland

Hei! Nei, kjørelengden var like bra helt frem til kolapsen. Skal kikke litt på det denne muligheten om å bytte.  Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Elmo

Øyvind Lunde kan vel fremdeles skaffe Zebra-batteri tror jeg (hvis ikke han skal ha de siste selv).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

haakon88t

Huff det er veldig trist :(( er redd for at min tid som THINK kjører også nærmer seg slutten. Håper jeg og bilen har noen år igjen.

Men hva med å sette inn lithium batteri? Har noen gjort det enda? Det burde vel være både billigere og tryggere. Mulig det er mye tilpasning da, som koster..
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

Rav4_EV

Valdemaras på Fornebu kan sikkert hjelpe. Han har kontakt med produsenten.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

froland

Hei! Jeg fikk besked fra bilverkstedet at det var en ytre og indre isolasjonsfeil. Jeg ringte til Valdemaras på Fornebu. Han sa at det kunne hende at BMI var problemet i slike tilfeller. Hvis jeg frakter bilen til Fornebu vil de ta diagnose på den for ca 3000NOK. Og nytt batteri ville komme på 50000. Så jeg vet ikke...
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Arnie

Et alternativ kan jo være å kjøpe et "batteri på hjul" og få en delebil med på kjøpet....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50215883&searchclickthrough=true
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA