Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Støttebukker

Startet av hoffa, tirsdag 29. juli 2014, klokken 14:19

« forrige - neste »

hoffa

Hva bruker dere som skifter hjul o.l. av støttebukker når dere jobber "under" bilen?

Jeg stoler ikke på bare å bruke garasjejekken når jeg legger hodet for hogg under TMSen eller annen bil for den saks skyld.

Hvis ikke noen av dere har en god og sikker løsning, så lurer jeg på å bestille meg et par sånne jackpointjackstands.com

Ikke billige ($299 for 2 stk i basis utgave) men geniale!

Noen i Ålesundsområdet som vil være med på en bestilling?....koster ca. $210 i frakt. Bestiller vi 2-3 par er frakten nesten uforandret. MVA må en påberegne.

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

petersv

Kan jeg spørre hva som er så genialt med disse konta noen for et par hundrelapper på Jula?

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Veggen

De to gangene jeg har byttet hjul har jeg ikke hatt noe behov for å stikke hodet under bilen???

Kan heller ikke se for meg hvor disse skulle plasseres. Jekkepunktet er jo opptatt med jekken så der er det ikke plass, og ved siden av kan du ikke sette de for der er batteriet, foran og bak er det bare plastdeksler.

Foreslår at du tester dette for å se om det er et reelt behov før du brenner av $$$.

frskby

Garasjejekk til 299,- på Biltema holder i fint for å skifte hjul. Å stikke hodet under denne bilen skjønner jeg ikke helt hva vanlige skal gjøre dette for. Er det noe galt er det vel bare å ta turen til nærmeste Tesla verksted.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

gss

Sitat fra: Veggen på tirsdag 29. juli 2014, klokken 19:29
Kan heller ikke se for meg hvor disse skulle plasseres. Jekkepunktet er jo opptatt med jekken så der er det ikke plass
Nettopp det som er poenget med disse, at de settes på løftepunktet, på akkurat samme sted som jekken. Samtidig.

Om det er nødvendig er en annen sak...

Gordon Retriever


Brede

Faktisk et genialt produkt ja, imponerende enkelt.

Men nå har jeg for en gangs skyld kjøpt ny bil for å slippe å ligge under å skru.  ;D

Veggen

Sitat fra: gss på tirsdag 29. juli 2014, klokken 20:49
Sitat fra: Veggen på tirsdag 29. juli 2014, klokken 19:29
Kan heller ikke se for meg hvor disse skulle plasseres. Jekkepunktet er jo opptatt med jekken så der er det ikke plass
Nettopp det som er poenget med disse, at de settes på løftepunktet, på akkurat samme sted som jekken. Samtidig.
Om det er nødvendig er en annen sak...

Det har du sannelig rett i, var litt for rask der.
Om man skal jobbe under bilen ser disse elegante ut, for å bytte hjul ser jeg ikke behovet.

BMW850

Kan ikke se helt hva vi skal under der å jobbe med ;) Skal tømme garasjen for olje, kjølevæske og diverse remedier. Kan sette verktøykassa litt unna for en stund tenker jeg :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA